Bouwverslag Dragon Rapide DH-84-VH-UXG/Riama.

He Bart dankje.

Zo na alle kleine boutjes en moertjes, wordtje tuut van.
Na een ruilactie met regelaars.;)
Kunnen deze ook aan boord.

100_7478.jpg


En nu die toch weer effe op zijn kop staat.
Het mega nisme voor het niet dicgt vallen van de deurtjes.

100_7479.jpg



En zondag de spullen gereed gemaakt voor het nieuwe seizoen.
En toen gebeurde er dit.
100_7477.jpg


100_7475.jpg


En nu op naar de moederdag.

Groeten HanDeBouwer.
 
Hallo Han,

Ik zie dat je Dymond Smart 60 ESC's gebruikt. Daar had ik nog niet van gehoord. Ik ben op zoek naar een goede niet te dure ESC voor een eflite power 46 en deze Dymond zou mogelijk best een optie kunnen zijn.

Ik heb een paar vragen hierover:
- hoe moet ik ze inschalen qua kwaliteit? Zit het in de categorie Castre Ice 60? Die zijn overigens een stuk duurder.
- verder ben ik benieuwd of je OPTO ESC's icm een losse BEC gebruikt of een ESC met ingebouwde BEC.

Thx!

Freek
 
Hoi Freek.

Ben bijna helemaal over op Dymond regelaars.
Lekker simpel en doen het altijd. En simpele progkaart.
Heb de grote in de beech. Gaat heel goed.
De 60 met opto veel gebruikt met bijna de zelfde combo in andere kist.
Oja deze is optp. Is dus zonderv bec, vandaar de ruilactie.!!
Wat ik in de rapide voor de ontvangerstroom ga gebrui9ken weet ik nog niet.
Eerst maar eens kijken wat voor gewicht er in de neus moet.

Groeten Han.
 
Ok, top, thx!

Ga ik er ook maar eens een proberen. Denk wel dat ik voor een opto ga met losse bec.

Freek
 
He Henri.

Dat gaat nu net niet lukken.
Morgen eerst maar eens proberen of de rapide en de beech samen in de bus kunnen.
Zou leuk zijn voor zondag.
Doe denk ik weinig meer voor zondag.
Wie weet de beech nog een beetje ombouwen.
Als dat niet teveel werk is.

Maar begin van de avond gaf ik Freek nog een beetje een vaag antwoordt.
Maar de ubec is er al, kan snel gaan.
Een avondje modelwinkel doet wonderen.
Leuke jeti Voltage regulator.:p
En zo moet dat ongeveer passen.

100_7483.jpg


Groeten HanDeBouwer.
 
Jan laten we het maar bij jeti houden.
Due andere naam ken ik niet meer.

Net even de "Riama" aan de touwtjes gehangen.
Die waren er nog van de beech.;)

Valt niet tegen hoeveel gewicht er voor in de neus moet.
Heb nu 6 nicadcellen sub C in de neus gelegd.
Met dit als resultaat. Dat kan ik mooi vervangen voor wat lood.
Pak hem beet zo'n 300 gram.
Moet toch nog een 3S lipotje aan boord.

100_7485.jpg


Nu weer verder voor moederdag.

Groeten HanDeBouwer.
 
Heel veel kleine dingetjes gedaan.
Niet interesant voor hier.
Maar dit is wel leuk.
pijlglaasjes.
Nu kun je wel van die streepjes ergens opzetten die je niet meer weer ziet.
Dus maar een ledje gebruikt, staat ook nog leuk.

100_7487.jpg


100_7488.jpg


Alleen het pijlstokje ontbreekt nog.

De motoren lopen inmiddels ook al.
Lood geplaatst in de neus.

Nu de cockpit een beetje aan kleden al is dat ook al klaar.

Groeten HanDeBouwer.
 
Het ziet er allemaal weer geweldig uit Han.
Ik reageer niet veel maar volg het zeker.
 
Motor probleem.
Wie helpt mij uit de brand.

Nu had ik een 400kv motor op 6S lipo die 1000 watt haald. Turnigy 400Kv

Maar voor de rapide had ik een leuk aanbod een andere 400kv motor. Booster 80.400kv.
Maar deze haald maar 500 watt.
Om precies tezijn exact de helft. Volgens de specs moet het het zelfde zijn.
Zelfde prop zelfde lipo zelfde regelaar.
Raar maar waar.

Groeten Han.
 
Inderdaat raar
maar haalt i wel het zelfde toerental
het kan wezen dat de nieuwe motoren gewoon zuiniger omgaan met de energie
wat weer resulteerd in een langere vliegduur

als maar wel bijde motoren hetzelfde zijn op het model
 
Na wat googlen er achter gekomen dat de motoren 340KV
Foutje van de leverancier.
Een beetje slordig. Op de doos hier staat toch echt 400KV
Maar met de propcalculator aan het werk geweest.
Met een grotere prop kom ik er ook en dat past ook nog.
Van een 14x8.5 naar een 16 x 10.



Groeten Han.
 
Zo vandaag maar eens een begin gemaakt met de ritssluiting.
Nu was er door het vrouwtje van Manfred de ritssluiting al voorzien van een stukkie stof. Strets.?..
Deze vandaag maar eens opgespannen op een par latjes.
Mooi action lijm op de latjes en laten drogen.
Dan onder de stof schuiven en met de strijkbout vastzetten.
Nu mag aloles mooi drogen.
O ja er is geen druppie lijm tezien later.

100_7490.jpg


Wordt vervolgd.

Ps Manfred neem morgen effe je turnigy 5065-400 mee.!!

Groeten HanDeBouwer.
 
Het vervolg.

Zo alles ingeplakt.
Voorkant past wel als de lijm echt droog is.

100_7493.jpg


100_7491.jpg


Zo is de open stand goed tezien de spalkjes die de boel op de plaats houden tijdens het drogen.
100_7494.jpg


En dan nog motor nieuws.!!!!!
Nu had ik nog een turnigy C5065-400.
Manfred had gelijk met mij de zelfde gekocht in een opwelling.
Deze zat al die tijd nog neiuw in het doosje.
Dud heb ik die effe afgetroggeld.;):p:thumbsup:
Nu heb ik lekker genoeg vermogen zoals ik het hebben wou.

100_7492.jpg


Is toch een plaatje zo die motor.!:p

Dat was het dan.
Later het stofje nog een beter kleurtje geven.

Groeten HanDeBouwer.
 
Back
Top