Bouwverslag mijn Big Lift V1 en V3

Ziet er weer strak uit Peter :thumbsup:, keurig gedaan!
En nu op naar een mooie zonnige dag om hem in te vliegen :yes:

Groeten, Ralf

Je moet het helemaal zelf weten maar daar bovenop heerst grote onderdruk. Zelf ben ik zo een keer een deksel kwijtgeraakt en die van Maarten blijft met magneetjes ook niet dicht zitten.

Mijn advies; aan de achterzijde een cockpitsluiting of ander soort sluiting die echt vast zit, en aan de voorzijde een paspennetje of scharnier.

(vanaf 1:22 zie je het effect van onderdruk :-) )

Laatst bewerkt door een moderator:
Cockpit sluiting

Je moet het helemaal zelf weten maar daar bovenop heerst grote onderdruk. Zelf ben ik zo een keer een deksel kwijtgeraakt en die van Maarten blijft met magneetjes ook niet dicht zitten.

Mijn advies; aan de achterzijde een cockpitsluiting of ander soort sluiting die echt vast zit, en aan de voorzijde een paspennetje of scharnier.

Helemaal gelijk Arjan, ik heb meteen een sluiting besteld :D, en zal het gaan bevestigen!

Schermafbeelding 2015-06-16 om 11.23.16.png

Laatst bewerkt:
Net even bij thuiskomst twee popnagels afgeknipt. Deze gaan dienst doen als paspen voor het boven luikje.

Met secondelijm ingelijmd, en de achterzijde van het luikje is klaar.

Morgen komt de cockpit sluiting binnen, en die bevestig ik aan de voorkant van het dekseltje. Achterkant van de deksel heeft te weinig ruimte daarvoor, het uitschuifbare gedeelte zit dan tegen de achterste vleugelpen aan.

Laatst bewerkt:
Cockpit schuifje

Net bij aankomst thuis de post uit de bus gehaald! De schuifjes zijn binnen :D.............:confused::confused:

Maar even een mailtje met foto gestuurd (telefonische niet bereikbaar) naar de betreffende firma, want hier kan ik niets mee :(.

Laatst bewerkt:
Ik heb mijn klepje met een lip aan de voorkant zitten, die steekt onder het dak.
Aan de achterkant 2 magneten en die gaat absoluut niet open.
(Ik krijg 'm zelf nauwelijks open)

Laatst bewerkt:
Bouwverslag mijn Big Lift

Nadat ik van de week een mailtje had gestuurd naar de betreffende firma, omtrent de cockpit schuifjes, kreeg ik s 'avonds keurig een mailtje terug met excuus, en hij zou twee nieuwe (beter verpakt) opsturen. Goede service van die firma :D.

Dus verder gegaan met het luikje. Plastic transparante strip toch maar verwijderd, en schuifje ingebouwd. Ziet er netjes uit zo, en is erg naar mijn zin.

Ook gisteren de BL aan de binnenkant in de blanke lak gezet (motorcompartiment en romp tot aan het laatste punt van de tank) dit i.v.m. een beetje meer weerstand tegen eventuele lekkage benzine. Wil lang plezier hebben van deze kist, dus elk risico uitsluiten.

Ook nog even twee nieuwe batterijen gehaald :D, voor de voeding van de DPSI.

Gas aansturing wat veranderd, en de aansturing loopt nu zonder enige weerstand goed vrij :D. Kortom, hoop op goed paasweer voor zijn eerste vlucht......

To be continued..............

Laatst bewerkt:
Bouwverslag mijn Big Lift

Dit is denkelijk het voorlaatste verslag(je) van dit draadje,

Bijzonder veel plezier heb ik beleefd aan het bouwen van deze vintage sleper. Dit was na 45 jaar mijn eerste bouwproject, en heb er dank zij onderstaande mensen een hoop van geleerd. :D:D

Bij deze wil ik genoemde mensen bedanken, voor response, hulp, adviezen etc. :D:D:D:D

Serge Pot, Japie G, PH-SVV, Citrorob, John Tootall, MaartenX, Vissermax, Mark Oostveen, PH_AJH, Dries_neyrinck, Knife-edge, Tomsky, Raymon, Gerben, Taurus Flyer, R.c. Paul, flymax, R2D2, jacobbos, strutter, hoeby, Terence, Jan, Johaver, glasbloazer, chocojoop en PH-ILS.

Mijn volgende project zal het opknappen van de vintage zwever de “Atlantis” gaan worden, die na vele omzwervingen weer in Haarlem is. Zie post # 192 van dit draadje.

Maar eerst vanavond naar de vereniging, en afspreken (hopelijk als het weer meewerkt) om deze BL met Pasen zijn eerste vlucht te laten maken.

Foto's, film, verslag ervan volgt.

Tot later..............

Laatst bewerkt:
  • Like
Reactions: Cnn
Succes met de maiden alvast, ik zie hem vast nog een keer live op 't veld. Alleen niet met pasen, dus wel heelhouden! :)

Hallo Peter,

je hebt er een erg mooie BL van gemaakt ! Nu alleen nog even laten vliegen :-).
Maar dat zal wel goedkomen. Niet vergeten om te filmen, ik ben erg benieuwd.

Ikzelf zit nog in een kleine BL-dip en heb daarbij ook nog genoeg andere dingen te doen zodat hij maar even moet wachten. Maar mocht ik de draad weer oppakken dan laat ik het weten.

Heel veel succes en houd hem heel !!

Groeten,

Paul.

Maiden Big Lift 06-04-2015

Wauwwwwwww :D:D:D:D:D,
Wat een kist, wat een vliegbeeld, kortom in één woord geweldig. Ik hou dit verslagje nu heel erg kort, vanwege verplichtingen zo meteen :D.

Wou dit jullie niet onthouden, dus hierbij enkele foto's. Toestel is ingevlogen door Ronald Rijkhoff (instructeur en techneut van onze vereniging) .

Uitgebreid verslag en film van de maiden van deze BL, volgt van de week. Hele fijne avond iedereen (mijn dag kan niet meer stuk:D:D:D)

To be contineud......

Laatst bewerkt:
Woooooohooooooooo!!! Het is je gelukt! Gefeliciteerd man! Wat een goed gevoel om je eigen gebouwde kist zn eerste geslaagde landing te zien maken he! Wat tof man!

Back