Bouwverslag H.M.S. Bounty (Amati)

Nadat ik een Botter, een Lemsteraak en de Groene Draeck heb gebouwd en daar wat ervaring mee heb opgedaan is het nu tijd voor het volgende project.
Aangestoken door het bouwvirus, de leuke reacties van forumleden en de wetenschap dat er heel veel ervaring bij hen is en ik evt. vragen aan hen kan stellen, heb ik de Bounty aangekocht.
1. Pakket Bounty.jpg

Benieuwd naar wat er in de box zou zitten heb ik deze geopend. Direct zichtbaar was de Italiaanse beschrijving:eek:. Even zoeken en wat blijkt ook de Nederlandse beschrijving zit er tussen maar de bouwtekeningen zijn wel in het Italiaans. Daar dit /tekeningenplaatjes met verwijzingen naar nummers zal ik er wel uitkomen. Verder is alles prima en netjes verpakt. Het geheel ziet er goed verzorgd uit. Nu eerst maar eens de tekeningen en beschrijvingen lezen voor ik aan dit project begin.
2. Inhoud pakket Bounty.jpg

Mooi pakket Eduard :thumbsup::thumbsup: ik heb deze ook gebouwd, net voor de Batavia, dus als er iets is dan geef je maar een gil, kan ik dat altijd nog nazien in mijn foto’s ;)
Succes, en uiteraard staat mijn stoeltje aan geschoven....

Dank jullie wel voor de reacties. Ik ga aankomende week voorzichtig starten met de bouw.:rolleyes:

Mooi pakket Eduard :thumbsup::thumbsup: ik heb deze ook gebouwd, net voor de Batavia, dus als er iets is dan geef je maar een gil, kan ik dat altijd nog nazien in mijn foto’s ;)
Succes, en uiteraard staat mijn stoeltje aan geschoven....

Jaques, dank voor je aanbod. Indien nodig kom ik graag bij je op de lijn.

Een mooi, en beroemd schip heb je uitgekozen Eduard, Mijn sigaartje ligt er al klaar voor. :jan::jan: Ik volg dus ook:)

En ja hoor, De start is gemaakt. Bij het dry fit in elkaar zetten van de spanten bleek al gauw dat ik hier te maken heb met een bouwkit welke op de tiende millimeter is gesneden. Het paste allemaal perfect. Bij het uitlijnen behoefden bijna geen correcties plaats te vinden. Vervolgens de spanten gelijmd en de verstevigingen aangebracht.
3. Het begin.jpg

Vervolgens heb ik het onderdek voorzien van beplanking. Deze heb ik als test gekleurd met.. jawel schoensmeer. Hierna blanke lak erover heen en dit een dagje laten drogen. De lak bleef prima zitten en de kleur is prima voor dit dek. Hierna het dek geplaatst en de in zicht blijvende delen zwart geschilderd.
5. spanten geverft en onderdek aangebracht.jpg

Gisteren begonnen met het beplanken van het dek. Ook deze beplanking wil ik behandelen met schoensmeer. Ik heb hiervoor een proef met enkele kleuren gemaakt. Ben er nog niet over uit welke kleur ik zal gaan gebruiken.
7. dek beplanken.jpg

Back