Bouwverslag 8ste Schnellboot Flottille, Italeri 1/35

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door Maarten123, 4 dec 2008.

1. kuperus

kuperus

Lid geworden:
    18 nov 2005
    maar ondertussen weten we nog steeds niet waar Balrog naar zat te kijken ;)

2. Indoorvlieger

Indoorvlieger Forum veteraan

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Misschien heeft Roel hem uitgenodigd om als bemanning voor zijn boot te dienen, en is hij toen hard weggerend? ;)

3. Roel van Essen

Roel van Essen Forum veteraan

Lid geworden:
    13 jul 2002
    In feite alleen een lagere boeg, en daardoor effectieve sprayrail. Met als gevolg een bredere boeggolf.
    Een lager zog alleen in sommige gevallen. Dit luistert heel nauw, heb ik gemerkt. Eén klikje teveel op de trims van de Lürssen, en er verschijnt een "bel" achter het schip.
    Snelheidsvermeerdering? Denk het niet. Optisch wellicht, maar ik denk dat een onboard-GPS een (weliswaar geringe) snelheidsvermindering laat zien. Tenslotte fungeren beide Lürssenruder op schaal als een soort remkleppen en is het effect niet te vergelijken met de 1:1-situatie. Het water is tenslotte niet op schaal.

:eek:nweer:Excuse me?.... :eek:nweer: mag ik even weten wélk "stapsteenincident"?
    Toevallig (nee, helemaal niet toevallig, maar gewoon een kwestie van "good seamanship") is MIJN S131 op volle kracht tussen de beruchte stapstenen door gevaren.
    Dit in tegenstelling tot de boten van collega Schnellbootschippers...We noemen geen namen, maar betrokkene is een paar weken bezig geweest met glasweefsel en polyester om het neusje van zijn Schnellboot weer te fatsoeneren. Het gezicht van Jerny Kaagman bevat minder Botox dan deze boot polyester...
    Vervolgens liegen dezelfde lieden een soort legende bij elkaar waarin wordt gesuggereerd dat de bemanning van de S131 het oostfront als revalidatie-oord gebruikt. Maar goed, da's de kift zullen we maar zeggen.

Evenals lieden op met Seajet die dezelfde stapstenen ook getest hebben op "onwrikbaarheid". Nou, daar hoef je helemaal geen Seajet voor te gebruiken... Je kan ook keihard met je (naar keuze linker- of rechter-) voet er tegenaan trappen. Scheelt polyester en glasweefsel.

Of eigenaars van een (overigens uitstekende) modelbouwshop-in-het-midden-des-lands die denken met een geel racemonster dwars door een gewapend betonnen muur te kunnen varen...

Waarmee ik bedoel, m'n beste indoorflapperaar:
    Schoenmaker, blijf bij je leest of, in jouw geval:
    Piloot, blijf bij je tuimelschijf.

4. Indoorvlieger

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Ik dacht dat ik wel redelijk op de ooggetuigen van dit incident kon vertrouwen, maar blijkbaar zit er een andere kant aan het verhaal, in dat geval zal het gerucht dat ik heb opgevangen en hier heb geplaatst, ook wel niet op waarheid berusten, dan. :rolleyes:

Het blijft trouwens wel een knap staaltje van je, ik heb met mijn Moewe ook wel een paar keer op volle snelheid tussen die stenen door gevaren, maar die gaat maar iets van 5 km/u en is een stukje kleiner. En dan is het al redelijk opletten als je wat verder van de kant vaart, omdat de diepte niet altijd even makkelijk in te schatten is, en de doorgangen meestal schuin lopen.

Ik was daar toevallig die dag ook bij, heb het alleen niet live zien gebeuren, omdat ik zelf aan het varen was. Ik heb wel de schade achteraf gezien, en conclusie was dat de muur toch sterker was. ;)

Grappig dat je dat zegt. Ik heb meer jaren in mijn leven boten gevaren, dan gevlogen, dus mijn leest ligt dichter bij het water dan je op basis van mijn forum-naam en avatar zou denken. Na jaren niet meer RC-actief te zijn geweest, waren het kleine heli's en dit forum die mij weer mijn boten van zolder hebben doen halen. Vandaar mijn naam en avatar, maar ik heb mijn onderschrift een tijdje terug al gewijzigd, om te laten weten dat mijn hart toch ook voor een groot deel op het water ligt.

5. Roel van Essen

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Ja, wat ligt er nu op het water? Je leest (ik dacht dat alleen vrouwen die hadden...:confused::confused:) of je hart?
    Beiden lijkt me vrij frisjes op dit tijdstip en met grondmist.
    Zeker als je met je leest op het water ligt loop je een vrij grote kans op blaasontsteking.

6. Puffin

Puffin Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    7 dec 2006
    Roel, tijd om de dop op de BB te doen.........Wordt wat onsamenhangend, zelfs voor 't 8e

7. Indoorvlieger

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Als het om water gaat, komt mijn poëtische kant een beetje boven, kan geen kwaad, gaat vanzelf een keer over. Ik zei trouwens niet dat mijn leest (blijkbaar heeft dat woord nog een betekenis buiten het gereedschap dat mijn vader gebruikte om schoenen te maken) op het water lag (lijkt me lastig schoenen maken dan) maar dichter bij het water dan je zou denken als je mijn avatar en gebruikersnaam in gedachten neemt. Ik ben momenteel wel een beetje verkouden, maar het enige wat ik op het water doe is een bootje erin leggen, en daarna snel een paar stappen terug, want ik hou graag droge voeten. ;)

Wacht wel even met de fles opbergen totdat Roel's bemanning ook een slokje heeft gehad. :proost:

8. Roel van Essen

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Ik dacht dat de lessen Nederlands alleen moeilijk waren voor de jeugd onder de 16...

2) [zelfstandig naamwoord]\u2022 smalste deel van je romp vb:zij heeft een slanke leest synoniemen: middel taille \u2022 h...

9. Indoorvlieger

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Er zullen nog vast nog wel meer woorden zijn waar ik niet elke mogelijke betekenis van weet. In mijn schaarse vrije tijd ben ik liever met de rc-hobby bezig, dan dat ik een woordenboek voor de 3e keer van A tot Z ga doorlezen. Maar om dat nu meteen gelijk te stellen met "hut nederlanz wat zommige hiero tijoe" lijkt me iets overdreven. ;)

Maar genoeg Nederlandse les, ik ben benieuwd hoeveel S-boten nu operationeel zijn. En heeft iemand al dat mooie systeem om dieptebommen te "lanceren" (zal wel niet het goede woord zijn) ingebouwd?

10. xrz100

xrz100

Lid geworden:
    31 mrt 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  11. Indoorvlieger

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Sieht gut aus, geschwindigkeit reicht bestimmt!

12. Roel van Essen

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Nou ja, een woordenboek doorspitten is inderdaad een wat zinloze bezigheid, maar op een zomernamiddag "De boeken der kleine zielen" van Louis Couperus doornemen is op zich niet verkeerd. Of, als dat te zware kost voor je is, wat dacht je van "Soldaat van Oranje"? Leest lekker weg en heeft ook nog iets met varen te maken. MTB's en MGB's met name. Als zelfs dat teveel gevraagd is, is er altijd nog de Donald Duck.

Ik heb er nu 6 operationeel gezien. Helaas niet tegelijkertijd. En vriend Christian, die hierboven postte, heeft een mooi systeem om dieptebommen (inderdaad) te lanceren.

13. Indoorvlieger

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Mag "Jules Verne's 20000 mijlen onder zee" ook? Ook duidelijk raakvlakken met onze hobby. ;)

Niemand behalve Christian die werkende dieptebommen of torpedo's heeft?

14. haasje

haasje

Lid geworden:
    12 sep 2011
    Zo moeilijk is dat toch niet? Een soort lopende band waar een servo op aangesloten staat..

15. Roel van Essen

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Natuurlijk.... Ik zou zeggen: laat maar zien hoe JIJ dat gebouwd hebt.
    Om even een citaat van jezelf te gebruiken:

Laatst bewerkt: 5 okt 2011
  16. Indoorvlieger

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Haasje heeft vast al een compleet gebouwde Schnelboot in de werkplaats staan, en wacht alleen nog op een S-nummer, voordat we filmpjes van zijn eenvoudige dieptebom-lanceerinrichting te zien krijgen... ;)

Of misschien toch niet...

17. ashikaga

ashikaga

Lid geworden:
    1 mrt 2009
  18. xrz100

xrz100

Lid geworden:
    31 mrt 2009
  19. tiger1gek

tiger1gek

Lid geworden:
    21 mei 2009
    Ha dat ziet er beter uit dan mijn boot .
    Moest helaas verfwerk weer verwijderen .
    Had de romp goed schoon en vetvrij gemaakt iets opgeruwdt en grondverf gebruikt .
    Heb de Tamiya XF-2 gebruikt .
    Maar verf zat gewoon los kon hele vellen van de romp trekken ,dus maar weer overnieuw .
    Ga nu kunstofprimer gebruiken .

Grt Fred

20. Indoorvlieger

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Jammer van die verfproblemen. Misschien kan dit filmpje, waar 2 S100's grotendeels samen varen, je wat opbeuren:

Deel Deze Pagina