Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Dankje mike,
Als ik de boel opmeet kom ik voor de dikte van het stabilo en keilvlak van 13.89mm klopt dat?
want dan zal ik even wat 5mm plankjes halen.
dan kan dat gemaakt worden. de romp is al voor de helft gelijmt vanavond de rest, en de vleugel uittekenen.
ik zal eerdaags even een foto update doen
De romp is ruwbouw klaar.
de vleugel ligt nu op de bouwplank.
Eerst de vleugel ligers verlengt en vleugel helft word ongeveer 1.33m.
De vleugelbuis is besteld en verwacht ik loop van volgende week binnen.
Hoe dik zal ik de indekking doen van de vleugel?
1.5mm?
Als het om een ribbenvleugel gaat zou ik toch overwegen om vanaf de neuslijst tot aan de hoofdligger in te dekken met 2mm voor die paar gram meer ben je wel veel sterker qua stijfheid en torsie.
En ik zou ook het stabilobed verstevigen met 0.8 mm omdat dat een zwakke constructie is bij een harde landing scheurt hij vlug in.
Ik heb de mijne later heen pas verstevigd toen hij op het punt stond om af te breken door in de driehoeklatten een bamboe pen van 6mm in te lijmen tot 5cm voorbij het laatste spant.
Je kan ook eens overwegen om de staartservo's verder in de romp naar voren te bouwen ,ik denk dat je dan veel beter met je zwaartepunt uitkomt.(is wel het geval bij mij)
ik zag dat hij het spand daar inderdaat wel een 3hoekje uit was dus er is denk ik al rekening mee gehouden.
Dan zal ik daar een extra latje en matje glas in leggen,
Je kunt er ook aan de binnenkant bij de overgang van romp -staart een plaatje0.8mm triplex aan weerszijde met epoxy er tegen lijmen.
Die driehoeklat loopt bij mij vanaf het motorspant tot achteraan toe aan een stuk.
die versteviging moet je zeker doorvoeren, ik had bij mijn BJ het zelfde euvel.
dit verstevigd met 3hoekslat en glasmatje, daarna nooit geen last meer gehad.
hier ga je veel plezier mee beleven, dat kan ik je verzekeren.
die kist vliegt heerlijk. (ik mis mn BJ toch wel een beetje hoormaar ja 1:1 vliegen is toch net ff weer iets leuker (vind ik)
ik hoop het wel
tot nu toe alleen maar pech gehad met modellen groter als 2 meter
afgelopen zondag de speedster een butienlanding gegeven
hele onderkant er onder weg.