Dit is inderdaad een handig tabelletje...
Maar ik heb effe op de tekening de maten en soorten opgezocht...
Very light 1/4'' Balsa =6.4 MM
1/64'' Ply =0.4 MM
3/32'' Liteply =2.4 MM
1/16'' Balsa =1.6 MM
1/8'' Balsa =3.2 MM
1/32'' Balsa =0.8 MM
1/8'' sq.(vierkant balkje dus..) Spruce =3.2 MM
1/4'' sq. spruce = 6.4 MM
Van het balsa kan je dus ook balkjes snijden.
Maar nu heb ik dus gelezen..
...Als lijm heb ik CA gebruikt, en ik heb denk'k maar 1 plaatje van 3mm en 2 plaatjes van 1,5mm balsa gebruikt, maar wat overschot kan nooit kwaad :wink: had zelf ook iets teveel gekocht...
De ribben heb ik uit 1,5mm balsa gemaakt, met een stripping op van strookjes 3mm balsa (zoals het origineel ook de bedoeling is...)
Ik zou denken dat je meer balsa nodig had voor heel zo'n vliegtuig

*gaat langzaam vergelijken, en maakt langzamerhand een bootschappenlijst...*...Ik heb de ribben idd uit 3 mm balsa gemaakt, scheelt in gewicht bijna niets en ik vond het wel mooi stevig.
Hoeveel plankjes ik gebruikt heb weet ik eigenlijk niet precies. Ik schat dat je er 1 van 5 mm nodig hebt, een stuk of 3 van 3 mm en 1 a 2 van 1 mm. Nogmaals dat is gewoon geschat hoor, kan er best naast zitten. Daarnaast gaat er ook wel eens iets mis, dus dat moet dan opnieuw ...
Ik heb hoofdzakelijk met houtlijm gelijmd, maar hier en daar heb ik ook 5 min epoxy gebruikt. Vooral voor bijvoobeeld het motorschot, wat ik uit 3 mm hobbutriplex van de gamma gemaakt heb.
Wat setupje betreft, kijk maar even in het draadje. Daar staat dacht ik wel in welke ik heb gebruikt. In het andere draadje van Tadango staan wel 15 setups vermeld 8O...
Jammer dat dat topic uit je eerste bericht van Tadango niet meer werkt..
Bram was trouwens erg tevreden over CA, dus die komt ook op de lijst...
Is het nou grenen of vuren? voor de liggers?...Balsahout heb ik afgelopen woensdag in huis gehaald (wel de grenen liggers vergeten mee te brengen :roll: )...:
Ik zal kijken of ik morgen (ik denk dat et dan ook in rosendaal koopzondag is) alles kan kopen, anders vrijdag of zaterdag daarna.
Igor