Bouwverslag: FPV DJI F450 met GoPro voor film en fotografie

Discussie in 'Multicopters bouwverslagen' gestart door ptrtjee, 21 apr 2013.

1. Psygho (Emil)

Psygho (Emil) Forum veteraan

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Tsja, je hapt nu minder snel, das een feit... Of het qua triling ook hept, vraag ik me af..
    Probeer het eens en vertel eens wat je bevindingen zijn!

2. ruudxd

ruudxd Forum veteraan

Lid geworden:
    25 nov 2007
    Is de isolatie tape niet wat glad waardoor je misschien wat gaat schuiven als je gaat landen?

3. TRML

TRML

Lid geworden:
    5 mei 2012
    Ik heb het ook een tijdje zo gebruikt en mij beviel het wel en ik had toch wel het idee dat de landing daardoor iets zachter was.

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  4. ptrtjee

ptrtjee

Lid geworden:
    4 feb 2013
    Dat denk ik namelijk ook! Trillingen zal het niet verhelpen maar het absorbeert toch de kracht van een wat hardere landing. Dat beschermt de naza weer.

Overigens ben ik aan het kijken naar een Fatshark bril. Nog goede aanraders welk model daarvan?
    Heb de predator V2 gezien die ik wel interessant vind. Niet al te veel poespas zoals een headtracker aangezien ik dat toch niet ga gebruiken.

5. burg

burg

Lid geworden:
    30 jul 2008
    Peter, dat foam ziet er goed uit. Waar heb je die diameter kunnen vinden voor de Jakub legs ?

Ik heb ook een Predator v2 en ben er zeer tevreden over. Wil je binnen Europa kopen: electronicarc.com (spanje). EUR 209,- Set zonder Vtx (dan kan je zelf kiezen voor een losse 250 of 600mw) alleen zijn de 600mw moeilijk te krijgen tegenwoordig. Bestel 'm zonder cam (die is slecht) dus niet de hele set. En je kan evt de spironets bijbestellen. Goeie service daar! Een losse Attitude kost daar EUR 309,-

Nog dichter bij huis : E-Store Rotterdam. Maar bel even of ze écht op voorraad zijn.

Succes ! Burg

6. ptrtjee

ptrtjee

Lid geworden:
    4 feb 2013
    Gewoon bij de lokale Gamma! Was 1 meter buisisolatie met een binnendiameter van 12mm. Kost iets van €0,45 of €0,49, geen geld dus.

Ik denk dat ik voor de Predator V2 ga. Goede instapper met een redelijke prijs. Heb helaas niet genoeg geld over voor bijv. een Dominator of Attitude.

7. burg

burg

Lid geworden:
    30 jul 2008
    Predator V2 is perfect. Je kan beter investeren in Spironet antennes, daar heb je veel mee aan (ivm stabiliteit vh signaal) dan een duurdere goggle. En een extra Farshark 2S 1000mah goggle accu.

8. ptrtjee

ptrtjee

Lid geworden:
    4 feb 2013
    Het bouwverslag is weer wat bijgewerkt. :)
    De gimbal is vandaag binnengekomen en netjes in elkaar gezet. Was wat gepiel maar het is gelukt en werkt prima! Wat ik erg gaaf vind is dat ik de pitch via een draaiknop op mijn zender aan kan passen.

Binnenkort zal de eerste echte maiden plaats gaan vinden met hopelijk een eerste shot met de GoPro camera.

Even wat anders;
    De Naza geeft een snel knipperend rood signaal aan. Dat kan duiden op een lege Lipo maar ook op andere problemen. Toen ik in de assistant software de Lipo beveiliging uit had gezet merkte ik dat het knipperen stopte.
    Dat heeft dus met de Lipo te maken maar die is echt helemaal vol en heeft een goede gezondheid.

Kan iemand me uitleggen waarom de Naza aangeeft dat de Lipo leeg is (na ongeveer 2 minuten hoveren)? De Naza is nog niet goed gekalibreerd, de standaard instellingen. Maar ik kan me toch echt niet voorstellen dat die na 2 minuten al aangeeft dat deze leeg is.
    Een conventionele Lipo buzzer toont niets geks.

9. SjaakZwart

SjaakZwart

Lid geworden:
    18 okt 2012
    Hoe staan de voltage settings in de Assistent?

10. ptrtjee

ptrtjee

Lid geworden:
    4 feb 2013
    Ik kan het nu helaas niet controleren maar de eerste waarschuwing staat volgend mij rond 3.8v per cel en aangezien ik op 4S vlieg zal dat rond 15.2v in totaal zijn.
    Nogmaals weet ik dit niet helemaal zeker!

Ik denk zelf dat de Lipo niet de benodigde stroom kan leveren met 20C. Heb daarom een 35C Lipo bijbesteld. Bijde zijn 3300mAh.

11. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    3.5 tot 3.3 volt per cel, los op 0, en nameten met de lipocheck of de lader.
    Begin met 3,5 volt per cel, en de 2e stap bv 1 volt lager... Zo heb je tijd genoeg om te landen, voordat stap 2 inkomt

Lip van 20c zakt gewoon wat meer in dan een 25c lipo. Dus dan zou je bv naar 3.4 of 3.3 volt per cel moeten, das even uitproberen....

Maar 3.5 volt per cel , en loss op 0 is een goed begin..

12. burg

burg

Lid geworden:
    30 jul 2008
    Ik heb die voltage setting er al heel snel af gehaald. Die rode VU-led zie ik toch niet meer als ie 30m verder is of gedraaid. En met FPV heb je er al helemaal niets aan. Gewoon een goeie buzzer met groen/rode ledjes. Veel betrouwbaarder.

13. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Waarom dan de buzzer met OOK ledjes, die zag je toch niet meer ;)
    Hahah, ik heb hem op telemetrie, geen gedoe meer met buzzers of ledjes, die ik niet zie of hoor ;) (zeker met fpv kom je nog wel eens buiten de gehoor range van de buzzer...)

Maar goed ga je ver met fpv heb je meestal ook wel goede osd met gps en voltage en capaciteit.. dan hoef je op zich telemetrie van de zender wer niet te hebben....

Keuzes,,.... ;)

14. burg

burg

Lid geworden:
    30 jul 2008
    Die ledjes gaan per naar rood al voordat de buzzer in werking treed. Als ik aan het testen ben (zonder FPV, max 10m) zie ik dus dat de lipo(s) bijna leeg raken. Maar verder gebruik ik ze ook niet.

FPV met osd heeft ook mijn voorkeur. Toch fijn dat je de buzzer hoort, als je druk bent met filmen etc. En de buzzer die ik gebruik, een dubbele, hoor ik op 100m hoogte nog perfect.

15. ptrtjee

ptrtjee

Lid geworden:
    4 feb 2013
    Ik zal sowieso de voltage monitor van Naza goed kalibreren maar ik weet nog niet of ik het wel ga gebruiken. Sowieso moet ik nog een OSD aanschaffen voor FPV, dan koop ik er gelijk een telemetrie unit bij voor de Graupner MX-16 zodra ik niet FPV vlieg. Ik zag unisens ergens staan, zijn deze goed?

16. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Tjek wederom mijn bouw verslag. ;) hordes vliegen met deze, en das IDEAAL klein ,,,
    Dus JA kopen dat ding...

17. lennie054

lennie054

Lid geworden:
    19 mrt 2008
    Als je fpv gaat vliegen wil je de voltage monitor van de naza zelf UIT hebben.. Ik zelf vlieg met een bril en geen los scherm, dus aan telemetrie heb ik persoonlijk niets. (Futaba geeft geen geluid door). Maar via een osd kan je toch o.a. precies in de gaten houden hoe hoog de accu spanning is..? Dan heb je toch geen telemetrie meer nodig? geld weggooien in mijn ogen.

18. ptrtjee

ptrtjee

Lid geworden:
    4 feb 2013
    Ik ga nog even kijken wat ik doe. Denk dat ik voor een goede OSD ga en een goede buzzer. De Naza voltage monitor laat ik mooi uitgeschakeld.

De buzzer die ik nu heb is naar mijn idee niet zo goed. HobbyKing dingetje van een paar piek. Heb er trouwens een paar, eentje met display maar die zit er een dikke 0.5v naast.
    Weet iemand nog een buzzer die zo nauwkeurig mogelijk is? Met of zonder display maakt niet uit, als het dingetje maar lekker luid loeit als dat nodig is. :) 2 piezo zoemers als dat kan.

19. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    kijk evne op ebay, en anders heb ik er ook nog wel 1 liggen...
    is voor 2 tot 6s of 5s, met 2 piezo speakers goed voor een pleuris herrie
    grone en rode ledjes, en pakt per cel...

Had er toen 5 gekocht maar gebruikte er maar 2 en nu geen omdat ik met telemetrie vlieg...
    kan er wel 1 of 2 missen...

20. burg

burg

Lid geworden:
    30 jul 2008
    Die groene van HK met 2 buzzers en groen/rode leds, max 4S is prima.

Deel Deze Pagina