Bouwverslag 1:200 Bismarck

Misschien is het voor onze belgische vrienden een idee om de bismarck delen 1 t/m 34 via een hollandse boek handel of hollands postadres te bestellen dan krijg je je alle delen in een keer thuis.
mvg
Gerard

gerard,

op zich een goed idee. Dan komen onze Belgische broeders en zusters op een gelijk bouwstatus als den ollanders, en lopen de bouwberichten gelijk op.

Echter daarna moeten ze wel zo'n 20 weken wachten in Belgie (weet niet welk deel ze nu mee bezig zijn
Want om nu elke keer door iemand de nieuwe delen laten opsturen, wordt een kostbare zaak.

hallo stefan

als je dan twee weken weg gaat dan is het toch eenvoudig tegen de mensen in de winkel te zeggen om dat deel voor je opzij te leggen
hier kan het bij ons wel maar ik betaal dan dat boekje wel meteen zodat ze zeker zijn dat je het komt halen

groetjes raf
ja ga ik inderdaad doen ik moet weer is fotos maken mn boot begint nu ergens op te lijken ik ben nu ook bij 31

Christine,
Is het ok als ik je komende woensdag bevestig, want men heeft mijn krantenman nog maar eens verzekerd dat deel 6 er dan zal zijn.Ik wil die mens nu ook niet met dat deel laten zitten, hij heeft er moeite genoeg voor gedaan.
Bedankt bij voorbaat
Andre

Christine,
Is het ok als ik je komende woensdag bevestig, want men heeft mijn krantenman nog maar eens verzekerd dat deel 6 er dan zal zijn.Ik wil die mens nu ook niet met dat deel laten zitten, hij heeft er moeite genoeg voor gedaan.
Bedankt bij voorbaat
Andre

Natuurlijk is dat oké je zeg me maar en dan een prive mail om adressen te wissel tot later

ik vind dit geen bouwverslag meer, 110 pagina's, het is meer een discussietopic geworden en dat kan volgens mij niet de bedoeling zijn.
groetjes piet

Hallo, helemaal met Piet eens.Bouwverslag?ik zie nix van de bouw.Al die mededelingen hebbe we nix aan.Stuur dan een Pbtje naar elkaar!Maar ieder geval succes met de bouw!

Groeten E.J.

hallo

dat heb je met deze manier van bouwen
er is op het ogenblik niets te bouwen
wat de moderator aan gaat
hoor je iemand klagen ??????
buiten de bouwers zelf dat ze weinig onder delen van hacette krijgen
en dan is het verschil belgie /nederland er nog
neem nu dat er iemand stopt en zijn boot wil verkopen
waar zou het dat het beste kunnen posten ?????
niet bij de vliegtuigen denk ik

er wordt onderling nog wel veel over het model gepraat van wat er reeds opvoorhand gepland moet worden
want als je later er nog verlichting in wilt bouwen BV en je heb geen planning van de doorvoeren voor de draden gemaakt dan zou het vies kunnen tegen vallen om het daarna nog te doen

106.825 keren is men dit topic komen bekijken
zal goe zijn zekers
en de topic starter hoor je ook niet klagen (sorry danny)

groetjes raf
en van een plank een foto plaatsen is ook wat onnozel niet ?????

Ik ben geen Bismarck bouwer maar volg dit draadje wel met veel belangstelling. Ook ik vindt het vervelend dat heel veel berichten gaan over het nu wel of niet ontvangen hebben van een nieuwe zending. Boeiender zou het zijn als iemand weer wat binnen heeft gekregen en aan het bouwen is geweest om dit hier te laten zien.

Gr.Harold

hallo

dit zouden de delen moeten zijn waar ze in nederland aan bezig zijn
031031_211.jpg

bismarck.oehm.net

hier kan je steeds zien wat er gaat komen want duitsland is reeds veel verder
zeg nu echt die foto van hier boven is dat ,nu niet om te kicken
het is een stapel plankjes mensen toch hier is als je de bismarck niet kent dus echt niets aan te zien
wel rekening houden dat hier reeds gaten moeten geboord worden voor de draden van de verlichting
namelijk voor de back en stuurboord verlichting
want het bovenste stukje dek dat je ziet daar zijn de aanzetten van de buiten bruggen reeds te zien en langs daar moeten die draden komen (wel aan de onderkant of infreezen in het dek want er komt nog een sier dek bovenop

groetjes raf

Commentaar wordt altijd gegeven door die personen die zelf nooit iets te melden hebben ,die komen een keertje op deze web log kijken en hebben gelijk wat aan te merken op de site vind dit niet normaal.
ik vind dat de vaste groep die nu op deze site is ,het goed doet en elkaar ook helpt en daar gaat het om.en al die figuren die een keertje komen kijken moeten hun commentaar maar voor zich houden

106.825 keren is men dit topic komen bekijken
zal goe zijn zekers
en de topic starter hoor je ook niet klagen (sorry danny)
in het begin was ik er niet zo blij mee dat mijn bouwverslag gekaapt werd en ben daarom een tijdje weggebleven uit het scheepsgedeelte... maar ik vind het wel goed zo nu, nu kan iedereen tenminste rustig samen discussiëren over het model, anders zou men alle informatie over 10 verschillende bouwverslagen moeten zoeken en dat zou onoverzichtelijk zijn ;). Liever dat alles handig in één topic te vinden is dan dat je overal moet zoeken, want daar heeft niemand wat aan.

Ga zo verder heren ( en Dame)!:p

@moderators

is het misschien een idee om dit draadje te hernoemen naar "Hachette 1:200 Bismarck Discussie Topic" ? lijkt mij eerlijk gezegd logischer, want van een bouwverslag is geen sprake meer.;)

hallo

het is nog steeds je bouw verslag hoor danny hahaha
maar om een project over 2.5 jaar uit te gaan sprijden ??????
ik vind het en vele anderen ook nog jammer dat er steeds geklaagd wordt als er een tijdje niets te zien is
wel dat is nu eenmaal zo met een bouwpaket dat in 10.000 stukjes wordt opgestuurd
en ik moet gerard gelijk geven wat de commentaar betreft
ik heb een oudje en kan jullie over het gewicht en waar je op moet letten vertellen en raad geven
maar ik bouw nooit van mijn leven zo een hacette model
dat gaat me te langzaam

maar ik blijf volgen

groetjes raf

ik vind dit geen bouwverslag meer, 110 pagina's, het is meer een discussietopic geworden en dat kan volgens mij niet de bedoeling zijn.
groetjes piet

Wel piet als je dan toch zo een as bent in modelbouw waarom zien wij dan niets van u bouwkunsten ik heb er geen gevonden van u dus jou blabla mag je voor jou houden

Hallo, helemaal met Piet eens.Bouwverslag?ik zie nix van de bouw.Al die mededelingen hebbe we nix aan.Stuur dan een Pbtje naar elkaar!Maar ieder geval succes met de bouw!

Groeten E.J.

Dag E.J. van jou zie ik ook geen bouw verslagen heb wel gemerkt dat je een mooie album heb maar ik vind er geen op de topic dus voor dat men van de neus maakt laat eerst een zelf wat zien en dan mag je van mijn part klagen en sorry aan alle dat ik nu eens zo uit de hoek komt waar zijn we toch mee bezig we willen toch elkaar helpen of niet ???

Toch niet gekeken of gezocht ;) ze staan een aantal plaatsen onder dit topic in het zelfde onderdeel van bouw verslagen.
Dus deze heren bouwen zeker wel wat en kletsen niet zomaar wat uit hun nek.

483049e182906e407.jpg

succes met de bouw

Gr Martin :D

Laatst bewerkt door een moderator:
Cristine, als u op de bouwverslagen iets verder kijkt ziet u dat ik recentelijk een topic heb geopend over de bouw van de Ranzow waar ik mee bezig ben.
verder terug staan ook nog topics over de bremen 9 en de borkum.
ben al vanaf m'n twaalfde jaar bezig met modelbouw dus ik weet er best wel een beetje van.
mijn commentaar was ook niet negatief bedoelt alleen hebben heel veel commentaren soms niets meer te maken met de topic waar over het gaat.
als je een topic opent over een model dat je bouwt moet het daar ook over gaan en niet over allerlei dingen welke er niets mee te maken hebben.
groetjes piet

hallo

het verschil tussen een bouw topic en dit is enorm maar ook de reden is een hemels breed verschil
de bouwers krijgen van hacette hun onderdelen en die komen niet altijd optijd of er wordt heel weinig gelevert
de bouwers gaan dus nog een paar jaar verder zijn eer ze een degelijke boot waar wat aan te zien is in huis gaan hebben

als je zoals jullie zelf bouwd het zij een bouwdoos of eigen bouw dan gaat het gewoon sneller vooruit
je verzamelt je materialen en je rc componenten en je begint
na een week kan er reeds een volledige romp op tafel staan (hangt van de vrije tijd af)en 6 maanden later kan je reeds een mooi werkend model hebben
of eventueel sneller

als er zulke kleine onder delen komen waar mee de opbouw wordt samen gesteld dan is het onzin om deze te tonen daar de meeste mensen niet weten waar dit onder deel thuishoort

de info die er tussen door gegeven is die is wel bruikbaar voor niet ervaren modelbouwers want die zitten er hier ook tussen
jullie als hervaren modelbouwers zullen sommige postings onzin vinden maar andere zijn er dan weer mee gebaat omdat ze niet wisten dat het zo of zo inelkaar zat of moest werken
en we moeten met dit topic nog een paar jaar verder
ik ben wel benieuwd als er zo een paar van die boten tesamen op het water gaan komen
dat moet wel een imposante vloot worden

piet waarom heb je zoveel postings gewijzigd (leeg gemaakt)op het ranzow topic ????
en ajb aan topic vervuilen doen we wel allemaal want dat gaan vissen in je posting ????

hij die zonder zonde is werpe de eerste steen
ergens uit een bijbel shalom
groetjes raf

Laatst bewerkt:
@RAF
Ik ben het volledig met je eens ,je kunt ons niet vergelijken met die andere bouw verslagen daarvoor duurt de bouw te lang

Mvg
Gerard

Back