Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Wat ikzelf gelezen heb op duitse forums, en die zijn al veel verder dan wij. Dat die pas G4 gebruiken na de tweede beplanking, omdat de tweede beplanking ook goed gelijmd moet worden. Ikzelf doe dat ook. Bij het lijmen van de eerste beplanking heb je toen ook de planken aan elkaar gelijmd, of heb je de planken alleen aan de spanten gelijmd? Je moet nu toch eerst gaan schuren als alles goed droog is. En er komt toch nog een tweede beplanking overheen.
Groetjes WielB
kan me vader wel regelenDanny,
Dat is toch nog steeds voor mij een interessante vraag.
Natuurlijk kun je messing niet op hout of plastiek solderen, maar de messingdeeltjes onderling. Solderen is gewoon sterker. En er zitten een hoop kleine frutseltjes bij die bijna geen raakvlakken hebben om te lijmen.
Alleen solderen moet je wel kunnen op microniveau.
En weet iemand al hoe het zit met de 2 verschillen gietstukken voor het hekdeel? Volgens mij ben je als je alle hout van deel 21 opgeplakt heb al te ver om later het grote juiste gietdeel te kunnen gebruiken. En bij het te kleine deel (wat wel past) zit je ankergat te laag.
M.vr.gr. Leo
hallo mede bouwers de lijm is nu uitgehard en de plankjes zitten weer goed en zonder deuken op hun plaats.. het geheel is toch wel goed stevig geworden met band en lijm..kan nu met het dek beginnen .. zijn er nog dingen waar ik extra op moet letten bij het bouwen van het dek? gr tonyhallo
het verbuigen tussen de spanten komt door de lijm
wat het bekomen van G4 betreft
dat kan je over al kopen en bekomen vooral via internet
lijm is niet hetzelfde als G4
maar ja dat is al 80 keer uitgelegd
in lijm zit vocht en hout en vocht gaat niet goed samen
G4 gebruikt het vocht uit het hout en de lucht om uit te harden
groetjes raf
hallo mede bouwers de lijm is nu uitgehard en de plankjes zitten weer goed en zonder deuken op hun plaats.. het geheel is toch wel goed stevig geworden met band en lijm..kan nu met het dek beginnen .. zijn er nog dingen waar ik extra op moet letten bij het bouwen van het dek? gr tony
hallo
en de G4 moet aan de BINNENKANT voor je de buitenste planken zet
na de buitenset planken te hebben gezet kan je ook G4 zteen en daarna met polyetser plamuur aan de slag
na het plamuren er spuit plamuur op zetten en dan pas nat beginnen te schuren
SCHUUR NOOIT JE HOUT MET WATER
na de plamuur een grijze primer en dan van hetzelfde merk de kleur er op
groetjes raf
hallo
had je de binnen kant gedaan met G4 had je die stukjes gaas niet moeten zetten
die gaas is katoen en katoen heeft de onhebbelijke gewoonte om water op te willen slorpen (ook uit de lucht)
als met het model niet gaat varen is er geen probleem
wil je dat wel gaan doen dan was het gaas met de lijm een foute keuze en had G4 een veel betere geweest
als je de site hier boven gelezen hebt dan weet je dat de toepassing van G4 voor meer dan alleen vernis wordt gebruikt
groetjes raf