Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Inderdaad Roel,
mooie Foto's,
Nu kijk ik al een tijdje naar volgende foto, iets klopt er niet, maar wat
![]()
@Lex,
Na al die alarmstarten waren we aardig door de brandstof heenen zijn we over gegaan op het NIEUWE VAREN , :rolling:
Een vlag "staat" niet, maar hangt.
En die van mij hangt goed.
Vandaag is de 2e sectie van het 8e Schnellbootflotille uitgevaren voor een trainingsmissie.
S-155 (Kaleun Paul) te herkennen aan de 2 mijnen op het achterdek en de geen canvas verschansing.
S-139 (Kaleun Roel) te herkennen aan de geen mijnen op het achterdek en wél canvas verschansing.
Alarmstart S-155:
![]()
![]()
Alarmstart S-139:
![]()
![]()
Aanvalsformatie:
![]()
![]()
![]()
S-155 op full speed:
![]()
Mal ein bischen überlegen:
![]()
![]()
![]()
Und ja, es war schönes Wetter... Nach Hause Jungs... Schnapps wartet!
![]()
Dit gaat goed... Nóg iemand ten oosten van de IJssel die met het Schnellbootvirus besmet is! Welkom Marc.
Schroefassen... Tja... Probleempje. Als je gangbare motoren in je Sje wilt leggen (Speed 400 of zo) moet je óf lange assen M3 of M4 kopen, of M2 assen zelf maken uit messingstaf en de schroefaskokers uit messing buis.
Op zich niet moeilijk als je enigszins met een soldeerbrander om kunt gaan.
Je kan mijn oplossing lezen in bericht 130 van dit draadje. En in mijn 2e en 3e Schnellboot heb ik ook zelf de schroefaskokers en schroefassen gemaakt.
Geen lekkage, weinig wrijvingsverlies.
Maar... er zijn meer wegen die naar Rome leiden.
Anderen hebben M3 of zelfs M4 assen onder hun boot hangen.
@Roel,
1) schroefassen (verbouwen van Robbe assen of toch helemaal zelf maken)
2) welke schroeven zouden jullie aanraden (De raboesch schroeven zien er erg mooi uit maar is dit ook de beste keuze ?)
3) welke motoren zouden jullie me aanraden ?
4) moet ik bij het begin van de bouw al rekening houden met het kiezen van de juiste roeren ?
Alvast bedankt voor jullie hulp !