Bouwverslag 1:200 Bismarck

tranen plaat

Bocdan,

Zou jij het adres van de duitse site ook willen vermelden waar je tranenplaat kunt bestellen?

Overigens heb ja al één van de flak kannonnen in elkaar gezet waarvan je eerder een foto van de GMP messing delen liet zien? Ik ben zeer benieuwd hoe deze er uit gaan zien.

M.v.g Blackdog

tranen plaat

hij blackdog
de tranen platen zijn ook bij sjaak hobby shop in leiden te koop het zijn 2 platen 30 cm bij 17,5 cm de kosten daar van zijn rond 20 euro
Bocdan,

Zou jij het adres van de duitse site ook willen vermelden waar je tranenplaat kunt bestellen?

Overigens heb ja al één van de flak kannonnen in elkaar gezet waarvan je eerder een foto van de GMP messing delen liet zien? Ik ben zeer benieuwd hoe deze er uit gaan zien.

M.v.g Blackdog

Krom

Jurgen87,

Is het gelukt Jurgen om je romp weer recht te krijgen, vertel eens
hoe je het hebt gedaan, er zijn altijd bouwers die met het zelfde
probleem zitten.:confused:

ik wil myn bismarck verkopen deel 1/ 77 kompleet nooit nog mee begonnen.

wat is het waard en wat bied men er voor.

ik wil het geld gebruiken om de uss missouri te kopen ,ik heb een adres .

Foto's uploaden

Kunt iemand mij uit leggen hoe ik fotos moet plaatsen

Kissie,

Ga naar gebruikersinstellingen, linksboven in de blauwe balk.
Dan Naar het tabje: Afbeeldingen & fotoalbums.
Nu kun je een nieuw album maken en daar foto's naartoe uploaden.
Die foto's kun je dan weer selecteren na dubbelklikken, er komt een blauw vlak overheen, en dan copy/paste in je berichten op het forum.
Let op als je foto's uit je albums weghaalt, verdwijnen ze ook uit je forumberichten.

full
Ik heb hier een voorbeeld van tranenplaat
deze heb ik gemaakt van een boor koffer

Laatst bewerkt door een moderator:
hoi ,hoeveel euro s vind ji 77 ongebruikte delen waard.

Sorry, maar schoot me te binnen dat ik nog 2 setjes met tekeningen had liggen voor een 80" Bismarck. Jaren geleden gekocht. Beetje wazige maat. Zit zo rond de 1:120 volgens mij. Ok het is niet zo "makkelijk" als de set.

Mocht ik hem gaan bouwen, is het me nog even een raadsel hoe ik de romp moet lezen van tekening, maar dat zal denk ik OOIT wel goed komen.

Zoniet verschaal ik de tekeningen en koop ik een romp.:mrgreen: Of mocht je vraagprijs nou redelijk zijn dan blijven de tekeningen voorlopig in hun kartonnen koker zitten.

Hallo Leo,

Dankzij je duidelijke aanwijzingen aan Kissy, kan deze digibeet nu eindelijk ook eens wat foto's plaatsen. Deze zijn al wat ouder. Binnenkort een update.

Hendrikus

Airtbrush

Hallo,
Nadat ik mijn mast had bespoten met een spuitbus en het resultaat daarvan (een aantal dicht gespoten ladderstuktjes) had gezien, leek het mij tijd worden om een airbrushsetje aan te gaan schaffen. Het is geworden (na veel zoeken naar adviezen op internet en kijken waar ik het in de buurt kon kopen) is het een Badger 150 geworden. Gelukkig had ik nog een kleine compressor die geschikt lijkt te zijn. Ik eerst maar eens stevig oefenen voor ik hem loslaat op de mast. Heeft iemand nog handige tips? Ik zie ze graag. Ik hou jullie op de hoogte.

Hallo Leo,

Dankzij je duidelijke aanwijzingen aan Kissy, kan deze digibeet nu eindelijk ook eens wat foto's plaatsen. Deze zijn al wat ouder. Binnenkort een update.

Hendrikus

Hendrikus,

Nu nog wat grotere plaatjes. Pakweg 20 cm breed op 72 Dpi. En je kan foto's van elkaar scheiden, door een spatie, dan komen ze naast elkaar met een stukje wit ertussen. Als je tussen de foto's een paar returns zet komen ze onder elkaar.

Laatst bewerkt:
Railinkjes

Kunnen jullie die onbeschadigd houden? Valt een beetje tegen dat er nu nog overal dingen tussen geplaatst moeten worden, die dan net niet passen... En dan een hekje geraakt en voila verbogen..

camouflage

Hier een foto van de TIRPITZ. voor een keertje mag dat wel.
Hier gaat het om camouflage, je zou bijna denken dat het schip
in het bos licht.
foto gemaakt in Noorwegen.

full
;);)

te grote vingers

Kunnen jullie die onbeschadigd houden? Valt een beetje tegen dat er nu nog overal dingen tussen geplaatst moeten worden, die dan net niet passen... En dan een hekje geraakt en voila verbogen..

Leo,
Ik dacht dat het aan mijn te grote handen/vinfers lag. Er zit niets anders op dan nog voorzichtiger te werken. Ik denk dat het beter is om de verbogen hekjes voorlopig verbogen te laten blijven omdat je ze maar een paar keer kan terugbuigen, en dan is het ''weg hekje''.

Airbrush

Ik ben lekker aan het oefenen met mijn nieuwe airbrush spuitje. Je bent langer met schoonmaken bezig als met spuiten. Maar ik denk wel dat het gaat lukken. Wie gebruikt er van jullie ook een Badgerspuitje (150).

Hallo,
Nadat ik mijn mast had bespoten met een spuitbus en het resultaat daarvan (een aantal dicht gespoten ladderstuktjes) had gezien, leek het mij tijd worden om een airbrushsetje aan te gaan schaffen. Het is geworden (na veel zoeken naar adviezen op internet en kijken waar ik het in de buurt kon kopen) is het een Badger 150 geworden. Gelukkig had ik nog een kleine compressor die geschikt lijkt te zijn. Ik eerst maar eens stevig oefenen voor ik hem loslaat op de mast. Heeft iemand nog handige tips? Ik zie ze graag. Ik hou jullie op de hoogte.

Hoi Paul,

Mij is hetzelfde overkomen,ik heb een papieren zakdoekje genomen puntje aangemaakt en heel voorzichtig deppen,en het is redelijk goed gekomen.Maar ik moet zeggen, denk dat een airbrushsetje toch wel beter is.
Is alleen zo verrekte duur.

Skip.

Back