Middag,
Ik heb wel ervaring in het bouwen van schepen, al is het nu zo'n 20 jaar terug, echter het wordt de eerste keer dat ik een zo gedetaileerd model ga bouwen.
zal nog moeten uitvogelen, hou eea te schilderen, zonder teveel detail verlies.
Na wat rondsurfen op wat sites zowel in Engeland als Duitsland, toch besloten om nu een abo te nemen op de bismarck.
Zo krijg ik het beter voor elkaar op bij "zij die gehoorzaamd moet worden", om een nieuwe bouw te starten.
omdat de kosten nu verdeeld zijn over langere tijd, ipv in 1 keer
Zelf wacht ik wel tot ik de eerste 10 delen binnen heb, ik zal daarnaast deel 8, 2 keer bestellen, omdat ik een derde werkende schroef wil hebben.
Iemand had zijn naam al genoemd, MARKUS, een duitse bouwer, die andere bouwers ter wille is met raad en daad, ga ik als voorbeeld nemen
Linkje, hier heeft een duitse bouwer ( MARKUS) zijn romp voorzien van 3 motoren, Hij kan ze je compleet leveren, en voorziet oa in Engeland veel mensen van raad,
(oa dus ook de Martin (link heb ik voorbij zien komen) @ de modelboatMahem)
Build the Bismarck Forum - German R/C gear
Zie ook pagina 5 bij SWANRAIL, die de modificatie later heeft uitgevoerd, door Snijden en branden
Deze Markus is ook bezig met het mobiel maken van zijn torens:
misschien om alvast over na te denken, draaiende torens, met eleverende lopen
Build the Bismarck Forum - prototype barrel elevation
ik heb nog een ander alternatief gezien, mbt de kanon elevatie
De bouwer hier gebruikt alleen de geëtste delen (solderen), en heeft daardoor extra ruimte om een microservo in te bouwen voor de lopen.
Link ben ik even kwijt, zal hem later wel posten, als er behoefte aan is
Zo veel getyped voor een eerste kennismaking
Kleine vraag algemeen, wie gaat zijn model statisch of varend maken?
grtz Paul