Bouwverslag 1:200 Bismarck

hoi, dit is geen bismarck, maar wat wordt hier mee bedoeld.

Hull w/ plans $199.00
16" turrets set $69.95
5" gun set $69.95
Directors $ 27.90
Aft Director tower $8.95
Aft stack w/cap 14.95

Rudders (pr) 10.95

dit kan ik in usa kopen

hallo

ik moest eens klink nagels hebben voor op een duikboot
al vanalles geprobeert maar niets lukte
dan opeens op zo een blauwe groente bak uit de GB zag ik dat er onder de kopse handgrepen allemaal bolletjes zaten (200 ongeveer)
daar met silicone een mal van gemaakt en hopla wel op schaal iets te groot maar ik kon in 1 keer met giethars 200 klink nagels gieten

het er op plakken was een ander probleem

wat ik wil zeggen is dat als je goed rond kijkt de industrie soms voor ons reeds gewerkt heeft
je moet er juist maar opvallen en dan met een malletje kom je reeds een heel eind
zo is die bak en die doos met werktuig er een mooi voorbeeld van
groetjes raf

GB?

hallo

ik moest eens klink nagels hebben voor op een duikboot
al vanalles geprobeert maar niets lukte
dan opeens op zo een blauwe groente bak uit de GB zag ik dat er onder de kopse handgrepen allemaal bolletjes zaten (200 ongeveer)
daar met silicone een mal van gemaakt en hopla wel op schaal iets te groot maar ik kon in 1 keer met giethars 200 klink nagels gieten

het er op plakken was een ander probleem

wat ik wil zeggen is dat als je goed rond kijkt de industrie soms voor ons reeds gewerkt heeft
je moet er juist maar opvallen en dan met een malletje kom je reeds een heel eind
zo is die bak en die doos met werktuig er een mooi voorbeeld van
groetjes raf

raf,

Mooi verhaal. Maar wat is GB?

klinknagels

Raf.

Ik heb ze zitten bewonderen op je duikboot, dat heb je goed voorelkaar,
en zo zie je maar, "je ogen goed de kost geven, voor alles is een oplossing"

Spuitplamuur ed

Gister maar eens naar de bouwmarkt geweest voor de laatste paar materialen voor de rompafwerking.

Na veel moeite, dik een half uur, toch spuitplamuur weten te te vinden op de autoafdeling. Is grijs van kleur maar moet niet uitmaken lijkt mij.

Heb alleen het idee dat ik de verkeerde acryllak heb meegenomen want het is geen grondverf.

Alleen heb ik heen boor 2,2 of een boor 0,5 kunnen vinden. Heeft iemand voor mij een tip of zijn die alleen bij modelwinkels te koop?

Nu eerst nog maar eens de tijd vinden om te schuren en te lakken.

Grtss,

Willem

Boortjes

Gister maar eens naar de bouwmarkt geweest voor de laatste paar materialen voor de rompafwerking.

Na veel moeite, dik een half uur, toch spuitplamuur weten te te vinden op de autoafdeling. Is grijs van kleur maar moet niet uitmaken lijkt mij.

Heb alleen het idee dat ik de verkeerde acryllak heb meegenomen want het is geen grondverf.

Alleen heb ik heen boor 2,2 of een boor 0,5 kunnen vinden. Heeft iemand voor mij een tip of zijn die alleen bij modelwinkels te koop?

Nu eerst nog maar eens de tijd vinden om te schuren en te lakken.

Grtss,

Willem

Ik bestel boortjes enzo meestal bij Conrad.
Ik heb een setje van 0,2-1mm. Alles dubbel en oplopend per 0,1 mm.
Verder een setje van 0,5-3mm.
Is wel een beetje zoeken daar.

Wie weet waar ik primer voor non-ferro materiaal (etsplaatjes en mast) dat geschikt is voor mijn airbrushspuitje?

Paul, dat wordt moeilijk. Die primer etst zich in beetje in het metaal voor de hechting. Alleen dat is in een airbrushspuitje wel lastig, dat zou niet lang meegaan.

Ikzelf spuit met de grijze primer van Vallejo, die is er zowel in spuitbussen als in flesjes voor de spuit. Maar is niet echt een non-ferro primer, blijft gevoelig voor krassen.

Ik ben helemaal bij!!!

Hallo,
Ik ben best wel een beetje trots op mijzelf. Na een ernstige ziekte die mij bijna 2 jaar van het werk hield. heb ik vandaag mijn achterstand helemaal ingehaald. Ik wacht nu op de volgende zending.

full

Ik heb wel moeten leren fijnprutsen. Het gaat wel steeds beter om met die klie onderdelen om te gaan.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo,
Ik ben best wel een beetje trots op mijzelf. Na een ernstige ziekte die mij bijna 2 jaar van het werk hield. heb ik vandaag mijn achterstand helemaal ingehaald. Ik wacht nu op de volgende zending.

full

Ik heb wel moeten leren fijnprutsen. Het gaat wel steeds beter om met die klie onderdelen om te gaan.

Paul.

Petje af, dit ziet er mooi strak uit, daar mag je trots op zijn:thumbsup::thumbsup:

Laatst bewerkt door een moderator:
foto Paul.

Paul dit zie er zeker strak uit,ik ben nu ook zo ver ongeveer.zijn bij
jouw ook de deksels van de patrijspoorten bij de onderdelen 680 en
681 nog aanwezig,ik heb ze maar weer weg geslepen.
RC set ontvangen .ga nu eerst de roerenmaken.

vrg Ries.

Back