(Bouwverslag) Biglift met 26 cc MVVS (filmpjes vanaf pag.33)

Die blijft nog even geduldig wachten tot de BL weer klaar is. Eerst weer een sleper (met de bestaande MVVS 26), dan de motor van jouw proberen

Ik zie dat er een huckepak opname in de vleugel zit. Ben je van plan die te gaan gebruiken? Zeer leuk voor zwevers zonder rolroeren, en ander spul wat omhoog wil. Ik heb zo zelfs RCcombat toestellen (met lopende motor) omhoog gebracht voor hun eerste testvlucht.

FF Hendrik plagen:
Inmiddels heb ik ook weer een biglift op mijn werkbank staan. Blauw-wit, goede conditie, gewicht met 15cc OS-surpass en wat lood onder de motor exact 5 kilo. Geen rolroeren
Motor gaat eruit, Moki 180 (30cc) erin ter test, evenals rolroeren en verminderde V-stelling ter vermijden van "dutch roll" door het extra vermogen.

Ik heb de servo inkassingen achterin de staart gemaakt, nieuw motorschot erin gemaakt (er zat een bijna cm dikke aluminium schot in, (veels te zwaar)). Nieuwe constructie voor landingsgestel gemaakt. Ben nu aan het maken van de sleepkoppeling toe, daarna de servo en motortoebehoren op zijn plaats en dan kan de romp in de folie.

----------------------------------

Ha, mooi Pé. Plaag je me niet mee hoor :p

Blouw-wit is mooi ;)

Ben erg benieuwd hoe die motor het gaat doen. Ik heb op mijn biglift zo goed als geen V-stelling.

Groet Hendrik

Ik zal de servo's ook wel in de staart moeten bouwen. Ivm 300 gram extra motorgewicht heb ik zo'n dikke 100 gram extra in de staart nodig.
De 60cc inline doet het formidabel. Dat belooft wat voor de 30cc. Ik denk daarbij vooral aan huckepak vliegen.

Pssssdt hendrik hier staat een pt17 op de plank .zg38 voor 8kg vlieggewicht .
Maar met grotere carburateur en de juiste uitlaat erachter voor een 20x10 prop.

Inderdaad geen draadje.

Zo, na lange tijd heb ik de drive weer gevonden en hier even status update:

Vleugels zijn bespannen, ben nu met de roeren, stabilo en kielvlak bezig. Romp staat bij de smit (Erik Rukkers :D) om de bocht van de uitlaat te lassen. Als die terug is kan ik de romp gaan folieen.

Gisteren had een clubgenoot van mij de maiden van zijn Biglift, ik had hem aangestoken zeg maar :mrgreen: Hier staat ook een MVVS 26cc op met Krumscheid resopijp. Eigenlijk een Graupner 26cc :wink:

Laatst bewerkt door een moderator:
Maak daar dan een fijn BLSHT (Big Lift Sleep en Huckepack Treffen) van, dan maak je helemaal veel mensen blij !

Laatst bewerkt:
Ja, wat mij betreft wordt er dan flink gesleept en ge-huckepackt ja. Ik ga eens overleggen en binnekort wellicht een nieuw draadje ''BLtreffen''

Back