Bouwverslag Extra 330 58" Extreme Flight

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door Rsv Mille, 25 jan 2008.

1. JVDO

JVDO

Lid geworden:
    7 okt 2005
    Welja de apc's zijn ook naar mijn mening te flexibel...
    Donatas en ik gaan nu verschillende XOAR props testen.
    Dit zijn houten electro propellers die heel goed zouden werken...
    Ik zal ze de benzine 3D 2 blad en 3 blad versie van XOAR ook testen op mijn grote Yak.

Ik zou de props moeten hebben tegen de tijd dat de extra klaar is ... ik heb ook al een apc dus dan kunnen we vergelijken...

Xoar - Manufacture & wholesale propellers for Model Aircraft, Unmanned Aircraft, Ultralight Aircraft, Powered Paraglider, Electric Helicopter Rotor, Decorational Wall Clock and Electric Props

Laatst bewerkt: 1 feb 2008
  2. Joeri G.

Joeri G.

Lid geworden:
    25 dec 2005

Zo'n diamant no limit, diablotin, etc... is dan ook niet te vergelijken met deze extra. De spanwijdte is misschien hetzelfde, maar de extra is een heel stuk meer vliegtuig. Die funmodellen van vroeger waren misschien wel goed om wat te hoveren en torquen, maar 3D vliegen was en is niet dat ermee omdat er gewoon te weinig romp aan is.

Gewicht is geen probleem , als er maar genoeg vliegtuig tegenover staat.

3. lespinoy

lespinoy

Lid geworden:
    27 okt 2004
    effe de zoekfunctie gebruikt, dan zie ik extra's (extra 330 freestyle/fliton) van 1m52 3kg15 (tadango)
    Een eurolight extra van 1m42 2,7kg
    dan lijkt 2,4kg mij toch niet echt zwaar voor 1m47..

Andere prop, andere ontvanger, ontvanger en tank anders beschermd tegen de trillingen van de saito, kabels ingekort..
    vollgens mij zit er ook ergens een rekenfoutje in het eerste gewicht, heeft methanol (der spritt) hetzelfde soortelijke gewicht als water? maw is 250ml ook gelijk aan 250gr?

@Jens
    Waar ga je die Xoar's bestellen? ik heb er ook een paar besteld voor mijn vervrandingsmotoren..
    vraag me alleen af wanneer ze zullen komen

4. Alexzzz

Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Dat er een aantal kisten véél te zwaar zijn, neemt nog niet weg dat een andere lichtere kist ook nog te zwaar is;) Maar nogmaals; als de vleugeloppervlakte bij deze Extra behoorlijk groot is, dan is er niks aan het handje:D

Grt.

5. Rsv Mille

Rsv Mille

Lid geworden:
    15 mrt 2004
    Wat betreft de vliegeigenschappen is deze Extra 330 naar mijn idee het beste uit 2 werelden. Hij heeft nog voldoende massa om bijvoorbeeld met een beetje wind (zoals vandaag) niet te fladderen en blijft zeer strak vliegen.Vindt hem eigenlijk net zo vliegen als mijn grote vliegtuigen.
    3D figuren/vliegen (met aangepaste uitslagen) is echter ook heel gemoedelijk met dit gewicht (2450 gram)

6. lespinoy

lespinoy

Lid geworden:
    27 okt 2004
    700 in² = 45,16dm²

het vliegt alleszins licht

7. Joeri G.

Joeri G.

Lid geworden:
    25 dec 2005
    Alexzzz,

Staar je niet blind op vleugelbelasting, bij kunstvlucht toestellen is de vorm en het volume van de romp even belangrijk als de vleugel.

Als je de romp van een kist groter maakt gaat het gewicht en de vleugelbelasting omhoog, maar de kans is wel groot dat de vliegeigenschappen verbeteren. Die evolutie heb je toch duidelijk gezien bij shockflyers, de rompoppervlakte is tegenwoordig hetzelfde als de vleugeloppervlakte.

8. Alexzzz

Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Klopt Joeri, strikt genomen had ik beter "totale draagvlak" kunnen gebruiken ipv vleugeloppervlakte:)

Grt.

9. Joeri G.

Joeri G.

Lid geworden:
    25 dec 2005
    Alright ;)

10. Berto

Berto verslagschrijvers Forum veteraan

Lid geworden:
    10 okt 2002
    Heb vandaag even de "eer" mogen hebben om dit kistje te vliegen.

Moet zeggen vliegt lekker maar het hoge gewicht is toch wel een beetje een domper :cry: ;-) (hehe:rolleyes:)

11. JVDO

JVDO

Lid geworden:
    7 okt 2005
    De mijne is ook klaar deze ochtend om 11 uur begonnen... en nu juist afgewerkt...
    Tussenin ook nog 2 vluchten gaan doen met de vanquish dus het bouwen gaat heeeeeel snel... Prachtige kist.

Morgen invliegen,... ik kan niet wachten.

Bouwverslagje etc volgt!

12. lespinoy

lespinoy

Lid geworden:
    27 okt 2004
    de mijne is al gesneuveld :'(
    Ontvanger is in hold gegaan (en gebleven) in een bocht, geloof mij, er zijn leukere dingen dan je kist de grond in zien cirkelen zonder er iets aan te kunnen doen :(
    Jens, weet jij toevallig of bert ook spareparts verkoopt?
    Vleugels en alles vanaf het achterste punt van de cockpit kap is nog goed, alles voor dit punt is weg.. een nieuwe romp zou dus wel leuk zijn..

13. JVDO

JVDO

Lid geworden:
    7 okt 2005
    Ik denk wel dat hij spare parts verkoopt ... als je snel bent (besteld) kunnen deze stukken meekomen met mijn yak, die komt volgende week naar bert.
    Ik zal het hem morgen vragen, ik ga morgen naar MAM met hem om alles voor fly in te regelen en nieuwe spark in te vliegen ik ga ook mijn extra daar invliegen.
    Ik laat je dan direct iets weten.

Het is wel heel spijtig nieuws... Ik kan echt niet wachten om ermee te vliegen he's sooooooooo nice

14. lespinoy

lespinoy

Lid geworden:
    27 okt 2004
    Owkey, merci..
    Ik zal u mijn emailadres PM'en, dan zien we wel via mail.. dan hoeft dit draadje niet vol 'spam' te staan (en zal later ook nog wel van pas komen denk ik :wink:)
    ben er zeker van da ge content gaat zijn van de extra.. was het beste 'kleine' (in uw geval dan, ik heb nog niet veel groter gevlogen) bakske dat ik tot nu toe heb gevlogen..
    Grtz

15. JVDO

JVDO

Lid geworden:
    7 okt 2005
    Man man man what a plane... Ik versta echt niet waar die "zever" over dat gewicht vandaan komt... Hij vliegt zo supeeeeeeeer licht.(Paul kan dat wel getuigen denk ik) Ik heb nu 1 vlucht gedaan, vooral 3D gestest. Dit ging nu allemaal al super, dus met wat afstelling gaat het gek worden...

Ik probeer een videotje te maken binnen een week of 2...Mijn yak komt aan enzo dus niet zoveel tijd.

16. rc-addict

rc-addict

Lid geworden:
    17 dec 2007
    leuk dat alles goed ging, was wel te denken zeker ?
    kzal mijn werkbank al maar eens gaan opruimen, misschien kan ik volgend weekend nog wel beginnen aan mijne :p

17. JVDO

JVDO

Lid geworden:
    7 okt 2005
    Over dat bouwen...Ik heb de mijne op 1 dag kunnen afwerken, rond 11 uur smorgens begonnen. En rond 8 uur was hij klaar...(op de wielen na) Ik heb wel in de namiddag nog even gaan vliegen met de vanquish... Dus ik kan wel zeggen dat het bouwen heel snel gaat.

18. rc-addict

rc-addict

Lid geworden:
    17 dec 2007
    hej

heb de mijne zaterdag afgehaald bij aerobertics.
    prachtig materiaal!
    heb gistere eventjes kunnen bouwen en hij bouwt dus echt wel zeer snel !
    als alles meezit misschien volgend weekend maiden :D

19. Berto

Berto verslagschrijvers Forum veteraan

Lid geworden:
    10 okt 2002
    Laatst bewerkt: 25 feb 2008
  20. rc-addict

rc-addict

Lid geworden:
    17 dec 2007
    hej

heb de mijne helemaal af, enkel op de regelaar na.
    nu probeer ik deze te programere voor de 5s lipo zodat de "cut off voltage" niet op 9v staat maar op 15v.
    probleem: ik geraak niet eens in de setup mode.
    motor draait wel.
    voor deze regelaar heb je toch geen programmeerkaart nodig ofzo ?
    hoe kan ik dit het beste oplossen?

Deel Deze Pagina