Bouwverslag 1:200 Bismarck

Provisorisch statief

full

full

Oeps daar is iets fout gegaan

Ik wilde een paar foto's laten zien van het provisorische statief, ik heb na wat lezen en kijken meteen een paar aanpassingen gedaan, ik heb het middelste zijsteuntje maar meteen afgezaagd, en de andere steuntjes bekleed met restjes dunzacht leer om er voorte zorgen dat de romp niet beschadigd, want hij moet toch een tijdje gebruik maken van dit statief.
Zonder middelste steuntjes kan hij er ook op na de tweede beplanking, en met de slingerkielen erop ook.
heb het ook maar meteen op een plankje gelijmd, dan is het mooi stevig, en ook maar meteen een kleurtje gegeven.
Mijn schip heb ik er maar meteen opgelegd.

groetjes

WielB

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb het aparte topic van christine hiernaartoe verplaatst, het lijkt mij niet nodig om er nog een bouwdraadje bij te maken :)

nog 1 vraag is 45 cm vanaf van en verwarmings buis van meer dan 40 graden goed

Als ik me het goed herinner heb je deze vraag al weken geleden reeds enkele malen gesteld en toen heeft iedereen jou al nadrukkelijk geïnstrueerd om die boot daar weg te halen van die verwarmingsbuis.

Maar goed blijkbaar staat hij na al dat advies nog steeds naast die buis en straks niet komen zeuren dat je boot kromgetrokken of gescheurd is door de warmte want houten modellen horen daar gewoonweg niet te staan.

De oplossing is heel simpel of je zaagt die hele verwarmingsbuis weg zoals Leo voorstelt of je haalt die boot daar gewoon weg... de keus laat ik aan jou.. ;)

groeten

hallo
PFFFFFFFFFFFFhhhhhhhhhh
gaat dat nu nog steeds over die stomme cv buis
ik denk dat de kinderen tegenwoordig zonder hersenen geboren worden
of ze worden geboren in een niet luisteren naar iedreen mode

groetjes raf

kachelbuis

Wel Jongen Moet Zeggen Dat Je Persies Niet Graag Leest Of Niet Graag De Raad Volg Van Andere Je Weet Toch Alles Wat Van Hout Is Mag Nooit Heel Dicht Van De Warmte Staan Verder Wil Ik Je Zeggen Zet Jou Boot Op Jou Werktafel Of Buro Als Je Dat Hebt En Verder Veel Plezier Met Jou Boot

Groetjes Crhistine

niet lukken

Het wil mij maar niet lukken om een foto te plaatsen heb het derde stuk gelijmd heb een foto genomen wil die op de seit zetten maar nee hoor lukt maar niet word er nog gek van

groetje christine

Het wil mij maar niet lukken om een foto te plaatsen heb het derde stuk gelijmd heb een foto genomen wil die op de seit zetten maar nee hoor lukt maar niet word er nog gek van

groetje christine
cristine ik had dat ook in het begin hier uitleg
Uit de FAQ :

Hoe gebruik ik fotoalbums?
Als lid kun je fotoalbums maken die gelinkt zijn aan je openbare profiel. Je kunt fotoalbums maken door naar de Gebruikersinstellingen te gaan en daar op de link 'Afbeeldingen & fotoalbums' te klikken en vervolgens op 'Fotoalbum toevoegen'.
Elk fotoalbum kun je voorzien van een titel ('Jans vakantie naar Nepal') en een beschrijving ('Een handvol foto's van mijn recente avontuur') en is van een van de drie volgende typen: openbaar, privé of profiel.

• Openbare fotoalbums zijn zichtbaar voor iedereen.
  • Privé-fotoalbums zijn alleen zichtbaar voor de staf (moderatoren, beheerders) en je vrienden en contacten (info).
  • Profiel-fotoalbums zijn alleen voor jou zichtbaar. Je kunt de afbeeldingen wel gebruiken om je openbare profiel aan te passen (info).
Hoe moet ik afbeeldingen uploaden?
Als je een fotoalbum hebt aangemaakt, kun je er afbeeldingen naartoe uploaden. Bekijk het fotoalbum en klik op 'Afbeeldingen uploaden'.
Je hebt de mogelijkheid om aan elke afbeelding een bijschrift toe te voegen, en om één afbeelding te kiezen als omslag voor het fotoalbum, die zichtbaar zal zijn in het openbare profiel. Wil je een fotoalbum verwijderen of de titel, de beschrijving of het type wijzigen, klik dan op 'Fotoalbum wijzigen'. Wil je een afbeelding verwijderen, of een bijschrift of de omslag wijzigen, klik dan op 'Afbeeldingen wijzigen'.
Alle leden die toegang hebben tot jouw afbeeldingen kunnen daarop een reactie geven, op dezelfde manier als bij profielboodschappen (meer info). Je kunt reacties op afbeeldingen uit je fotoalbums verwijderen, en kwalijke berichten melden aan moderatoren.
Als je een afbeelding hebt geüploaded, kun je hem in je berichten plaatsen door vB-code te gebruiken die is weergegeven onder de afbeelding als je die op ware grootte bekijkt.

schip bouwen

:D
Wel Jongen Moet Zeggen Dat Je Persies Niet Graag Leest Of Niet Graag De Raad Volg Van Andere Je Weet Toch Alles Wat Van Hout Is Mag Nooit Heel Dicht Van De Warmte Staan Verder Wil Ik Je Zeggen Zet Jou Boot Op Jou Werktafel Of Buro Als Je Dat Hebt En Verder Veel Plezier Met Jou Boot

Groetjes Crhistine

Hoi Christine

Met Wiel, Ik heb even naar jou foto's gekeken in jou album.
Wat mij opvalt is, dat je nog geen helling gemaakt hebt die minstens zo lang is als de boot, waar je alle elementen aan elkaar gaat vastmaken.
Om je schip recht te maken (houden) heb je dat wel nodig.
Anders wordt hij gegarandeerd scheef.
Wat ikzelf gedaan heb is:
1) rechte lijn getrokken over de lengte van de helling in het midden van de helling.
2)alle onderdelen die aan elkaar komen het midden van opmeten, en alles in de lengte van deze lijn leggen.
3) dwars door het schip een aantal plankjes maken iets breder als het schip, en op de helling vastschroeven aan beide kanten.
4) op deze manier blijft het schip recht en je kunt stabiel werken.
5) verder houd je je natuurlijk aan het voorschrift van de uitgever, of je moet zelf betere ideën hebben.

Groetjes WielB:D

foto's

Wel ik heb nu juist gedaan zoals je me zegde heb zelf jou tip uitgeprint en gedaan zoals je beschrijfd maar ik zie niets op de forum maar toch dank voor de hulp stefan

Laatst bewerkt door een moderator:
:D

Hoi Christine

Met Wiel, Ik heb even naar jou foto's gekeken in jou album.
Wat mij opvalt is, dat je nog geen helling gemaakt hebt die minstens zo lang is als de boot, waar je alle elementen aan elkaar gaat vastmaken.
Om je schip recht te maken (houden) heb je dat wel nodig.
Anders wordt hij gegarandeerd scheef.
Wat ikzelf gedaan heb is:
1) rechte lijn getrokken over de lengte van de helling in het midden van de helling.
2)alle onderdelen die aan elkaar komen het midden van opmeten, en alles in de lengte van deze lijn leggen.
3) dwars door het schip een aantal plankjes maken iets breder als het schip, en op de helling vastschroeven aan beide kanten.
4) op deze manier blijft het schip recht en je kunt stabiel werken.
5) verder houd je je natuurlijk aan het voorschrift van de uitgever, of je moet zelf betere ideën hebben.

Groetjes WielB:D
wat je hier beschijft

Wel moest het mij ooit lukken om de laaste foto's telaten zien zal men merken dat ik ondre tussen een helling heb bezorgt wist eerst niet dat dit nodig was maar na veel gelezen te hebben op de duitse seits begrijp ik nu waarom het nodig is en heb mijn man er één laten maken op maat maar toch dank voor de tip

groetjes Christine

Back