raf
Forum veteraan
hallo
de bsimarck heeft lange assen dus minder de M3 kan je niet gaan
want anders gaan ze trillen of bol (in een boogje)staan binnen in de as buis
de motor wil de as doen draaien en de schroef houd de as tegen
dan begint dus als de as te dun is deze te torsen wat krom staan en eventueel op langere termijn krom blijven staan blijven staan as probleem gaat geven
wat de overige 2 kanalen betreft
daar kan je mee aansturen wat je maar wilt
eventjes voorbeeld
maar eerst wat uitleg
eens tickt heeft om het gemakkelijk te maken drie standen
vooruit,midden,achteruit
het eerste kanaal
met vooruit kan je als je een memory switch van conrad inbouwd twee zaken doen
licht aan steken en een (als je voor het tweede kanaal de memorie overbrugt)je klaxon laten werken
met kanaal 2 kan je de kanonnen laten draaien en als je het slim aan boordt legt ook nog iets anders
hoe het slim aan boordt leggen
als je aan de kanonnen een motor met exentriek vast maakt(type ruitenwisser motor maar dan kleiner)dan kan je het zo reglen met een tweede memory schakelaar dat je kanonnen bij het opzetten automatisch links en rechts gaan en als je ze afzet terug in de midden stand
dan hou je steeds van je kanaal de andere kant over om BV een kanonschot geluids modulle te bedienen of 1 kanaal van een mp3 speler aan en uit te zetten
mp3 is goedkoop en een luidspreker setje van een pc kost haast niets
wel kijken dat je der koopt met losse trafo
dit is je versterker die je aan je mp3 speler aan sluit
op 1 kanaal neem je diesel geluid op en op het andere kanonschoten
als je nu de draad van het kanaal dat de schoten lost onderbreekt over de kanaalschakeklaar dan kan je dus over je motoren geluid je kaononnen laten schieten
dus kan je nog iets met die 2 resterende kanalen doen JA dus zeker wel
wat die schroeven betreft is je uitleg juist voor een schip met 1 roer
bismarck heeft er dus 2 en die staan niet achter je schroeven maar tussen de drie assen
dus ze worden nooit maximaal aangestroomd
en je zal dus moeten door te proberen kijken hoe je de schroeven best monteerd
want papier om het uittereken is geduldig maar dat wil nog niet zegen dat het daarna werkt
groetjes raf
ps de bismarck heeft als je de foto bekijkt inderdaad een rechterschroef op de rechter as zitten
de bsimarck heeft lange assen dus minder de M3 kan je niet gaan
want anders gaan ze trillen of bol (in een boogje)staan binnen in de as buis
de motor wil de as doen draaien en de schroef houd de as tegen
dan begint dus als de as te dun is deze te torsen wat krom staan en eventueel op langere termijn krom blijven staan blijven staan as probleem gaat geven
wat de overige 2 kanalen betreft
daar kan je mee aansturen wat je maar wilt
eventjes voorbeeld
maar eerst wat uitleg
eens tickt heeft om het gemakkelijk te maken drie standen
vooruit,midden,achteruit
het eerste kanaal
met vooruit kan je als je een memory switch van conrad inbouwd twee zaken doen
licht aan steken en een (als je voor het tweede kanaal de memorie overbrugt)je klaxon laten werken
met kanaal 2 kan je de kanonnen laten draaien en als je het slim aan boordt legt ook nog iets anders
hoe het slim aan boordt leggen
als je aan de kanonnen een motor met exentriek vast maakt(type ruitenwisser motor maar dan kleiner)dan kan je het zo reglen met een tweede memory schakelaar dat je kanonnen bij het opzetten automatisch links en rechts gaan en als je ze afzet terug in de midden stand
dan hou je steeds van je kanaal de andere kant over om BV een kanonschot geluids modulle te bedienen of 1 kanaal van een mp3 speler aan en uit te zetten
mp3 is goedkoop en een luidspreker setje van een pc kost haast niets
wel kijken dat je der koopt met losse trafo
dit is je versterker die je aan je mp3 speler aan sluit
op 1 kanaal neem je diesel geluid op en op het andere kanonschoten
als je nu de draad van het kanaal dat de schoten lost onderbreekt over de kanaalschakeklaar dan kan je dus over je motoren geluid je kaononnen laten schieten
dus kan je nog iets met die 2 resterende kanalen doen JA dus zeker wel
wat die schroeven betreft is je uitleg juist voor een schip met 1 roer
bismarck heeft er dus 2 en die staan niet achter je schroeven maar tussen de drie assen
dus ze worden nooit maximaal aangestroomd
en je zal dus moeten door te proberen kijken hoe je de schroeven best monteerd
want papier om het uittereken is geduldig maar dat wil nog niet zegen dat het daarna werkt
groetjes raf
ps de bismarck heeft als je de foto bekijkt inderdaad een rechterschroef op de rechter as zitten
Laatst bewerkt: