Bouwverslag Happy Hunter Robbe

Hai Stefan,

Leuk man, die details op het dek geplaatst en mooi in de lak. Ook die rode dopjes maken het net even mooier. Een handwieltje erop zal het ook goed doen. Echter als je het helemaal goed wilt doen moet er een handle op omdat het dan een T-afsluiter wordt, m.a.w. je kunt dan een keuze maken om de ene of de andere kant uit of in te laten stromen. Ziet er goed uit.Ben benieuwd naar het vervolg.

Groet
Sjoerd

Vanavond de glaasjes van de patrijspoorten in de romp verlijmd, ziet er direct heel anders uit. Afgelopen week ook een aanvang gemaakt met de ankerlier die bovendeks wordt geplaatst, pas deze wel aan zodat hij meer overeenkomt met de werkelijkheid.
Binnenkort ga ik ook de decoder en switch bestellen voor de functies. Heb toch besloten te gaan voor het systeem van Robbe, de Multiswitch 16 en decoder.
Binnenkort hoop ik weer foto's te plaatsen, maar ja het blijft mooi weer dus veel op de grote zeilboot te vinden;).

Hallo Stefan,

Je zou ook de switch van Wetronic kunnen gebruiken, kost veel minder en werkt uitstekend. Heel setje is iets van € 72 (decoder en encoder).
Ik heb zelf 1 decoder en meerdere encoders die in de boten zitten.
Je kan info krijgen via dit mail adres sales@wetronic.nl

Groet, Cees :cool:

Vanavond de Happy Hunter weer eens laten varen. De oplossing om met de schakelaar op de zender de motoren te bedienen met de linkerstick werkt perfekt. Van de gesignaleerde vertraging van de rechtermotor merk je eigenlijk helemaal niets, alleen een kleine afwijking bij heel zachtjes varen.
Ook geprobeerd de HH om zijn as te laten draaien, na even oefenen lukt dit prima met de 2 motoren appart aangestuurd (een vooruit en de ander achteruit) en zonder boegschroef en zonder roer.

Fijn voor je dat het goed bevalt en dat het probleem grotendeels opgelost is, Nu merk je gelijk hoe manoeuvreerbaar ze is...:cool:

Maar de multi switch van Alwin scheelt je wel een stuk in je portemonnee,
Is zeker de afweging waard in vergelijking van de Robbe switch..

Hey Stefan,

Mooi dat het werkt. Heb je al met een grote snor gevaren om te kijken of je patrijspoortjes dicht zijn?

Groet
Sjoerd

@Vincent, bedankt. Hij is zeker goed manoevreerbaar. Ook bedankt voor je compliment in je eigen draadje.
@Sjoerd, de patrijspoorten zijn helemaal dicht. Kort volgas gevaren, de hele romp lekt geen druppel. Nogmaals dank.

Voor wat betreft de switch, ik heb het systeem van Robbe besteld. Een ieder bedankt voor jullie adviezen, misschien kunnen andere bouwers hier profijt van hebben.

De Happy Hunter heeft zijn "neusje" vandaag gekregen.
full

De basis voor de ankerlier op het voordek is ook gemaakt. Heb hem wel aangepast, de leidingen zitten er standaard bij Robbe niet op. Heb deze gemaakt van massief ABS en kleine borgringen. Moet nog wel wat worden bijgeveild maar de vorm is er. De trommels en het remmechaniek maak ik zwart.
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Hai Stefan,

Haar neusje staat erg stoer. Wat je leidingen van de ankerlier betreft, scratchen is toch zó leuk! Helemaal van jezelf, dat moet toch wel voldoening geven. Ziet er ook nog eens "echt"uit.

Groet
Sjoerd

@Jan, bedankt, volg jou verslagen ook met veel belangstelling. Netjes en snel.
@Sjoerd, inderdaad leuk dat scratchen. Als de lier klaar is zal ik weer foto's plaatsen.

De 2 lieren van de kaapstanders op het achterdek zijn ook aangebracht. De kooien hiervoor worden aangepast, want die van Robbe zijn erg sober.
De decoder heeft een plaatsje gekregen in de romp, voor de ontvanger. De switch is in de zender gebouwd. Moet nog wel testen.

Weer bedankt Vincent. Probeer zo veel mogelijk details aan te brengen, daarom lees ik met veel interesse jullie verslagen. Doe je veel inspiratie op.

Stefan,

Vooral je afwerking (verf, spuitwerk) ziet er erg goed uit!
Ik zit eigenlijk nog teveel met een kwast te klooien...

Gr.
Pim

@pim, bedankt kerel. En dat allemaal met grote spuitbussen met autolak.

En dan hierbij de ankerlier gereed. Let wel de foto is in supermakro stand genomen dus de kleine inperfecties zie je met het blote oog bijna niet. Maar het schijnt dat we met de onverbiddelijke camera allemaal problemen hebben....

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Stefan,

Inderdaad, de camera is meedogenloos. En wat betreft je inperfecties, mij zijn ze nog niet opgevallen. Ik vind het er keurig uitzien en mooi in detail. Kan ik weerlekker namaken:p

Groet
Sjoerd

de kleine inperfecties zie je met het blote oog bijna niet. Maar het schijnt dat we met de onverbiddelijke camera allemaal problemen hebben....

Ja inderdaad.. Je mag je werf personeel wel op hun donder geven dat ze zulk half laswerk afleveren... :mrgreen::mrgreen: :rolling::rolling:

Nee hoor Stefan, Ziet er top uit, wou dat ik zo een stille hand had... :worship:

Dank jullie wel:p.
Moet denk ik wel weer eens naar de oogarts, met al dat priegelwerk ga ik onder mijn bril doorkijken.

Back