Bouwverslag Low-Budget sleper, Greenley achtige

Die is er wel hoor, *ahum* maar dat geluid is van latere zorg, als hij eerst maar lekker vliegt, ik kan altijd later nog een reso pijp kopen.

Mike

Dat is ook een mooi model, maar niet het type waarna ik opzoek ben, omdat dit dan mijn eerste grote kist word, zal ik daar ook ngo aan moeten wennen, en dan lijkt een doosrompje en een schuim vleugel mij een stuk makkenlijker, omdat ik er dan sneller mee durf te vliegen, en ook als het bijvoorbeeld wat harder waait.

L8er M8

Mike

robert14 zei:
;1124084 lijkt me niet duur en de revieuws zijn redelijk positief
Ben benieuwd wat er gebeurt als je daar een heel negatief verhaal schrijft. Ik zie daar aleen maar positieve ervaringen, dat kan ik gewoon niet geloven.

Acgja, we zullen zien, ze geven wel vaak aan dat er nog slijpsel in de uitlaatpoort licht, dus voordat ik hem monteer zal ik hem toch helemaal uit elkaar halen, alls nog een keer aandraaien en goed schoonmaken.

Mike

@hans: ik heb eens een negatief verhaal en 2 sterren bij een 5gr HD servo gezet. Een dagje later verwijderd. Wel nog een dollar korting gekregen bij de volgende aankoop dmv code bij de commentaar :)

Wie zulke zware kisten (8kg?) met servo's van 5 euro gaat rondvliegen, zal het toch niet op ons vliegterrein moeten proberen :) Zet die spullen in een toestelletje met een 6,5cc'tje, daar is't al erg genoeg.

Bij ons op de club worden ze in kleine methanol kisten gebruikt , of ze goed zijn is nog niet bewesen .

Maar in een 2,3 meter Benzin kist heeft zoiets niks te zoeken .

Ik denk dat hele projekt een duurkoop gaat worden .

Mvg Johan

De motor die je nu geslecteerd hebt is volgens mij ook weer een CRRC variant. Hierover is veel slechts op dit forum te vinden.
Ook in het draadje brabo in china wordt gezegd dat deze motoren ook in China een slecte naam hebben:
modelvliegen-china-6
[post52]

Ik zou toch ietsje meer uitgeven aan je motor. Niets is vervelender dan een probleem-motor.
De DL-50, toch ook niet zo duur bij HC, heeft wel een goede naam.

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat voor servo`s kunnen jullie dan wel aanraden?
Ik bedenk me nu dat het inderdaad wel tricky is om zulke goedkope servo`s op zo`n kist te plaatsen.

Mike

Morgen word de tekening van de Greenley voor mij geplot,
Deze week nog even mijn nieuwe wekplek afmaken, en dan kan de bouw beginnen.

Mike

Ik ben het met Bertus eens. Een goede sleper kost zeker, minstens 1500 euro. Eeen goede belangrijke en krachtige motor is ook zeer belangrijk.

Als je dan goedkoper uit wil zijn kun je beter een kleinere sleper bouwen voor kleinere zwevers. Als motor zou je een 2e hand Zenoah 38cc kunnen kopen (die zijn 2e hands niet zo duur en onverslijtbaar). Met een 38cc op een lichte sleepkist kun je tot 3,5 meter slepen.

Voor servo's ga voor een robuust type, met kogellagers. Digitaal hoeft niet maar wel van een betrouwbaar merk (Hitec, Futaba, Graupnet etc.). Je kunt en mag hiet geen risico mee lopen.

Ik denk ook dat je de posten die je boven ingeschat hebt, aan de erg lage kant zijn. Bezint eer ge begint en geef liever nu wat meer uit dan heb je jaren plezier van een sleper.

Succes.
Alex

Ik ga toch eerst de kist bouwen en spaar dan wel voor een andere motor, als hij het niet doet is het inderdaad weggegooid geld, en ik ga er vanuit dat die motor de kist wel gaat overleven.
Iemand een goed(koop) adresje voor een redenlijke 40 tot 65 cc benzine motor?

Mike

mike

Als je een dl50 zoekt dan staat er nu een te koop.
<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

Jan-Willem

Laatst bewerkt door een moderator:
Dankje voor de tip!

Ik heb net de tekening gekregen en ik moet zeggen, het is groot :D
Ik vind het alleen een beetje onduidenlijk wat betreft de breedte van die romp, dit moet ik nog even rustig uitzoeken.

Mike

Back