Bouwverslag 1:200 Bismarck

Hammerite

bocdan,

Krijgt het een hamerslag effect,ik ken deze firma en die verkoopt alleen maar hamerslagverf,of is dat juist de bedoeling.

Skip.

Skip.

Het is alleen de primer Skip, en die heeft volgens de beschrijving GEEN hamer
slag effect, dus dat moet goed zijn.

Hammerite

hallo

ik ken dat spul wel
maar heb daar nog niet mee gewerkt
hamarit zelf heb ik wel gebruikt op een metalen staander voor in de living
het droogt iets anders op dan gewone verf maar is best wel bruikbaar
je hebt het in spuit bussen en in gewone potten

groetjes raf

Raf.

Dit spul is op water basis, en kan ook gespoten worden, lijkt mij een goede
keus, maar daarom ook de vraag aan jouw.

Torens

Alle toren klaar, kunnen nu gespoten worden.
full

Spuit ze voor het eerst in de Hammerite primer voor nonfero metaal, ik ben benieuwd
foto volgt.

Laatst bewerkt door een moderator:
zien er ook weer mooi uit bocdan.

Ik zelf geniet nog steeds van een pauze...Te druk met werk en net begonnen aan het schilderen van m'n deuren en kozijnen in m'n huis, moet ook gebeuren.

Wel heel wat anders, heb het dek geschilderd van m'n 1:350 Bismarck. Lag ook al dik een jaar stil in dok =P

bedankt voor de link ,ik bouw alleen statich ik ga er niet mee vliegen en het weer eens wat anders dan booten.

en lykt me intresant model om te bouwen.

afwerken torens

Danny.

Ik wacht eerst op de plastic accessoires,lijkt me een goed idee.

De extra onderdelen voor de koepels komen bij aflevering 127 en 132. De lopen komen bij 118 (plastic gedeelte) en 119 (metalen gedeelte).

In de laatse 30 delen van onze serie gebeurt het heel vaak dat er na een aantal delen toch nog weer onderdelen komen die ook nog gemonteerd moeten worden op iets dat al netjes geverfd is. Ik vind het vaak handiger om eerst alles te monteren en daarna pas af te werken en blader dan nu ook voortdurend door de laaste delen om een optimale montage volgorde te vinden.

Heb inderdaad ook alle 140 delen hier al liggen en heb alles in een logischere volgorde gebouwd dan dat hachette het voorschrijft. Wat je dan wel ziet is dat je opeens overal raampjes met messing etsdelen door elkaar hebt liggen, en daar moet je heel goed mee oppassen...

heb vandaag trouwens toevallig weer eens iets gedaan aan de bismarck, de barbette voor geschutstoren bruno is nu helemaal klaar en geschilderd, als ik tijd heb misschien een foto...

onderdelen

De extra onderdelen voor de koepels komen bij aflevering 127 en 132. De lopen komen bij 118 (plastic gedeelte) en 119 (metalen gedeelte).

In de laatse 30 delen van onze serie gebeurt het heel vaak dat er na een aantal delen toch nog weer onderdelen komen die ook nog gemonteerd moeten worden op iets dat al netjes geverfd is. Ik vind het vaak handiger om eerst alles te monteren en daarna pas af te werken en blader dan nu ook voortdurend door de laaste delen om een optimale montage volgorde te vinden.

Blackdog,

Dan is het makkelijk als je al de onderdelen in huis hebt, om de barbette van
de Anton en de Dora, komt daar ook een messing rand omheen, of moet die
geschilderd worden.
En paste de messing onderdelen van de koepels bij jullie ook zo slecht, of was dat
alleen bij mij??

Laatst bewerkt:
Bocdan,

Om de barbette van de Anton en Dora komt niets meer. Ik heb deze eerst met spuitplamuur bewerkt (had ik toch nog over van de romp) en daarna geschuurd.

Bij mij pasten eigenlijk alleen de bovenste stukken van de zijkanten niet. Hier moest aan de achterkant steeds een behoorlijk stuk afgeschuurd worden. Gelukkig bleven de bouten nog zichtbaar. Ik heb ook steeds de voorkant als richtpunt gekozen om alles goed op elkaar te laten aansluiten, omdat dit gedeelte het meest in het zicht is.

Laatst bewerkt:
op de barbette's van anton en dora komen inderdaad geen messing randen meer, maar er komen nog wel een aantal kleinere messing etsdelen op te zitten die stroomkabels moeten voorstellen.

schroef assen

Stefan.

Kan ik je hier een beetje mee helpen.

full

full

full

Hopelijk heb je er wat aan.:rolleyes:

dankje wel bocdan .
ik wil even laten zien wat ik in de tussen tijd heb gedaan
full

full

full

en dan nu de mooiste
full

stefan.

Je mag trots op jezelf zijn, wat ik er van zie, ziet alles er mooi strak uit,
en heb je goed je best gedaan.
Compliment van deze kant.

stefan.

Je mag trots op jezelf zijn, wat ik er van zie, ziet alles er mooi strak uit,
en heb je goed je best gedaan.
Compliment van deze kant.

dankje wel bocdan ik had aleen bij het kleinere geschut last van kier .dus dat het ik opgevult met lak plamuur en toen met wc papier afgeveegt zodat t aleen in de spelten bleef zitten aleen de romp moet nog veel aandacht :P .voor de kieren onder het dek en plamuur laagjes . ik ga de derde schoef er denk ik gewoon op lijmen (boren is mij te riskant) als het breekt heb ik een probleem

Back