Bouwverslag 1:200 Bismarck

hallo

@ carl

geen idee of die G4 gaat reageren met je grond lak
ik heb het nog nooit geprobeert eerst glondlak en dan G4
heb het steeds anders om gedaan en dan lukt het wel

een goeie typ
twee balkjes maken die juist over je bad kuioppassen (met blokjes dat ze niet kunnen schuiven)en daar je romp op leggen en dan met water schuren
die sproeier komt dan goed van pas
en het stoft niet dus vrouwtje tevreden

groetjes raf

50% bismarck.

hallo ook no 70 gekocht.
twee weken geleden rc set ontvangen,roerbuizen en
schroefasbuizen ingebouwt.en afgewerkt en buitenzijde in
de spuitplamuur gespoten.69-70 en71vind ik wel veel
priegelwerk.maar ik vind het nog steeds leuk.en kan jullie
tips nog steeds gebruiken,want dit is de eerste keer dat ik
zoiets bouw.

vrg visser [ries]

Delen 70 t/m 73 vandaag in perfecte staat binnen gekregen.

Bouwverslagen al gelezen...Gaat nog een gepiel worden met die ra's. Ben nooit goed geweest in het netjes spits rondvijlen van houtjes...

Iemand tips?

Grts,

Willem

Bouwverslagen al gelezen...Gaat nog een gepiel worden met die ra's. Ben nooit goed geweest in het netjes spits rondvijlen van houtjes...

Iemand tips?

Grts,

Willem[/QUOTE

Willem,

Als je kleine boormachine hebt met spantangen (busjes) niet al te hard laten draaien dan krijg je een perfect stukje, wat je taps toe kan laten lopen.Succes.

Skip.

ra´s

Iemand tips?

Grts,

Willem[/QUOTE

Willem,

Als je kleine boormachine hebt met spantangen (busjes) niet al te hard laten draaien dan krijg je een perfect stukje, wat je taps toe kan laten lopen.Succes.

Skip.

Probeer eens tanden stokers ze zijn even dik en er zitten al puntjes aan, ook als je er een vernield
met boren.

Laatst bewerkt:
hoofd mast.

De vierkante radio buis die bij mij in de verpakking zat, was bedroefend
slecht gegoten, heb hem dan ook weggegooid, en een nieuwe gemaakt
van vierkante messing pijp, 2mm doorsnee, gaat heel goed, en hij is
gelijk open zoals het moet, ook de beiden diesel uitlaatpijpen heb ik
opnieuw gemaakt, ook van messing buis 2mm doorsnee boven gebogen
met buigveer en toen afgeslepen tot een mooi hoekje, dan heb je ook
gelijk twee echte uitlaten, van de ra´s met de tande stokers heb ik
al gemeld, zeker als je die moet boren, gaat er wel eens wat mis, nu
kan je net zoo lang door gaan tot hij goed is, tandenstokers kosten
bijna niets.
Als je nu eens in het geschiedenis boek kijkt zal je op blz. 87 zien
dat er veel meer leidingen langst de mast lopen dan dat Amati aan
geeft.
foto´s volgen .:worship:

NGC

@all,

Voor de liefhebber: Vanavond om 11.00 uur komt er op National Geographic Channel een documentaire over de Bismarck :-D.

Lagopus

Laatst bewerkt:
mast

hier de beloofde foto´s, ik hoop dat jullie er wat aan hebben.

full

full

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor de tips. Gaat beide eens proberen. Als eerste natuurlijk gewoon vijlen =P als dat droefig mislukt de tandenstokers...

@Bocdan, aardig gekke foto's. Ziet er zeer piekfijn uit. Radiobuis en uitlaatpijpen zien er zeer realistisch uit nu ze open zijn.

Grtss,

Willem

mast

Hallo allemaal.

voor de mensen die alles natuurgetrouw willen na bouwen, heb ik een
tekening uit mijn archief gehaald. als jullie hem vergroten kan je zien
dat niet alles klopt wat Amaty opgeeft.

full
:-D

Ps, let vooral eens op het onderste bordes, daar zitten wat dingen anders,
zoals de opgang, die aan de zijkant zit. en je hebt een apart opstapje boven
dit bordes.

Ik zou zeggen doe je voordeel hiermee, nu kan je nog veranderen.

hallo

ik hier hier the anatomy of the ship over de bismarck liggen en ook de hood

als je ziet dat deze schepen over de tijd dat ze bestaan hebben zoveel verschillende updates hebben ondergaan dan moet je eigenlijk een keuze maken over de tijd dat je het schip wil hebben
zo zijn de twee rangefinder bollen vroeger in het begin open geweest en zag je de rangefinders zo staan
daarna zijn er bolvormige constructies over heen gekomen
zo zijn er nog wel een heel deel ingrijpende veranderingen doorgevoerd aan bismarck
zo kon BV ook de top van de mast zakken en dit enige meters
daar bismarck anders niet onder sommige bruggen door kon al waren zo op hun hoogste punt opgetrokken
daarvind je nergens bij amaty iets over terug en het gaat toch over de mast die je hier op de afbeelding ziet en daar vind je het ook niet op terug

groetjes raf

vele handen maken ....

Eindelijk besloten om ook de romp maar eens af te maken. Gelukkig heb ik daar voldoende hulp bij.

full

mast

hallo

ik hier hier the anatomy of the ship over de bismarck liggen en ook de hood

als je ziet dat deze schepen over de tijd dat ze bestaan hebben zoveel verschillende updates hebben ondergaan dan moet je eigenlijk een keuze maken over de tijd dat je het schip wil hebben
zo zijn de twee rangefinder bollen vroeger in het begin open geweest en zag je de rangefinders zo staan
daarna zijn er bolvormige constructies over heen gekomen
zo zijn er nog wel een heel deel ingrijpende veranderingen doorgevoerd aan bismarck
zo kon BV ook de top van de mast zakken en dit enige meters
daar bismarck anders niet onder sommige bruggen door kon al waren zo op hun hoogste punt opgetrokken
daarvind je nergens bij amaty iets over terug en het gaat toch over de mast die je hier op de afbeelding ziet en daar vind je het ook niet op terug

groetjes raf

Raf.

Over het zakken van de top van de mast, is juist, en vind je zeker wel
op deze tekening terug, zelfs de liertjes staan er op, moet je de afbeelding
maar eens vergroten.
En wat betreft de rangefinders: deze waren op de Bismarck open en
op de Tirpitz gesloten, dus bolvoormig. en zijn ook nooit op de Bismarck
veranderd.
Maar er worden veel foto's door elkaar gehaald, en dan weet je niet
goed of het de Bismarck is of de Tirpitz.:o

Zo ben gister eens druk bezig geweest met wat messingwerk en heb beide katapulten af.

Als ik morgen ergens de tijd ervoor vind zal ik een fototje plaatsen. Heb er vandaag even de energie niet voor na 14 uur op een kraanschip te hebben gezeten.

Grtss,

Willem

Hmm rustige periode geloof ik.

Heeft iemand voor mij wat tips voor de ombouw voor de basis van het kanon? Het wil maar niet blijven plakken bij mij en dan is ie al voorgebogen.

Zelfde geldt voor dat kleine gebouwtje wat voorop ergens komt.

Wel begonnen aan het gepriegel van de signaaltoren (geloof dat dat deel zo heet...heel veel kleine stukjes in ieder geval) en gaat me wel aardig af.

Grtss,

Willem

Aflevering 71

Een vraag aan de bouwers die geen abonnement hebben maar losse nummers kopen.Hebben jullie ook geen onderdelen gehad bij aflevering no. 71.Bij mij zat er helemaal niets bij,zag het te laat dat ik thuis kwam.Ben terug gegaan naar de winkel en die beweren keihard dat het onderdeel bij de volgende aflevering bij wordt mee geleverd,is jullie daar iets van bekend.

Skip67.

Abbonnement

Een vraag aan de bouwers die geen abonnement hebben maar losse nummers kopen.Hebben jullie ook geen onderdelen gehad bij aflevering no. 71.Bij mij zat er helemaal niets bij,zag het te laat dat ik thuis kwam.Ben terug gegaan naar de winkel en die beweren keihard dat het onderdeel bij de volgende aflevering bij wordt mee geleverd,is jullie daar iets van bekend.

Skip67.

Skip,

Bij mij zaten ze er gewoon bij, maar ik koop ze niet los, krijg ze via de post.

Skip67.
ik heb ze kunnen ze niet tussen het boekje zitten
:sleepy:

Back