Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Qua conversie. Kies eerst de fabrikant. Zo levert bijvoorbeeld Vallejo veel kleuren. Revell doet dat ook, Minimasters en Testors doen dat ook. Als je je merk eenmaal gekozen hebt dan ga je kijken welke kleur met een bepaalde kleur van Humbrol overeenkomt. En vergeet ook niet dat de voorgestelde Humbrol kleuren een benadering zijn. Kleurenfoto's bestonden in die tijd nog niet dus veel is 'geschat'.
En iedere dag updaten hoeft van mij niet hoor. Een verslag bijhouden op het forum moet geen hoofddoel van de hobby worden. Dan richt je je energie op het verkeerde in mijn optiek. Een antwoord krijgen op vragen lijkt me een beter doel om een verslag voor bij te houden en dan is een update per twee weken over het algemeen meer dan genoeg.
Hallo bouwers!
Ik ben hier nieuw, dus laat ik mezelf maar eventjes snel introduceren. Mijn naam is Fajar en ik ben student. Titanic heeft altijd al mijn interesse gehad en jaren geleden ben ik dus begonnen met de bouw van de partworks serie van Hachette/Amati "Build the Titanic".
Ik was redelijk ver met de bouw, maar tijdens de verhuizing is het schip zeer zwaar beschadigd geraakt. Ik heb het dus niet verder afgemaakt, en de helft van de serie lag dus nog helemaal verpakt ergens in een doos.
Tijdens het opruimen, de doos met deze afleveringen gevonden, en besloten om op marktplaats naar de serie te zoeken. Gelukkig heb ik voor een leuk prijsje de volledige serie van 100 afleveringen op de kop kunnen tikken.
Dus hierbij mijn bouwverslag van dit prachtige Amati/Hachette RMS Titanic model.
Veel plezier! Ohja, tips en tricks zijn altijd welkom en dus ook feedback. Ik ben namelijk geen ervaren modelbouwer die al tientallen modellen heeft gemaaktDit is een van de 3 modellen, tevens de meest moeilijke model, die ik zal maken.
iFajar
Niet mijn model, maar zodat je weet hoe mooi het is. Het is op 1/250 schaal en toch redelijk groot! Iets van 1 meter lang.![]()
Volgende week komt mijn bouwpakket van Billing Boats. Schaal 1:144. Ik wil ook de motoren inbouwen en natuurlijk ledverlichting inbouwen. Dus tegen de tijd dat ik zover ben zal ik best wel wat vragen hebben over de elektra. Ook heb ik 2 liter G4 polyurethaan bestelt om haar waterdicht te krijgen.
Tamiya masking tape. Beste wat er is.
Wat is de reden dat je eerst de delen in kleur spuit en daarna pas samenvoegt? Normaliter zou ik alles eerst bouwen voordat ik ga spuiten zodat ook de lijmverbinding kleur krijgt.
Je hebt wel leuke plannen en een gezonde drang tot leren! Ingrediënten voor een goed resultaat dus het moet zeker een leuk model worden.