Bouwverslag 1:200 Bismarck

Christine,
Ik dacht eerst een abonnement te nemen dat 10% korting beloofde mits betaling per domiciliëring en dan 4 delen per keer opstuurde. Dit was echter een Nederlands initiatief, en bleek niet mogelijk te zijn via een Belgische bankrekening. (en ik die dacht dat er door de EEG een vrij verkeer van geld en goederen was. Niet dus :-(()
Heb dat dus onmiddelijk geanulleerd en bekom nu wekelijks mijn aflevering via mijn krantenwinkel
groetjes
Xaro

FirstTimer,

Das voor mij mosterd na de maaltijd. Heb er net van het weekend een complete airbrush installatie besteld. Wordt morgen geleverd. :-)
Heb die mail trouwens ook gehad.

Tja, voor jou is het te laat, maar er zijn misschien nog medebouwers die er wel van kunnen profiteren.

BTW laat even weten of deze bevalt samen met het type, dan kan ik hem nog voor het weekend bestellen :D

greetz Paul

Dat zal niet lukken

FirstTimer,

Voor er daadwerkelijk geluchtborsteld gaat worden zijn we wel een paar weken verder. Weet niet eens welke soort verf (Bismarcktechnisch gezien) ik moet gebruiken. Humbrol, Revell, Tamiya??? Ben alleen inkten voor papierillustraties gewend, maar die doen het niet op hout, messing of kunsstof.

onderdelen

Xaro ik heb hier tot nu toe enkel deel één tot en met drie kunnen bekomen heb ji al de vier want bij mij in de winkel zeggen ze dat het maar om de twee weken uit komt ???

airbush

ik zie dat er verschillende personen een airbush set willen kopen zelf vind ik dat conrad duur is Dus ben op zoek gegaan en vond een leuke starter set met compressor die voor ons goed genoeg is voor maar 199 euro
20083.jpg

ik heb een abonnement maar er ook nog maar 3 delen gekregen in 5 weken tijd.
heb al eens gebeld naar ginder en kreeg als antwoord dat ze achter waren in parijs.
groeten adimaar

Xaro ik heb hier tot nu toe enkel deel één tot en met drie kunnen bekomen heb ji al de vier want bij mij in de winkel zeggen ze dat het maar om de twee weken uit komt ???

Hi Cristine
in het begin komen de delen zeer onregelmatig dat was bij ons in Holland ook zo
Ze wachten zo lang mogelijk met de uit gave van de andere delen om een zo groot mogelijk publiek te berijken.later wordt het beter hoewel niet voor 100 % want ik mis nog steeds twee delen.

Ik vermoed dat je deze bedoelt:
titanic-van-hachette

Zo niet, als je bovenaan op 'zoeken' klikt, dan op 'uitgebreid', dan titanic intypt als zoekopdracht en daaromder 'zoek in titels' selecteert, vind je 2 pagina's met onderwerpen over de titanic, van verschillende fabrikanten/leveranciers.

En nu weer verder met de Bismarck! :)

Laatst bewerkt door een moderator:
onderdeel 67

Hallo Henk,
24 is een provisorisch sokkel waarop je model voorlopig kan staan en 24 is
een een nieuw deel voor de opbouw van het dek.
Bij mij klopte deel 67 ook niet helemaal, heb de onderkant gelijkgehouden en aan de bovenzijde het teveel afgeschuurd.
Maar 5mm zoals bij jou is wel erg veel!
Het hoeft nog niet zo'n probleem te zijn want deel 65 komt er nog bovenop, dan kan je wellicht straks de openingen voor de ankergaten wat wegschuren.
Ik zou nog even wachten met lijmen totdat deel 65 samen met het kunststof boegdeel gelijmd kunnen worden (zie de Duitse website).

Groet
Ton

hallo Ton :D

heb het probleem met onderdeel 67 wat niet goed overeen kwam met de romp op gelost probleem was dat de laatste beplanking niet helemaal juist was heb deze verwijderd en vervangen en nu sluit onderdeel wel goed aan op de romp (zit nog niet vast wacht nog even tot we de volledige boeg hebben).

m.v.g. Henk

P.S. ik begrijp je eerste regel die je schreef niet helemaal namelijk dit stukje
(24 is een provisorisch sokkel waarop je model voorlopig kan staan en 24 is
een een nieuw deel voor de opbouw van het dek.):?:

Airbrushverf

Het duurt nog lang eer wij aan het schilderen van de diverse onderdelen toe zijn. Tegen die tijd wil ik wel de juiste verf in huis hebben. Weet iemand waar je airbrushverf in de Kriegsmarine RAL kleuren kunt krijgen? En als we zelf moeten mengen welke verf nemen we als basis???

Airbrush

Danny,

Bedankt voor de info. Heb jij ook afzuiging van de dampen en verfstof?
Dus een echte met koolstoffilters of nog beter naar buiten toe.

Gaatjes

Pfff. Wij moeten straks pakweg 300 vertikale gaatjes boren (0,5 mm) rondom het dek en daarin evenzoveel staken voor de railing steken en daardoor weer draadjes rijgen om uiteindelijk een railing om heel het dek te krijgen. Hoezo kwetsbaar...!?

Ik heb hier net een set schijf-magneten besteld. Deze zijn goed te verwerken in de Bismarck. Ik heb er 70 besteld voor maar € 22,10 (incl. verzendkosten). Wilde er eerst 50 hebben, maar dan kost het een dik € 26,-. Nu heb ik mijn voorraad weer flink aangevuld.

Lagopus
Welke diameter heb jij besteld ik wil dit namelijk ook doen maar weet niet wat het beste is.

Back