Bouwverslag 1:200 Bismarck

spuiten

LeoS

Ik denk de eerste keer, te dun gespoten, de dikte was goed.
Nu voor de tweede keer gespoten, en het ziet er goed uit,
Soms ben je te voorzichtig.

hoi bocdan,

leuk gevonden, haha, maar de vaasjes zijn al weg en er staat al een boot...lol:rolling:

heb ik nou begrepen dat we plastic schroeven krijgen??:confused:
nou mooi niet dus....haha die gaan we tuurlijk vervangen

en wat het volgende project wordt?..weet nie, hangt ervan af wat mr Amati ons toe gaat sturen

m vr gr
senmut:bye:

Bismarck 1:200 statisch
Yamato 1:250 statisch

hoi bocdan,

leuk gevonden, haha, maar de vaasjes zijn al weg en er staat al een boot...lol:rolling:

heb ik nou begrepen dat we plastic schroeven krijgen??:confused:
nou mooi niet dus....haha die gaan we tuurlijk vervangen

en wat het volgende project wordt?..weet nie, hangt ervan af wat mr Amati ons toe gaat sturen

m vr gr
senmut:bye:

Bismarck 1:200 statisch
Yamato 1:250 statisch

Senmut.

Schroeven van plastic, zonde van zo,n duur pakket, hadden ze best
messing bij kunnen doen.
En ik wacht ook op het volgende project, als het maar geen vliegtuig
wordt, dat hoeft voor mij niet.

Nou vooruit dan, toch maar de lopen opgemeten:

380mmskc34turretbcdabov.gif

'T wordt hoogstwaarschijnlijk een 1:16 Tiger 1 tank, en enkele maanden later een JU87B Stuka, eveneens in schaal 1:16.

Hachette | tiger-panzer-bauen.de | Bauen Sie den stählernen Koloss!
Hachette | Stuka JU 87 | Bauen Sie den gefürchteten Panzerjäger!

ja zag al een melding op duitsland, het wordt steeds gekker!:rolleyes:

Tiger I tank, 140 afleveringen a 6,95. lol, gimmi a break:nooo:

zoals ik al erder heb vermeld ga ik de Soryu 1:200 bouwen waarschijnlijk, geheel van scratch

m vr gr
senmut

Bismarck statisch 1:200

Laatst bewerkt:
Danny, even wat extra info bij je lopen
de kannonnen worden uit twee delen opgebouwd

1 rvs buis van 30 mm lang buiten diameter 2,9 mm binnen diameter ongeveer 2 mm (kan deze niet goed meten mijn schuifmaat, maar de buiswand is ong 0,4 mm

tweede deel loop tot aan blastbag 19mm welke van buiten diameter 3,2mm naar 4,2 mm loopt.

De blastbag zelf loopt heeft een lengte van 32,5 mm.

totale lengte van begin loop tot einde blastbag 81,5 mm

beste danny en paul bedankt voor de hulp dat jullie me gaven met dit kan ik veel doen en voor de blastbag die zal ik van stof maken en mooi vast lijmen dus daar geen probleem als alles af is zal ik het op de site zetten maar nu eens kijken hoe ik alles zal bewerken

Geachte botenbouwers

Voor de mensen die eens een beetje anders willen bouwen, het volgende: De Chinese fabrikant Trumpeter, bekend om zijn hooggedetailleerde bouwkits, is gestart met het uitbrengen van een serie oorlogsschepen in schaal 1:200. Dit compleet met metalen lopen, kettingen en messing schroeven. En natuurlijk het nodige messing voor de railings ed.
In de eerste plaats bedoeld voor de statische bouwers, maar waar een wil is... Het eerste model is de USS Arizona (Pearl Harbour) en wordt aangeboden van pakweg 250 tot 300 dollar en dat scheelt een slok op een borrel.

TRUMPETER?china?????

7-1011020K9561.jpg

Laatst bewerkt:
@LeoS
Beste Leo, ik heb begrepen dat jij Milliput gebruikt voor een aantal zaken. Ik ben het nu aan het toepassen voor de rookkanalen van de Rotterdam, en het lijkt me inderdaad prettig spul. Hoe behandel jij het nadat het volledig op maat is geschuurd? In de handleiding staat dat je er direct overheen kan verven, maar gebruik jij nog een primer/grondverf of spuitplamuur voor het afspuiten?

Groet,

Ad Bakker

@LeoS
Beste Leo, ik heb begrepen dat jij Milliput gebruikt voor een aantal zaken. Ik ben het nu aan het toepassen voor de rookkanalen van de Rotterdam, en het lijkt me inderdaad prettig spul. Hoe behandel jij het nadat het volledig op maat is geschuurd? In de handleiding staat dat je er direct overheen kan verven, maar gebruik jij nog een primer/grondverf of spuitplamuur voor het afspuiten?

Groet,

Ad Bakker

Ad,

Het is voor mij de eerste keer dat ik er gebruik van gemaakt heb. Ik heb er leguanen (front fenders) voor de bijboten van de Bismarck mee gemaakt. De kleur van de door mij gebruikte standaard putty leek me erg dicht bij touw komen dus heb het enkel een beetje ingewassen. Als ik eroverheen zou moeten spuiten zou ik zeker primen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Als ik eroverheen zou moeten spuiten zou ik zeker primen.

OK, bedankt Leo. Ik dacht het ook wel, hoewel het goed hard wordt lijkt het me nog steeds wel wat poreus, en zou het lak misschien teveel opzuigen. En aangezien ik niet airbrush (komt misschien nog wel eens, maar de voorzieningen schrikken me nog steeds af), wil ik liever niet meerdere lagen spuiten.

Groet,

Ad

OK, bedankt Leo. Ik dacht het ook wel, hoewel het goed hard wordt lijkt het me nog steeds wel wat poreus, en zou het lak misschien teveel opzuigen. En aangezien ik niet airbrush (komt misschien nog wel eens, maar de voorzieningen schrikken me nog steeds af), wil ik liever niet meerdere lagen spuiten.

Groet,

Ad

Ad,

Waar ik ook nog aan dacht is dat door het kneden er vet van je handen in het spul komt, waardoor de dekking van je verf wel eens problemen zou kunnen geven. En dan vooral bij acryl.

Waar ik ook nog aan dacht is dat door het kneden er vet van je handen in het spul komt

Dat zou kunnen Leo, maar na de eerste keer vond ik niet zo prettig aan m'n handen, dus de tweede keer heb ik maar plastic wegwerp handschoenen gebruikt. Dat ging een stuk beter.

full
full
full

En zoals men ziet heb ik mij bezig gehouden met een ander stuk
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Ad, de mannen die 1:35 pantservoertuigen bouwen, hebben veel ervaring met dit spul.

Bedankt voor de link, Roel, "learning all the time"!!!
Eerste ervaring met "dat spul" is zeker positief. Hier het geëtste "geraamte" van één van de rookkanalen van de Rotterdam, en het "opgevulde" exemplaar ("pet" stond er los op), hoogte is 75 mm:

1289116235_resized.jpg
1289045067_resized.jpg

Het is best even wennen, maar je kan er inderdaad veel mee. Het prettige is ook dat je na het mengen/kneden ruim de tijd hebt om het in vorm te brengen.

Back