Bouwverslag balsa sportkistje electro - span: ong 85 cm

Je kan er wel mee lijmen maar ik denk dat het iets minder sterk is en het lijkt me ook wel irritant om iedere keer nieuw tubetje open te maken enzo.
Ik lijm met zelf met fax medium CA en dingen die echt stevig moeten met 5 minuten epoxy en met 24 uurs epoxy

hogoeienavond,
ik heb het volgende lijstje gemaakt met dingen die ik moet halen:
1X3mm balsa plankje
2X1,5mm balsa plankje
5Xlatje 3mm balsa
1X1mm balsa plankje
oracofer
quicklinks + pushrods
uhu hart.
dit was het , het volgende heb ik nog liggen:
ontvanger
motor+regelaar
3X 9gr servo`s

missen jullie nog wat op dit lijstje zeg het dan even , voordat ik straks weer er heen kan fietsen :P

Wellicht 5x3 balkjes? Wellicht is trouwens een balsastripper handig. Dan koop je 5mm plankjes en snij je er eenvoudig 3mm strookjes af. Goedkoper en neem aan dat school ook je gereedschap betaald ;)

ik had gewoon 3mm plankjes en kon daar dus 3x3 en 3x5 uitsnijden. Ja een balsa snijder is een must om te hebben en dat voor nog gen 10 euro:)

Ik heb zelf geen plannen voor ski's, maar er post hier wel eens een bouwer met wilde plannen, Bramman heet die geloof ik ;) Misschien dat hij wel wat fotootjes wil plaatsen als ie er aan begint ...

Alleen waterski's totzover. Heb ergens een tekening zien staan. Wil je die hebben?

jah graag :D

ik hoop morgen , geld mee te krijgen voor hout ,
en dat balsa stippertje heb ik net besteld , samen met mn nieuwe zender :D
een futaba FX-18

zo , net even het hout gehaald :D
voor net geen 15 euro , inclusief landingsgestel ,
ik heb ruim voldoende hout gehaald want wat overblijft/.....:P

zo , net even het hout gehaald :D
voor net geen 15 euro , inclusief landingsgestel ,
ik heb ruim voldoende hout gehaald want wat overblijft/.....:P

... kon wel eens handig zijn voor reparatie na crash ;)
Of bedoelde jij wat anders ... :rolleyes:

Nou, niets staat je meer in de weg om te gaan bouwen, wij verwachten natuurlijk wel foto's !

Ik geloof dat de :xmas:vakantie voor de deur staat ? :yes:
Succes !

Foto's

hey,
Ik probeer al een tijdje foto's op dit draadje te krijgen maar k ben vergeten hoe groot ze moeten/kunnen zijn, wie wil het me vertellen.

Zou een motortje van 900kv en 180W goed genoeg zijn, ik heb geleerd dat je 100W nodig hebt voor elke lb. om vertikaal te gaan klopt dit?

Mzzl Steven

image185ox0.jpg

als je dit zo pas hebt, moet je overal weer 5mm omheen doen,, op het deel dat aan de romp sluit, anders kan je hem niet vast zeten

ja , ik kan helaas alleen op maandag 2 uurtjes bouwen , maar ik wil vragen of ik hem in de vakantie mee naar huis kan krijgen....
ohwjah , die balsa stripper... ik heb hem vandaag gekregen , maar die schroefjes die je moet aandraaien voor dat mesje krijg ik er met geen mogenlijkheid in...

mike

als je dit zo pas hebt, moet je overal weer 5mm omheen doen,, op het deel dat aan de romp sluit, anders kan je hem niet vast zeten
Begrijp je niet helemaal. Maar mijn doel is zoveel mogelijk een fles om de mal smelten en overtollige wegsnijden/knippen. Dan heb ik voldoende 'vlees' om te bevestigen imho...

hey,
Ik probeer al een tijdje foto's op dit draadje te krijgen maar k ben vergeten hoe groot ze moeten/kunnen zijn, wie wil het me vertellen.

Zou een motortje van 900kv en 180W goed genoeg zijn, ik heb geleerd dat je 100W nodig hebt voor elke lb. om vertikaal te gaan klopt dit?

Mzzl Steven
Ik gebruik image shack die past automatisch aan. Ik selecteer daar altijd 640x480...

Ik heb hem sinds Eergisteren maar ik vond het ook nog al vreemd maar als je gewoon heel hard aan draait komt het wel vast te zitten.

Begrijp je niet helemaal. Maar mijn doel is zoveel mogelijk een fles om de mal smelten en overtollige wegsnijden/knippen. Dan heb ik voldoende 'vlees' om te bevestigen imho...

Zo als ik hem zie, past hij precies, waar wil je dan de schroefjes door draien?

Grt.

jah graag :D

ik hoop morgen , geld mee te krijgen voor hout ,
en dat balsa stippertje heb ik net besteld , samen met mn nieuwe zender :D
een futaba FX-18

In dit draadje vind je de floats:http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=195067
Ze hebben daar de 42,5cm
http://home.stny.rr.com/jimsp/sbfloat/float17.pdf
en 60cm
http://home.stny.rr.com/jimsp/sbfloat/float24.pdf

Hou er rekening mee dat ze oorspronkelijk voor depron zijn gemaakt en eenvoudige gemaakt kunnen worden. Wellicht dat ze in balsa (vergeet niet te lakken, om hem waterdicht te krijgen) toch wel zwaarder zullen zijn...

En ze zijn sneeuw geschikt:
a176618-185-snow.jpg

Zo als ik hem zie, past hij precies, waar wil je dan de schroefjes door draien?Grt.

Goeie vraag. Zat zelf te denken om lipjes te maken die ik in een sneetje in het hout schuif.
Overigens kan je er via de onderkant nog bij (als de vleugel er af is) dus ik kan zo ook nog iets creatiefs doen. Schroefjes hebben niet mijn voorkeur, wordt eerder klitteband...

Afijn zie nog wel ff, improviseren kan altijd...

Dank voor opmerking...

B

als je tegen de achter en onderkant 5mm balsa plakt, valt die 5mm over de romp, dan kan je daar de schroevjes in vast zetten

Back