(Bouwverslag) Biglift met 26 cc MVVS (filmpjes vanaf pag.33)

jawel, een nat pak, whahahaha. Nee, wie weet in de toelomst, maar daar liggen momenteel zeker niet mijn ambities Johan. Ga eerst lekker slepen.

ja, heb er veel filmpjes over gezien, is wel mooi ja.

Heb zojuist nog het hoogteroer aangesloten, verder geen tijd meer vanavond

de servo's zijn aangesloten op de roeren. Zojuist even alle elektronica etc erin gelegd en gewogen. Totaal, zonder benzine, komt deze biglift op zo'n 6100 gram. Met de ontvangeraccu kan ik als laatste straks nog iets schuiven, waarmee het zwaartepunt perfect komt te liggen zonder ergens lood of wat dan ook te plaatsen.

Nu de gasservo monteren (had hem al wel meegeteld en erin gelegd om zwaartepunt te checken)

Laatst bewerkt:
Da's een heel net gewicht Hendrik!

Ik zit met mijn cessna van 2,4 mtr span iets over de 10 kilo.
Maar ja, daar zit voorop ook een behoorlijk zware motor (letterlijk en figuurlijk)

Ben heel benieuwd naar het vliegend, en slepend resultaat!

grt, Louis

Ja, zeg voor het gemak dat ie straks helemaal klaar een kleine 6,5 kg weegt. ik heb een digitale keukenweegschaal tot 5 kg, en een analoge ''normale'' weegschaal, dus het is niet helemaal zuiver meten, maar boven de 6,5 komt ie zeer zeker niet. Voor 2,2 meter met 26 cc en ontsteking is dit wel normaal denk ik. Wat zeg jij dr van Johan, Pé?

Eerst nu de bec een plaats gegeven, en de schakelaar ingewerkt:

Vervolgens de gas servo en de ontvanger:

En nog wat extra om de tank wat meer op te sluiten:

Laatst bewerkt:
Ik volg het draadje met belangstelling!

Ik heb namelijk een MVVS 26 liggen. Ik zat ook aan een big lift te denken, misschien iets groter. 110% ofzo, kan je een tekening ongestraft wat groter maken zonder in de problemen te komen?

Frank.

Ik heb het zelf nog nooit gedaan Frank, maar volgens mij is het geen probleem. Of 26 cc én slepen dan nog uit de voeten kan is wel de vraag.

Sleepkoppeling nu ook aangesloten:

Ik heb de Bec toch verplaatst naar boven. Het was bijna onmogelijk de lipo aan te sluiten (en ik wilde geen extra solderingen maken om de draden te verlengen). Ook de gas servo is aangesloten:

Ik kan nu geen knelbandje om de nijlon kwiklink doen, omdat het dan bij gas open tegen de metalen plaat met gaatjes komt. Ik twijfel of ik daar een keepje uit zal frezen, zodat de nijlon kwiklink wel opgesloten zit (ivm trillingen).

Back