Richard Branderhorst
PH-SAM
Het enorme kielvlak van de ST, bovenop een nog maar smal staartdeel, is een bekende plek die je veel aandacht moet geven.
Het achterste spant heb ik dus als eerste klus voorzien van extra koolstofveters rondom, zie het bouwverslag, gelijk aan het begin.
Bouwverslag Swiss Trainer-2
Inmiddels heeft Bruckmann ook nog een extra spant, halverwege het kielvlak geplaatst, bij ST-1 was dat nog niet.
Nadat de staart klaar is worden er verspanningen geplaatst, met koolstofbuis. Die helpen de staartconstructie bij elkaar te houden en houden de sleeplijn weg van kritieke delen zoals roerhevels.
Maar als de vlieger in kwestie inderdaad een volgas pass gemaakt heeft, dan is het zijn eigen schuld, er is waarschijnlijk een divergente flutter opgetreden en dan kun je nog niet eens "sh$t"roepen en het is al gebeurd.
Zo vaak waarschuwen we dat sleepkisten overgemotoriseerd zijn, volgas horizontaal vliegen (en sommige gasten durven dat soms dalend) is gewoon vrágen om een crash.
Het achterste spant heb ik dus als eerste klus voorzien van extra koolstofveters rondom, zie het bouwverslag, gelijk aan het begin.
Bouwverslag Swiss Trainer-2
Inmiddels heeft Bruckmann ook nog een extra spant, halverwege het kielvlak geplaatst, bij ST-1 was dat nog niet.
Nadat de staart klaar is worden er verspanningen geplaatst, met koolstofbuis. Die helpen de staartconstructie bij elkaar te houden en houden de sleeplijn weg van kritieke delen zoals roerhevels.
Maar als de vlieger in kwestie inderdaad een volgas pass gemaakt heeft, dan is het zijn eigen schuld, er is waarschijnlijk een divergente flutter opgetreden en dan kun je nog niet eens "sh$t"roepen en het is al gebeurd.
Zo vaak waarschuwen we dat sleepkisten overgemotoriseerd zijn, volgas horizontaal vliegen (en sommige gasten durven dat soms dalend) is gewoon vrágen om een crash.