(Bouwverslag) Biglift met 26 cc MVVS (filmpjes vanaf pag.33)

De uitlaatbevestiging aan het einde heb ik zo opgelost: (ik kon geen grote maat gereedschap klem vinden, dus zelf gemaakt uit een aluminium profiel)

Met brandstofslang ertussen, dat dempt de trilling mooi:

Als de reso maar niet kan glijden (als hij warm word , word silicoon ook zacht)

En voor je tank overloop een ander plaatsje zoeken.
Benzine op een hete reso wil wel eens gaan branden . :oops:

Mvg Johan

Ha-Ho, gaan met die banaan. Hou de instelling aan de vette (rijke) kant. Dat scheelt stukken met de uitlaatgastemperatuur.

Nog drie weken werken, dan vakantie. Zou mooi zijn als ik/we een keer op jouw club mogen vliegen Pé, mag jij hem afstellen ;)

Hendrik,

Je kunt hem zondag ook meebrengen naar Boxmeer.
We hebben daar een spontaan sleeptreffen en gaan slepen met 2 wilga's.
Is bij Pé in de buurt dus wie weet komt hij ook....:rolleyes:
zie dit draadje.

grt, Louis

Laatst bewerkt door een moderator:
Morgen, Zaterdag, vlieg ik in Venlo, met de nieuwe Bidule. Nog geen slepen, want de motor moet nog inlopen, en ik ben nog met de carburateur en de vliegafstellingen van de Bidule bezig. (afstellen? Meer bedoel ik het vertrouwd raken met!)
Zondag zou ik eigenlijk in Venray vliegen, maar Boxmeer klinkt aantrekkelijk.

Ik denk niet dat ik vandaag gelegenheid krijg alles af te krijgen, dus morgen zal nog niks worden met de BL. Morgen vliegen op eigen club, met of zonder BL

Laatst bewerkt:
BL gaat morgen wel mee. Nog niet helemaal klaar: alleen de onderzijde nog weer dichtzetten, maar kan al we even vliegen zo :D

Halequin ook mee dus, óók leuk :cool:

Vanmiddag met de biglift gevlogen. Het was maar even. 1 ding is zeker: de uitlaat geeft een groot verschil. Een ander ding is ook zeker: biglift vliegt niet meer. na de start merkte ik dat ik geen enkele controle over het hoogteroer had. Waarom? géén idee. Op de grond werkt alles prima, en naderhand werkte de hoogteroer servo ook gewoon....
Het resultaat is in elk geval heel veel schade. Ik heb weer wat te doen zeg maar:

NEEEEEEEEEEE! Dat is balen :cry:

Heb je het hoogteroer ook uitgetest met eem beetje druk op het roer?
Ben toch wel erg benieuwd wat het euvel is. Hoe is het met de motor, heeft die het een beetje overleefd?

Naja, je hebt weet wat te doen :hammer: :cry: Echt zonde.

Dank je... vrienden delen vreugde en verdriet :celebrate:

Ik heb op rol en richtingsroer 5kg servo's zitten. Ik had bij de bouw bewust gekozen om op hoogte 10kg metal gear te zetten. Zo van: valt richting uit, heb ik rol nog, en andersom. Maar stel je duikt te hard naar beneden en een 5kg servo zou hem bij up trekken niet kunnen houden, dan heb ik er liever een 10 kg in.

Ik heb verder niks getest nu. Het spul staat boven en heb nu nog even niet de prut om aan de renovatie te beginnen :(. Komt wel weer :D

Hendrik trek wel gelijk de folie van de gehele romp.

En mijn vermoeden is dat je roerheveltje op je hoogteroer is afgebroken in de lucht door eerdere verzwakkingen van eerdere crashes. Neem gelijk wat dikkere hevels.

Succes met herstel. Het blijft rot een toestel kort vliegen en ik gun het niemand

Vanmiddag met de biglift gevlogen. Het was maar even. 1 ding is zeker: de uitlaat geeft een groot verschil. Een ander ding is ook zeker: biglift vliegt niet meer. na de start merkte ik dat ik geen enkele controle over het hoogteroer had. Waarom? géén idee. Op de grond werkt alles prima, en naderhand werkte de hoogteroer servo ook gewoon....
Het resultaat is in elk geval heel veel schade. Ik heb weer wat te doen zeg maar:

Gatverpielekes, dit zijn geen mooie berichten Hendrik. Balen.

BL lijkt goed repareerbaar, motor ook OK?

Groet,

Jacob

en nu kun je gelijk de neus aanpassen naar die gedraaide motor. Da's wel handig :-)

Quote: "Elk nadeel hep z'n voordeel."
Evengoed balen! Hopelijk krijg je hem weer vliegend Hendrik!
De grote vraag is, waarom plotsklaps geen controle meer? Grondige analyse is nodig om met vertrouwen weer de lucht in te gaan.
Was het extra vermogen de oorzaak? Waarom?
Of was het gewoon Murphy op het dak, die wachtte op het juiste moment?

Back