Bouwverslag 1:200 Bismarck

hallo gerard

een tweede laag planken kan het bolstaan nog verergeren als ze niet goed gezet is
er komt nog meer spanning op te staan
kijk het principe is een voudig

pak een doos van ijskreme en vul die met water top vol
kom na een half uurtje kijken e je zal zien dat deze rond begint te komen staan
en dat zelfde principe gebeurt er met die romp
hachette kent dit probleem en heeft er een oplossing voor ingebouwd maar ze werkt niet
het zijn die horizontale stukken die jullie hebben moet inbouwen die dit zouden moeten tegen gaan
het probleem is dat ze veel te kort zijn
ze hadden uit 1 stuk moeten zijn dan had het mischien wel kunnen helpen
maar nu buigen ze een fractie van een mm in de spanten door en zo werken ze als scharnier punt en daarom kan de romp bol komen te staan

groetjes raf
ps quote eens niet alles mee want dan wordt het verschrikkelijk veel scrollen als iedreen dat gaat doen

gewoon met HI en de persoon is zeker genoeg

bol gaan staan

Hoi Forumleden

Het is toch wel mogenlijk om een recht schip te maken.
Vanaf het begin heb ik alle vier de onderdelen aan de helling vast gemaakt door middel van latjes dwars door de romp heen op vier plaatsen,de steven en de boeg heb ik daarbij nog appart vastgezet en ook haaks op de helling.
In deze toestand ben ik ook begonnen met het plakken van de plankjes
heb hierbij de handleiding gevolgd van hachette, dit vastleggen werdt ook op een bekend duits forum uitgelegd,na ongeveer 8 plankjes over de hele lengte moest ik hem wel losmaken om verder te gaan met het plakken van plankjes.
Ik moet dus zeggen dat op deze manier het schip mooi rechtgebleven is,en ik heb gewoon watervaste houtlijm gebruikt, en heb ook gaas aan de binnenkant geplakt (geen verband) maar panserband, wat stukadoors gebruiken voor gipsplaten dat ging makkelijke het plakte ook al zelf.
resultaat een mooi recht schip, en ook niet windscheef.
En hij ligt mooi op het provisorise statief.
Ik hoop dat het zo blijft, maar je moet hem natuurlijk niet in de zon leggen of bij een verwarmingspijp want dan wilt hij wel krom gaan.

dit was een positieve bijdrage van
WielB

full

Laatst bewerkt door een moderator:
lengte

Hallo allemaal ben hier weer met een vraag weet iemand de juiste binnenlengte had ik graag geweten dank u als je nu afvraag waarom wel als het lukt zal ik hetdan uitleggen maar eerst moet ik het uitproberen dank u

Latjes onder voordek

Volgens de gebruiksaanwijzing moeten er aan elke kant 6 latjes onder.
Die ruimte is er helemaal niet bij mij. Hoe hebben jullie dit gedaan?

@LeoS and Negni,

Dit probleem ken ik ook. er konden bij mij aan weers zijde 4 volledige latjes. Toch had ik latje 5 voor maar een betrekkelijk klein stukje. Deze heb ik daar dus ook geplaatst. Latje 6 heb ik gewoon in mijn "wat ik tzt nog kan gebruiken"-doosje gedaan.

Lagopus

Ook ik heb er maar 4 helemaal op gekregen en een rest latje,
dus ik denk dat het zo wel klopt.
Kois

ach als de romp maar dicht is en zo is als deze zou moeten zijn van wat je over houd kan je misschien weer ergens anders voor gebruiken.

m.v.g.Henk.:banana:

@alle
Ik wil wel eens weten of nu iedereen alle delen al binnen heeft.Ik wacht nog steeds op Deel 23 en 24
groetjes

Gerard

Als moderator:

Ik heb hier een beetje geveegd, offtopic reacties weggehaald. Indien daarbij iets verwijderd is waarvan jij vind dat het had moeten blijven staan, stuur mij dan even een priveberichtje hierover, dan ga ik er naar kijken. Ook vragen en/of opmerkingen over moderatie kun je in een privebericht kwijt, GEEN discsussies hierover in dit topic aub.

Voor alle duidelijkheid: wij moderatoren kunnen priveberichten NIET lezen, nou ja, behalve die aan ons gericht zijn natuurlijk. Heel theoretisch kan Robert wel priveberichten lezen als hij zelf queries gaat uitvoeren op de database, maar dat wordt alleen gedaan als uiterste maatregel.

Mensen bedreigen, manen niet te posten, enzovoort, zijn zaken die niet op dit forum thuishoren. Als iemand zich daar schuldig aan maakt, graag melden aan een moderator, dan kan daar gepaste actie op ondernomen worden.

hulp gevraagt

Hallo allemaal hier ben ik weer,twee dagen geleden had ik de vraag gesteld of iemand de binnenlengte kon vertellen maar tot heden heb ik geen antwoord gekregen nogtans lees ik dat er hier zoveel zijn waarvan ze al bijna zo goed het onderste gedeelte van de boot af hebben ik had graag de binnenlengte geweten om een extra versteveging in te bouwen zowel in de breedte als in de lengte maar daar ik nog maar aan deel drie zit weet ik de binnenlengte niet dus help me daar in A.U.B. toch wil ik jullie al bedanken voor de tot nu toe bezorgte hulp. dank aan alle christine

Binnenlengte

Christine,

Dat is een beetje lastig. Er zitten allerlei schotten en balken in. Bijvoorbeeld de spanten in het voorschip zijn helemaal dicht. En de langsspanten komen voor ook helamaal tot bovenin Dus wil je daar doorheen?
Het is geen lege bak. De breedte weet je inmiddels want dat is de maat van de eerste dwarsspanten die je vastgelijmd hebt. De volgende worden alleen maar smaller.
Ik zou wachten met iets te maken tot je alle spanten erin hebt.

binnenlengte van de bismarck

Bedankt Leo maar ondertussen zijn er mensen die me de binnenlengte konden bezorgen en was blij dat die van mij lang genoeg zijn moet ze maar op lengte zagen waneer ik de eerste laag latjes op de romp mag leggen en ik denk dat de boot van mij niet bol zal komen te staan dank aan alle

binnenlengte

Bedankt Leo maar ondertussen zijn er mensen die me de binnenlengte konden bezorgen en was blij dat die van mij lang genoeg zijn moet ze maar op lengte zagen waneer ik de eerste laag latjes op de romp mag leggen en ik denk dat de boot van mij niet bol zal komen te staan dank aan alle

Hoi Christine

Wat is de binnenlengte

:confused:Groetjes WielB:confused:

Back