Bouwverslag Kustwachtvaartuig Waker

Kwam toevallig deze website tegen, is een 3D model van de Smit Rotterdam en de Waker. De waker komt alleen niet helemaal overeen met het werkelijke schip (helidek).
Het geeft in ieder geval een duidelijk beeld van de Smit Rotterdam

link: Smit Rotterdam

Zo moet ie er dan uiteindelijk uit komen te zien, een plaatje:rolleyes:

img0642da9.jpg

img0643ra8.jpg

20100324-waker@joost_van_den_berg_1240310.jpg

Maak je wel die patrijspoorten in de huid en niet zoals bij het model op die foto OP de huid.?
Ziet er niet uit.[/QUOTE]

Pijnlijke foto:cry: De patrijspoorten komen in de romp, ziet er inderdaad niet uit als ze op de romp worden 'geplakt'.

De sloop is ook zo snel gegaan. Ongelofelijk hoe snel ze dat tegenwoordig voor elkaar krijgen. Als ik het geld had, had ik haar overgenomen, gerenoveerd (kost natuurlijk heel wat geld) en opgengesteld voor publiek. Zo'n prachtig schip met zo'n rijke historie, in een keer verdwenen. Persoonlijk heb ik meer met de Waker dan met haar opvolger, de Ievoli Black. Dit schip heeft veel meer uitstraling dan zo'n moderne machine.

Praat me niet over die klunzen, scheepje op het strand laten ze gewoon verder het strand opspoelen bij hoogwater.
De heren waren nog aan het vergaderen zeker?
Daarna varen ze 3 keer de sleepdraad kapot.
Sukkels.

Kan je nog zo'n leuk schip hebben. . . .

De sloop is ook zo snel gegaan.
Dat is waar, op een bepaald moment kon je door heel het schip kijken vanaf het achterdek.
Wel een imposante machine kamer.

@ Bart Cornet; zie net dat jij deze foto op het forum hebt geplaatst. Excuses hiervoor, ik plaats ze zonder toestemming van de auteur. Ga ik alweer de mist in. Wil de foto best verwijderen...:oops:

De sloop is ook zo snel gegaan. Ongelofelijk hoe snel ze dat tegenwoordig voor elkaar krijgen. Als ik het geld had, had ik haar overgenomen, gerenoveerd (kost natuurlijk heel wat geld) en opgengesteld voor publiek. Zo'n prachtig schip met zo'n rijke historie, in een keer verdwenen. Persoonlijk heb ik meer met de Waker dan met haar opvolger, de Ievoli Black. Dit schip heeft veel meer uitstraling dan zo'n moderne machine.

zonde van je geld om daarin te stoppen.
ik vind het persoonlijk jammer dat de zwarte/witte zee zijn gesloopt.
maar ja toentertijd kon men de boot voor niets krijgen, maar zelfs de brandstof voor naar Maassluis was te duur.
en van de volgende oude serie vaart op het ogenblik alleen nog maar de Noordzee, en deze serie heeft echt meer historie dan de hele latere vloot bij elkaar.
maar ja ook van deze zullen we wel weer terugzien in de scheermesjes.

zonde van je geld om daarin te stoppen.
ik vind het persoonlijk jammer dat de zwarte/witte zee zijn gesloopt.
maar ja toentertijd kon men de boot voor niets krijgen, maar zelfs de brandstof voor naar Maassluis was te duur.
en van de volgende oude serie vaart op het ogenblik alleen nog maar de Noordzee, en deze serie heeft echt meer historie dan de hele latere vloot bij elkaar.
maar ja ook van deze zullen we wel weer terugzien in de scheermesjes.

De Zwarte en Witte Zee zijn ook prachtige schepen! Evenals Sleepboot de Holland (Terschelling). Deze schepen hebben veel en veel meer uitstraling van die moderne schepen. Blij dat de Holland nog in oude glorie te bewonderen is.

Precies, was één van mijn laatste werkdagen op dat eiland.
Trieste boel aan boord.

Ze zijn volgens mij als een beest tekeer gegaan op dat schip. I.p.v. bruikbare delen te demonteren (ja alleen bepaalde apparatuur en reddingsboot) werd de rest geconfronteerd met de slijper/brander/hamer. Erg triest om al die foto's te zien...

Ik heb enige tijd gezocht naar een beslagset voor de Smit Rotterdam, echter zonder enig resultaat. Zijn deze niet (meer) los te koop??? Bepaalde beslagdelen (vrijwel alle) kan ik toepassen op de waker, heb op de site een tekening gevonden met daarop alle beslagdelen voor de Rotterdam. Alleen lang niet alles staat er volgensmij op. De takels ontbreken en de railingen. Kan iemand mij helpen? :)

Back