Bouwverslag 1:200 Bismarck

LeoS.

Heb je gezien wat ze kosten?? dat is een rib uit je lijf.
Daar heb ik geen intresse in.

Voor mij is het ook niks hoor er valt niets te bouwen, ze zijn groot en duur.
Bovendien ga ik toch niet varen. Maar het lijkt me wel mooi om een aantal van die schepen in dezelfde schaal te zien varen. Maar onze Bismarck is wel ook zo duur.

duur

Voor mij is het ook niks hoor er valt niets te bouwen, ze zijn groot en duur.
Bovendien ga ik toch niet varen. Maar het lijkt me wel mooi om een aantal van die schepen in dezelfde schaal te zien varen. Maar onze Bismarck is wel ook zo duur.

LeoS.

Tel alles wat je nodig hebt maar eens bij elkaar op, dan zit je ook boven
de 1000 euro´s.

Leuke modelletjes...

Tja als je het geld hebt en geen zin om te bouwen is het makkelijk...

Maar heb toch het idee dat de Bismarck die wij bouwen iets verder in de detail gaat

Graupner II

Leuke modelletjes...

Tja als je het geld hebt en geen zin om te bouwen is het makkelijk...

Maar heb toch het idee dat de Bismarck die wij bouwen iets verder in de detail gaat

Willem

Ze zijn zeker niet zo gedetailleerd als de 'onze', maar je kunt, als je geld en ruimte hebt wel een hele vloot in die schaal hebben met alle grote namen uit de WWII tijd.
Op de foto's zie je dat o.a. de laddertjes tussen de patrijspoorten op de romp ontbreken.

Hallo Bocdan,

Bedankt voor je bericht.
Als ik het nu goed begrijp moet ik 1 deel matte verf mengen + 3/4 deel water + 1/4 deel glicool + 1 druppel afwasmiddel mengen.

Ik heb de schoorsteen en de beide hangaars even op zijn plaats gezet en er blijft inderdaad geen ruimte voor de denkbeeldige bemanning over, om over het dek te lopen.
Er moet dan wel veel geschuurd worden zo te zien. Ik heb geen schuurmachine dus dat wordt met de hand schuren!!:(

Carl

Terug van weg geweest

@all,

Na een lange tijd van drukte thuis en op het werk, heb ik eindelijk weer tijd om verder te gaan met mijn Bismarck. Ik zie dat jullie allemaal al een heel eind zijn, maar het is gelukkig geen wedstrijd :D.

Ik ben momenteel de romp een het schuren en plamuren en weer schuren enz. en het resultaat mag er dan ook wel wezen. Ik zal z.s.m. wel weer wat foto's uploaden.

Ook ben ik al bezig met de messing onderdelen. Ik ben nu bij nr. 51 en heb nog een hele stapel te gaan :D.

Ik ben ook erg benieuwd hoever Christine al is?

Vr.gr. Lagopus

Hallo Matador,

Ik heb je lijst bekeken, en ook hier staat bij RAL nummer 7001 dat dit een zijde glans is.

Ik heb inmiddels de verf van Vallejo met nummer 990 besteld op advies van LeoS.

Groeten,
Carl

Hallo Matador,

Ik heb je lijst bekeken, en ook hier staat bij RAL nummer 7001 dat dit een zijde glans is.

Ik heb inmiddels de verf van Vallejo met nummer 990 besteld op advies van LeoS.

Groeten,
Carl
Hoi Mockey,
Ik vond het erg interessant dat ik wat gevonden had, dus jullie mochten daar van meegenieten :lol:.
Zelf had ik die kotters en jol al geverfd met Humbrol nr. 27. Is mat donkergrijs. Ik krijg wat van die kleurnummers. Deze kleur is erg mooi vind ik. Leuk om te lezen dat er toch nog zoveel verschillende kleuren gebruikt worden.

Groetjes, Matador

Hallo Bocdan,

Bedankt voor je bericht.
Als ik het nu goed begrijp moet ik 1 deel matte verf mengen + 3/4 deel water + 1/4 deel glicool + 1 druppel afwasmiddel mengen.

Ik heb de schoorsteen en de beide hangaars even op zijn plaats gezet en er blijft inderdaad geen ruimte voor de denkbeeldige bemanning over, om over het dek te lopen.
Er moet dan wel veel geschuurd worden zo te zien. Ik heb geen schuurmachine dus dat wordt met de hand schuren!!:(

Carl

Hallo Carl.

Ik heb ook geen schuurmachine, en dat gaat ook veel te snel, dat m.d.f.
waar de hangaars uit bestaan heb je er zoo af, de want moet ongeveer
1 mm dik blijven.
Als je een velletje schuurpapier op de tafel legt, of nog beter op een stukje glasplaat, en je maakt met de hangaar draaiende bewegingen op het schuurpapier, dan slijp je het mooi recht er af.
Die meng verhouding gebruik ik voor het spuiten, jij doet het met de kwast, dus maak eerst
een proef beetje aan en probeer dat, gaat het goed, dan heb ook jij de juiste verhouding,
is de verf te dun, pas de verhouding dan een beetje aan.
Dit alles voor watergedragen verf, ik denk ook dat je dat gebruikt, omdat het niet ruikt.

Laatst bewerkt:
@all,

Ik ben nu klaar met het schuren en plamuren van de romp en wil er nu de grondlaag opbrengen. Ik heb deze topic al even snel door gescand maar weet zo niet wat voor een grondlaag ik zou moeten gebruiken. Heeft iemand nog tips voor mij.

Lagopus

grondlaag

@all,

Ik ben nu klaar met het schuren en plamuren van de romp en wil er nu de grondlaag opbrengen. Ik heb deze topic al even snel door gescand maar weet zo niet wat voor een grondlaag ik zou moeten gebruiken. Heeft iemand nog tips voor mij.

Lagopus

Lagopus.

G4, is de beste oplossing.

g4

bocdan,

G4 is toch om hem waterdicht te maken? Ik maak de Bismarck statisch.

Lagopus.

Statisch bouwen doe ik ook, en ik gebruik geen g4, maar Glitsa, dat koop je bij de Gamma, in mat, het is water gedragen dus stinkt niet, en alles schoon
te maken met water.
GLITSA is een parket lak op polyturhaan basis dus keihard, als het droog is.
Je doet de romp 3 maal, tussen de beurten licht schuren, en alles goed laten drogen, daarna plamuren met 2 componenten plamuur, goed schuuren,
en afspuiten of schilderen met spuitplamuur.
Zo heb ik het gedaan en de romp is perfect.
Wel de binnen zijde niet vergeten.

Laatst bewerkt:
@all,

Na een lange tijd van drukte thuis en op het werk, heb ik eindelijk weer tijd om verder te gaan met mijn Bismarck. Ik zie dat jullie allemaal al een heel eind zijn, maar het is gelukkig geen wedstrijd :D.

Ik ben momenteel de romp een het schuren en plamuren en weer schuren enz. en het resultaat mag er dan ook wel wezen. Ik zal z.s.m. wel weer wat foto's uploaden.

Ook ben ik al bezig met de messing onderdelen. Ik ben nu bij nr. 51 en heb nog een hele stapel te gaan :D.

Ik ben ook erg benieuwd hoever Christine al is?

Vr.gr. Lagopus

hallo zoals je merkt ben ik er nog en ben al goed ver gekomen ik zal proberen weer een wat foto's te plaatsen maar zit nu al 10 weken te wachten op deel 76 die maar niet toe komt ook al heb ik etere malen gebelt krijg ik het antwoord het is besteld in frankrijk wat voor mij op 10 km van mijn deur is vind ik het wel lang wachten
maar zal vandaag zeker nog foto's plaatsen

full
full
full
sorry sommege foto's kon ik niet scherper nemen daar de stukjes zo klein waren

Laatst bewerkt door een moderator:
full
je moet ze wel van onder naar boven bekijken:p
full
full
full
full
full
full
full
full
hier nog wat foto's van de vandaag gekregen onderdelen
full

Laatst bewerkt door een moderator:
foto´s

Christine.

Dat heb je netjes voorelkaar hoor, niets op aan te merken, en ik zie dat je met de nummers ook al aardig opschiet, zover lig je niet op nederland achter.
compliment.;)
Alleen de laatste foto van de dek roosters, ik weet niet of die daar wel thuis horen, ze passen namelijk niet precies, hier is er nog niets van verteld, we hebben ze wel gekregen, maar nog geen bouw instructie er bij.

Laatst bewerkt:
die dekroosters horen daar niet inderdaad.
er komt later nog een plastic onderdeel waar die roosters in vallen, en dat plastic onderdeel word vastgelijmd op de plek waar nu de roosters zitten.

die dekroosters horen daar niet inderdaad.
er komt later nog een plastic onderdeel waar die roosters in vallen, en dat plastic onderdeel word vastgelijmd op de plek waar nu de roosters zitten.

Geen probleem voor dat rooster die ligt er maar los op kan die nog altijd weg nemen maar toch dank voor de complimentjes doet mij deugt

Back