Bouwverslag Graupner Der Kleine RC-Uhu

Wel makkelijk te bedienen en op je PC zetten van de filmpjes gaat ook eenvoudig. Wat kanttekeningen:
Alle gebruikers ervaren dat beeld en geluid niet synchroon lopen. Soms gaat het geluid tot 2 seconden vooruit, soms tot 2 seconden te traag en dat dan meerdere keren in één filmpje. Wil je dat corrigeren dan moet je wel handig zijn met audio- en video bewerking. Dit is de reden dat je heel vaak FCO2 filmpjes zonder geluid ziet.
Verder hebben veel mensen last van het feit dat de FCO2 zonder opgaaf van reden stopt met opnemen, vaak al na 2 minuten. Ik heb dat opgelost door de interne accu te vervangen door een 1000 mAh Lipo cel, zie post 513 in het FCO2 draadje: [47142] flycamone2-35
Tot slot, de filmpjes zijn erg groot, ongeveer 30 Mb per minuut. Als je een 2 Gb geheugenkaartje hebt kun je ongeveer een uur filmen. Met Windows Moviemaker (zit standaard bij Windows XP) kun je ze makkelijk kleiner maken zonder kwaliteitsverlies.

Laatst bewerkt door een moderator:
Let op, er is een tweede versie van de FCO2, Deze zou geen probleem hebben met ongewenst uitvallen.
Vraag er na in de winkel/internet waar je hem aanschaft. Verder niets mismee. Ik hoop alleen dat ze hem nog verder door ontwikkelen zodat bv lichtsterkte wisselingen beter opgevangen worden. Soms gaan de kleuren vreemd doen. Uiteraard kun je de beste fragmenten monteren en een leuk filmpje maken. Wanneer je foto's maakt zul je zien dat die beter van kwaliteit zijn.

suc6

Zowel Jakkie takkie als ikzelf hebben de laatste versie en we hebben allebei dit probleem. Ik niet meer sinds ik de interne accu vervangen heb door een grotere (is overigens een fluitje van een cent)

Hoi Arjan ik begrijp dat de tweede serie daar dus ook nog problemen mee heeft. Wat zijn dan WEL de verbeteringen van de 2e serie t.ov. De eerste serie?
Is jou interne accu vervangen door een andere accu die weer IN de camera zit of heb je de accu buiten de camera gehouden.
Welke accu heb je gebruikt? Ik Ben altijd wel in voor fluitjes van een cent vooral als ze wat opleveren.
Deze week ook weer mee gemaakt, 2 buizerts rond mijn zwever met de camera actief......na landing bleek dus dat de FCO2 weer uitgeschakeld was....KLO......

Wat wel mee zat is dat de boer van "mijn" weiland(200x200m) vandaag het gras heeft gemaaid. Dat lange gras was lastig bij het "elastieken".

groet,

Willem

Laatst bewerkt:
Hoi Willem,
Als je de link volgt iets hoger in dit draadje zie je het wel.
Je kunt je FCO2 openmaken en de interne accu losknippen. Ik heb aan de draadjes een BEC stekkertje gezet wat buiten de behuizing komt. Daaraan verbind ik een losse 1000 mAh cel (van een uit elkaar gehaalde Graupner 2s1p accu). Die is te groot om in de behuizing te doen maar kan met een plakbandje er boven op. Sinds die tijd is mijn FCO2 100% betrouwbaar.
Bijkomend voordeel: je kunt die losse cel op je Lipo lader laden, hoeft dus niet via de USB. En als je er twee hebt kun je bij elkaar meer dan 6 uur filmen....als de ene leeg is knoop je de andere er aan en je kunt weer verder.

Aangezien we de Uhu eigenlijk enkel vanaf het elastiek vliegen hebben we de regelaar en 2-cel lipo er maar uit gehaald. In plaats daarvan één cel 1000 mAh er in. Er moest een klein stukje lood bij toen alles zo ver mogelijk naar voren was geschoven maar het vlieggewicht is nu slechts 281 gram :-)

Arjan Ik heb helemaal geen accu meer maar met een draad aangesloten op de vrije ingang van de ontvanger. Ik moet het nog wel uittesten of het werkt

Over je FCO2 heb je het dan denk ik? Dat moet wel kunnen ja. Kan ook, ben je alleen wat minder flexibel. Ik plak hem nog wel eens op de wingtip van mijn ASW en da's toch 2 meter vanaf de romp :-)

Nee, motortje is op zich prima maar het lieren is leuker :-)
Als we niet kunnen lieren zetten we het motortje er weer op.

Ik ben de draad een beedje kwijt denk ik, natuurlijk heb ik die al gezien! IK dacht dat een andere (grotere) zwever bedoeld werd.
Ik kan beter een keer vroeg naar bed gaan!!

Hallo,

Heb jij de uhu rechtstreeks besteld van de Graupner-website? Want nu ik ben overtuigd, heb ik hem geprobeerd te kopen vanaf de website van Graupner. Ik kreeg een melding dat ze op dit moment niet naar het adres konden versturen. Wie kan me helpen?

Groetjes, Mark

Ha,
Nee, gewoon via mijn winkelier. Die rekent de prijs zoals op de Graupner website staat. Ik weet eigenlijk niet of je als particulier rechtstreeks bij Graupner kunt bestellen.

Dat is inderdaad waar. Bij welke winkelier heb je de rc-uhu beseteld dan?

Bij Hangar in Kampen omdat dat mijn "hofleverancier" is. Maar iedere Graupner dealer kan hem voor je bestellen. Als je in je profiel je woonplaats aangeeft is het handiger je suggesties aan de hand te doen.

Ok. Ik zal even zoeken. Bedankt voor de informatie, ik houd iedereen op de hoogte!

Back