en voor welke setup ga je dan Peter ?
Ik ben gegaan voor deze setup.:
Turnigy Aerodrive SK3 - 5055-430kv
Turnigy Plush 100Amp Speed Controller w / BEC
Turnigy nano-tech 4500mah 6S 25~50C Lipo Pack
Het valt binnen mijn budget

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
en voor welke setup ga je dan Peter ?
Ik ben gegaan voor deze setup.:
Turnigy Aerodrive SK3 - 5055-430kv
Turnigy Plush 100Amp Speed Controller w / BEC
Turnigy nano-tech 4500mah 6S 25~50C Lipo Pack
Het valt binnen mijn budgeten hoop dat ik hier goed aan gedaan heb, daar elektro voor mij een geheel nieuwe dimensie is. Maar de tijd zal het leren
![]()
Misschien ben ik wel te bezorgt hoor....aard van het beessie![]()
Groeten, Arnold
Slepen kan ik tenslotte, in de toekomst (als ik daar aan toe ben, en het aandurf) met de van een brandstof voorziene motor de BLV3 doen.
En wat bovenstaand citaat betreft Arnold, blij dat je meeleest/kijkt en meedenkt. Een gewaarschuwd mens tenslotte...........Geen bangmakerij, ik heb een beetje de tic als iemand z'n setup post om proberen een inschatting te maken of het klopt.
Is het dan niet handig om je e-schoentjes, kennis en routine met een kleiner model/motorisering (in) te slijten Peter? E-motoren hebben hun volle koppel al beschikbaar bij (vrijwel) nul toeren, ze hakken dan vrolijk door, in tegenstelling tot brandstof. En bij een fout (bedrading, belasting) kunnen een motor en een regelaar zonder waarschuwing frituren.... daar elektro voor mij een geheel nieuwe dimensie is. Maar de tijd zal het leren![]()
Dit is al een leuk voorzetje door Jan ...... bij ons vliegen er veel met dezelfde setup maar dan met 7S, ook deze biglifts gaan recht omhoog, ik denk dat je met een cell minder dus 6S ook geen enkel probleem hebt ...
DriveCalc en ScorpionCalc worden ook veel gebruikt:... Leerzaam en handig programma dat ecalch.
Maar dit geeft geen probleem met de levensduur van de accu's Gerben?... Wat nog wel lastig kan worden is de volgasstroom, die is tamelijk hoog voor de 25C Nanotechs. In theorie zou het moeten gaan emt 25C lipo´s, in de praktijk halen ze dat niet en zullen ze het wat lastig hebben met zulke stromen. Bij normaal rondvliegen en incidenteel volgas geen probleem, bij langere sleepvluchten zou de spannning wel eens wat in kunnen zakken. ...