Bouwverslag Quadframe PRO SIX

Discussie in 'Multicopters bouwverslagen' gestart door bdnijs, 1 feb 2014.

1. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Je kan je ook via de software op waypoints vliegen. Niet alleen de huidige positie weergeven. Ik dacht dat je hem ook kon tunen qua gains maar weet dat niet zeker.

Aangezien de instellingen bij een naza enorm beperkt zijn lijkt me een btu ook niet echt nuttig. PMU trouwens ook niet :) Die ene led is klein en slecht zichtbaar. Wellicht is zoiets nog een leuk idee voor spannings en gps alarm edg :

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  2. burg

burg

Lid geworden:
    30 jul 2008
    Bas, ik had hetzelfde vraag voordat ik de BTU module had. Nu ik 'm heb gebruik ik 'm best regelmatig. Vooral om op locatie snel wat te testen of aan te passen;
    * Je parameters even snel checken
    * De gains aanpassen
    * De gimbal afstellen
    Het geeft mij voor EUR 40 wat meer zekerheid dat alles goed staat afgesteld voor take-off.

3. bdnijs

bdnijs

Lid geworden:
    12 jun 2013
    @ Tadango: Je hebt wel gelijk. Bij Wookong zijn opties te over maar is echt een beetje te duur. Kan de A2 wel mooi gebruiken i.c.m. mijn Spektrum zender maar dan nog is de prijs te hoog.

Heb ook even over die waypoint optie zitten twijfelen maar of ik dat echt durf te gebruiken, geen idee. Vind die failsafe al dood eng :p
    Maar blijf er wel bij dat die GPS optie zichtbaar op een kaartje of iPhone wel cool is.

@Burg: Heb je ook wel gelijk in. Kunt nu ook die afstand en max. hoogte instellen dus biedt wel mooie opties.

Ik ga er nog maar eens goed over nadenken.

4. Lennart

Lennart

Lid geworden:
    27 jan 2009
    Hier ook, ik had ook wat weinig kanalen om de gains in te stellen van mijn zender maar die BTU module is een uitkomst.

5. bdnijs

bdnijs

Lid geworden:
    12 jun 2013
    Alle ESC, de NAZA en Telemetrie zijn op het Power Board gesoldeerd.
    Was wat werk om het voor elkaar te krijgen, met een eigenlijke te kleine soldeerbout maar het is toch goed gelukt en alles zit muur vast.
    [​IMG] [​IMG]
    (excuus dat hij op zijn kop staat)

Heb alles nog meer even goed doorgemeten zodat er niets fout is.

Morgen ESC vastzetten en alles eens in elkaar puzzelen. Ben zelf erg benieuwd naar het uiteindelijke resultaat.

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  6. burg

burg

Lid geworden:
    30 jul 2008
    Ziet er goed uit Bas !
    Is dit de PDB die je tegenwoordig bij de SIX krijgt ?

7. Lennart

Lennart

Lid geworden:
    27 jan 2009
    @Marc, zonder er op in te springen. Nee :) Dat is zo'n printje die een lokale electroman hier in elkaar zet. Ik had er 1 naar hem opgestuurd. Erg fijn bordje tot 200A. SPI 20301200 Power distribution board 150 A

De prijs is wel lekker. Gebruik hem ook in mijn modellen.

@Bas, goed werk. Ben benieuwd! Gisteren ook een pro-six frame binnen gekregen (nieuwe model vanaf 28-1) en ziet er strak uit. Wij gaan hem opbouwen met 50cm 3rd party carbon pijpen en Tiger MN4014 motoren. Handig om zijdelings jouw project te volgen ;-)

8. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Is niet gek. Toch is een stukje dubbelzijdige print ook erg bruikbaar :) 4kantje uitzagen en solderen maar. + boven en - onder. Regelaren komen dan direct op hun kant te liggen wat mooi uitkomt.

9. bdnijs

bdnijs

Lid geworden:
    12 jun 2013
    Dank voor de complimenten!
    PowerBoard is inderdaad los aangeschaft.
    Erg mooi board met veel oppervlak. Was met solderen soms even lastig.

@Lennart, Dat wordt ook een flink grote jongen dan :)
    Dat nieuwe frame is inderdaad prachtig. Kreeg van Quadframe destijds een mailtje dat, als ik heel even zou wachten, ik ook meteen dat frame kon krijgen. Natuurlijk meteen gedaan :D

Die motoren zijn ook mooi. Heb echt enorm zitten twijfelen over de soort motoren welke ik zou gaan gebruiken. Toch waren die MN versies ook wel een mooie keuze geweest. Zeker als je kijkt naar het gewicht. Maar goed, nu doen we het gewoon met deze.
    Vind het alleen jammer dat er niet van die mooie hoedjes bijgeleverd worden zoals de MN versie wel heeft. Werkt het toch weer wat mooier af vind ik persoonlijk.

Wat ik trouwens nog steeds niet begrijp is het verschil tussen die MT en MN motoren. Waarom is de een professional en andere navigator en blijkt die navigator vaak toch beter te zijn??

10. Lennart

Lennart

Lid geworden:
    27 jan 2009
    Naja, in jouw geval had ik het ook zo gedaan hoor. Zelf vlieg ik met 4114 tarot motoren (mooie prijs) en voor een paar euro ezo lagers erin. Die tigers zijn heel mooi maar zou er persoonlijk het geld niet aan uitgeven. Het is dat ik samen met iemand die hexa bouw. Er komt zo'n tarot rabbit gimbal onder. Zal wel wat plaatjes posten als het af is.

11. Psygho (Emil)

Psygho (Emil) Forum veteraan

Lid geworden:
    7 jan 2004
    +1 ook nog kleiner, en dan is het tin, de geleider, en niet dunne koper folie...
    Ik doe tegenwoordig niet meer anders.... Steviger kan meer stroom aan, en oogt nog netter ook.

12. EdAkker

EdAkker

Lid geworden:
    18 aug 2012
    Ik heb het ook zo in alle machines. Dit is de beste oplossing. Het meest betrouwbaar. Het lichtste. En als je zelf bouwt is het ook nog de goedkoopste oplossing.

13. bdnijs

bdnijs

Lid geworden:
    12 jun 2013
    Tja, van die creatieve oplossing heb ik geen gebruik gemaakt en reeds zit er toch alles in, dus doe ik het hier gewoon voorlopig mee.

Vraagje: Doe ik er goed aan om de motor draden ook aan de binnenkant van de multicopter door van die sluitdoppen te lijden of is dit onzin? Momenteel zitten de motordraden ook een beetje tegen het PowerBoard aan. Weet ook niet of dat veel kwaad kan i.v.m. eventuele warmte die het board afgeeft.

14. bdnijs

bdnijs

Lid geworden:
    12 jun 2013
    Dit zat vandaag bij de post.

Vandaag ook alle motoren aan de ESC verbonden en meteen de juiste draairichting bepaald.
    Nog wat zaken bijstellen en daarna verder in elkaar zetten.

15. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    De motor draden beschermen bij de buis uiteinden is altijd een goed idee, maar niet veel doen het. Het moet wel vrij strak zitten wil het door gaan snijden. Ik gebruik stug draad wat een wat stevigere mantel heeft. Dat goedkope siliconen snoer wil wel gaan scheuren op de buis randen als het strak zit. Ik heb de buizen ook net 1mm binnen de klemmen zitten, scheelt weer.

16. burg

burg

Lid geworden:
    30 jul 2008

17. bdnijs

bdnijs

Lid geworden:
    12 jun 2013

Nu proberen alle draden goed weg te werken.

Heb d.m.v. een plakbandje de servo regeldraden wat ingekort en tussen de armen weggestopt.
    Straks alles bij elkaar binden zodat het gebundeld naar de NAZA toe kan.

18. Lennart

Lennart

Lid geworden:
    27 jan 2009

Zoals beloofd. Hier de pro Six met de 50cm armen. Credits zeker niet voor mij trouwens hoor. Heb er uiteindelijk niets aan gedaan.

[​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]

Laatst bewerkt: 14 feb 2014
  19. bdnijs

bdnijs

Lid geworden:
    12 jun 2013
    Die hebben jullie snel in elkaar zitten.
    Hij is mooi geworden :D

Helaas loopt het bij mij minder soepel.
    Als ik de motoren aanzet, beginnen ze bij ongeveer 30% een krakend geluid te maken.
    Weet ook niet waaraan het ligt.

Hier een van de motoren die dit probleem vertoont.
    [media=youtube]wamA6i5whV8[/media]

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  20. Hugy

Hugy

Lid geworden:
    23 apr 2009
    Timingverlies van de regelaars, probeer het eens op high of low timing.

Deel Deze Pagina