Bouwverslag Low-Budget sleper, Greenley achtige

Haha, dat word denk ik weer een aanslag op het budget xD
Ik zal anders nog even om mij heen kijken of er nog iemand zo`n ding heeft,

Mike

p.s., kostdat?

Ik bouw alleen nog houtbouw met ribben .

Bij de Greenley zijn alle ribben gelijk en met gammaply makkelijk te maken .

Ook het deelbaar maken van de vleugel is veel makkelijker . ;)

En lichter vliegt makkelijker .
En sterker is een styro vleugel ook niet , hij is alleen wat harder .
En bij styrovleugels in deze grote moeten er holmen in en dan moet je wel weten hoe en wat .

Mvg Johan

Ik ga denk ik toch voor een ribben vleugel die ik dan ook deelbaar ga maken,
Nu bied het volgende zicht probleem natuurlijk alweer aan.
Het maken van een deelbare vleugel.
In de ribben maak ik dan een gat waar ook een buisje in komt,
Hierdoor komt de vleugelbuis, en kan je de vleugel dan gewoon met 4 boutje aan de romp zetten?

Mike

oky, ik heb tot nu toe uitgegeven,
Hout, 15,-
en verder nog niks :D
Zaagjes e.d. had ik al en ook de tekening hebben we zelf uitgeprint.

Mike

Ik weet wel hoe de vleugel eruit ziet kwa ribben e.d. , maar het origineel is niet deelbaar.

@lesley,

Haha, met deze durf ik die hond wel te pakken hoor :D

DAT MEEN JE NIET! , dan heb ik heb dus helemaal verkeerd gelezen, ik was er vanuit gegaan dat de vleugel uit een deel was, en dat die middelste twee delen puur voor de stevigheid was,
Dat veranderd de zaak natuurlijk...
sorry voor deze stomme fout...

Mike

Edit; Op de foto`s van het origineel is wel duidenlijk te zien dat de vleugel uit èèn deel bestaat:confused:

Laatst bewerkt:
DAT MEEN JE NIET! , dan heb ik heb dus helemaal verkeerd gelezen, ik was er vanuit gegaan dat de vleugel uit een deel was, en dat die middelste twee delen puur voor de stevigheid was,
Dat veranderd de zaak natuurlijk...
sorry voor deze stomme fout...

Mike

Edit; Op de foto`s van het origineel is wel duidenlijk te zien dat de vleugel uit èèn deel bestaat:confused:

Wees blij............anders had je nog een uitdaging om zo'n strijkplank van 2,5 meter in de Avensis van paps en mams te proppen (en dan nog normaal auto moeten kunnen rijden) ;)

Ik ben nadat ik vanmiddag nog even heb gevlogen, weer even verder gegaan met het bouwen,

Op de ene tafel de latjes lijmen,
DSC00359.jpg

En op de andere tafel de rompschotten,
DSC00360.jpg

De rompspanten haaks inlijmen is volgens mij alleen goed als de romp op die plaatsen dezelfde breedte heeft...is dit niet het geval staan de spanten bij verlijming van de tweede zijkant schuin.
Een romp moet je steeds tussen een soort mal bouwen ( bovenaanzicht )

De rompspanten haaks inlijmen is volgens mij alleen goed als de romp op die plaatsen dezelfde breedte heeft...is dit niet het geval staan de spanten bij verlijming van de tweede zijkant schuin.
Een romp moet je steeds tussen een soort mal bouwen ( bovenaanzicht )

+1

Als je een rechthoekige doos aan het bouwen bent lukt het op jouw manier.
Op de manier hoe je nu bezig bent werkt het alleen voor het rechthoekige deel zoals Knife-edge reeds schrijft, je kan geluk hebben maar je loopt een hele grote kans dat je een banaan gaat bouwen.
(maar zo te zien ben je alleen maar aan het rechthoekige stuk bezig?)

Volgens mij is die de spanten op de bodem aan het plakken en perst die op het eind de zijkanten er tegen? Of zie ik het nu helemaal verkeerd? :confused:

RC-Mike......!!

Back