Bouwverslag 1:200 Bismarck

Lijm

Nee Stefan ik gebruik Bison Water vast houtlijm en heb ook al gezorgt voor contactlijn allen die twee componenten lijm heb ik nog niet en secondelijm krijg ik op het werk voor niets allen aan de juist persoon vragen

[/quote=christine;1160710]Nee Stefan ik gebruik Bison Water vast houtlijm en heb ook al gezorgt voor contactlijn allen die twee componenten lijm heb ik nog niet en secondelijm krijg ik op het werk voor niets allen aan de juist persoon vragen[/quote aleen componenten lijm heb je pas nodig in 22 of zo maar er staat bij mij op niet geschikt voor buiten is dat een probleem

lijm

eerlijk gezegt weet ik niet zullen moeten wachten op raad van de pro's die zullen het wel weten

foto's

het is me nu twee maal gelukt foto's door te sturen naar de testforum en andes lukt het me niet sorry :mad::mad::confused:
ga nog eens iets proberen je weet nooit ?

Laatst bewerkt door een moderator:
foto's

nu zit er ook een foto onder der rubric bouwversagen-schepen waarom wil het me niet lukken

nu zit er ook een foto onder der rubric bouwversagen-schepen waarom wil het me niet lukken

Christine,

Bedoel je o.a. deze foto's:

full

full

full

full

Lagopus

Grondverf

Daarna in de grond verf gezet en toen pas goed geschuurt en geplamuurt
toen weer een dunne laag grond verf er op .is zeker 100 % water dicht.
Heb dit zo gedaan om de naden goed te vullen met hout zaagsel en met verf.

@Gerard,
ik ben maar een beginnende modelbouwer, dit is mijn 1e boot (of moet ik schip zeggen?).
Wat voor grondverf heb je hiervoor gebruikt?

Groet
Ton

de mijne ook en ik ben 12 .5

Beste Stefan,

Als ik je een tip mag geven, geef iets meer informatie als je iets wil zeggen op dit forum. Bij de 1-regelige reacties van jou moet ik vaak nadenken over wat je precies bedoeld.

Als jij duidelijker in jouw omschrijving bent dan zal hier ook minder irritatie ontstaan bij de mede bouwers.

Ik ga er hier van uit dat je bedoeld dat dit ook jouw eerste bouwproject is.

greetings,

Lagopus ;)

Ja Lagopus het zijn deze foto's die ik bedoel hoe komt het dat het bij jou wel lukt en bij mij niet maar toch hartelijk bedankt zeg.
t'Is toch dat er mensen zijn die graag helpen nog maals dank

@Gerard,
ik ben maar een beginnende modelbouwer, dit is mijn 1e boot (of moet ik schip zeggen?).
Wat voor grondverf heb je hiervoor gebruikt?

Groet
Ton

Gewoon normale grondverf .zelf heb ik super grondverf van Histor uit de Gamma gebruikt deze was gewoon wit, maar ik heb een beetje zwart toegevoegt waardoor het grijs werd.Het voordeel van mijn methode is dat de naden zich vullen met zaagsel en met verf wat veel elastischer is dan de plamuur waardoor er minder snel scheuren ontstaan in de romp maar daar zullen wel weer verschillende ideeen over zijn . Doe dit al jaren zo met een goed resultaat.Ik heb de romp gewoon met een kleine verf roller van 1 euro geschildert en daarna met zeer fijn waterproef schuur papier geschuurt om het weer mooi te krijgen, dit is goed koper dan een spuit bus kopen en de verf kun je later ook voor de boven bouw gebruiken

Ja Lagopus het zijn deze foto's die ik bedoel hoe komt het dat het bij jou wel lukt en bij mij niet maar toch hartelijk bedankt zeg.

Hoi Christine,

Het is eigenlijk heel simpel, plaats de foto's in je eigen album, dat is je nu gelukt, ik zie er nl 2 in staan. Open een 2e scherm (internet explorer 2e tabblad) en ga naar je eigen fotoalbum, klik op de gewenste foto en kopieer de onderste link. (zie het blauw geselecteerde gedeelte op onderstaande afbeelding) en plak deze in je tekst.

full

en....klaar is Kees

Helpen

ik denk dat de meeste (ervaren) modelbouwers op deze site ,wel de andere (onervaren ) model bouwers willen helpen daar is deze site toch voor . Zo zie ik dat tenminste en waarschijnlijk andere
En als er vragen zijn die aan mijn persoonlijk gericht zijn dan zal ik er zeker antwoordt op geven.

hey mensen

Heb eindelijk klemmen gehaalt bij de gamma ( ze moesten ze even voor me bestellen maar nu heb ik ze ) ik ga maandag of mischien wel morgen weer lekker door bouwen,
zit zelf pas bij 12 dus heb veel in tehalen . maar dat mag de pret niet drukken toch :)

Back