Bouwverslag Happy Hunter Robbe

Stefan,

Wat dat betreft ben je me echt wel een paar stapjes voor. Moet ( bijna) alles benedendeks wat elektrisch betreft nog aansluiten. Is iets wat ik altijd voor me uit schuif. Niet slim, maar toch. Ik kan overigens overal goed bij dus het zal wel goedkomen. Ben niet elektrisch/electronisch onderlegd maar gelukkig heel veel anderen wel. ( hint). Maar bij jou ziet het er goed uit Stefan!!

Groet
Sjoerd

@Jan en Sjoerd bedankt weer jongens.

En wat betreft elektra ben ik ook geen ster hoor, vindt dat prikkelgedoe maar niets. Heb op mijn vorige zeilboot weleens een sleutel laten vallen op de plus en minpool (hoe krijg je het voor elkaar zou je zeggen), gaf een leuke vonkenregen. Maar gelukkig kom je met logisch denken aardig ver zullen we maar zeggen.

Hoi Eric. Het is en blijft een hobby toch... Maar inderdaad geen nieuws over de HH. Hoop in november weer flink aan de slag te kunnen. Nu met de slaapkamer aan de gang, bijna klaar en bed besteld. Zeilboot ook binnenkort uit het water.

Een kleine update.
Nog niets kunnen doen aan de HH maar daar komt gauw verandering in. Morgenavond de zeilboot overvaren naar de winterstalling, dinsdag gaat hij op de kant. Deze week de zeilboot verder winterklaar maken en nog wat andere klusjes en komend weekeind voor een stedentrip naar Antwerpen maar daarna weer volop verder met de opbouw. Zal binnenkort een foto plaatsen van de huidige stand van zaken.

Hallo Stefan,

Weer een (zeil)seizoen voorbij. Tijd gaat snel. Kom maar gauw weer met updates. Tijd voor de hobby.

Groet
Sjoerd

Ik ben er weer.....
De werkzaamheden in huis zijn voorlopig klaar, in het voorjaar weer verder. De zeilboot ligt op de kant is op een haar na winterklaar. Ook was de zin er even af, klein bouwdipje:(.
Ondertussen wel een aanvang gemaakt met de opbouw. De stand van zaken.
full

De haaietand is de mal voor de schuinte van de verschansing. Deze is ondertussen ook al uitgesneden en ben ik nu in vorm aan het buigen. Van het weekeind wil ik deze monteren. Als dat gedaan is ga ik verder met de 2 schoorstenen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Jan, zijn onderdelen uit het pakket. Maar ga uiteraard wel e.e.a. aanpassen, de roosters zijn b.v. stickers, deze ga ik uiteraard wijzigen in echte roosters. En zoals ik al eerder heb aangegeven ga ik de stuurhut ook inrichten net zoals Sjoerd.
Ik hou jullie op de hoogte van de verdere vorderingen. Heb in december nog een bijeenkomst waar onze vereniging met modellen gaat staan, wil dan ook de standaard klaar hebben.

Helemaal terug van weg geweest. Zie je vorderingen weer met belangstelling tegemoet! Vind je het niet een beetje zonde van dat gat in de vloer van het stuurhuis? Zeker als je wilt gaan inrichten is dit gat niet prettig. Uiteraard moeten er wel kabeltjes door deze ruimte maar dat heb ik opgelost door aan de bakboord wand een buis te monteren waar alles door gaat. Als je goed kijkt kun je dat op de foto zien.

Groet
Sjoerd

Dag Sjoerd. Inderdaad een groot gat door het dek, maar gelukkig wordt het stuurhuis van een bodemplaat voorzien;), deze krijgt uiteraard geen gat. Ik maak trouwens de gehele stuurhut demontabel.

Het deel van de verschansing en het stuurboord lichtbord zijn ondertussen aangebracht. Best wel een nauwkeurig klusje waar je de tijd voor moet nemen. Het bakboord lichtbord is reeds in elkaar gezet en pasgemaakt en deze kan dus ook worden gemonteerd. Resten nog de bovenregel en de steunen, maar dat is het eenvoudige deel.
Vanavond direct maar wat relingdraad besteld in de juiste maat, 1 mm voor de bovenste buis en 0.5 mm voor de overige buizen. Ik had de railingsteunen van Robbe al aan de kant geschoven, deze al vervangen door ge-etste, realistische steunen. Ook andere ankerketting aangeschaft die beter oogt en meer de realiteit benaderd (afgekeken van Sjoerd;)).
Zal binnenkort weer foto's plaatsen.

Hallo Stefan,

Afkijken deden we vroeger op school.:p ( Ik niet hoor):rolleyes:. Ik noem het liever dupliceren haha. Goeie beslissingen wat betreft de railingen en de ankerketting. Ziet er echt veel beter uit. Ben uiteraard benieuwd naar de foto's.

Groet
Sjoerd

@Adam. De door mij gekozen railingpalen hebben als bovenste doorvoer een diameter van 1 mm, daarom de keuze hiervoor.

Back