Bouwverslag San Francisco II

Image1643824717.890341.jpg

Voor degenen met dezelfde zaagtafel, hebben jullie dat oranje beschermkapje erop gemonteerd?

Ik vind het een lastig ding omdat de dunne latjes hem nauwelijks omhoog duwen.

Wellicht werkt het wel met dikker latjes, maar tot nu toe hou ik hem steeds met de ene hand omhoog terwijl ik met de andere hand het latje beweeg.

Mooi geworden.
En of het klopt dat ze rood geverfd werden vanwege het bloed, betwijfel ik. In die tijd maakten ze zich de middag vrij om met zijn alle naar een plein te gaan en naar bloedige excuties te kijken. Dus of ze zo gruwelde in die tijd van bloed spetters?
Daarbij zal het meeste bloed op het dek terecht komen dat niet rood van kleur was. Ik heb in elk geval nooit iets gevonden dat dit rode verf verhaaltje ondersteund, maar ik laat me graag verrassen.

toch een (onherstelbaar) foutje gemaakt. Wie ziet het?
Je zal hier het galjoen rooster bedoelen denk ik, het lijkt mij echter niet onherstelbaar, je hoeft er maar één kant uit te slopen en opnieuw te maken, lijkt me toch wel te doen.

Het kan ook zijn dat je de dekroosters bedoeld, de voorste en achterste heb je langsscheeps geplaatst en de twee middelste dwarsscheeps.

Laatst bewerkt:
Ik ga voor het stuurboord galjoenrooster :)
Als je door de voorraad meegeleverde roosters zit, is het inderdaad niet vanzelfsprekend om dit te corrigeren.
Deze zijn wel in de betere modelbouwshop verkrijgbaar, of mocht je in Brugge passeren, ik heb er vast wel liggen die ik niet gebruik, ik geef de voorkeur aan kleinere openingen.

Het is inderdaad het galjoenrooster. In het meegeleverde bouwpakket zit helaas niet meer in en met de rest stukjes kan ik het niet vervangen. Zoals eerder vermeld vond ik die roosters erg lastig. Ze waren dusdanig fragiel dat ze telkens los lieten of af braken.
Voorlopig kom ik niet in Brugge, dus ik zal toch eens online kijken of ik ze ergens kan vinden. Mocht iemand een tip hebben dan ben ik daar erg blij mee [emoji4]

Onze Admiraal van Kolderstok heeft ze.
Die hebben niet de zelfde maat van balkjes en openingen vrees ik, en dan zouden alle roosters van het galjoen moeten vervangen worden.

Mocht iemand een tip hebben dan ben ik daar erg blij mee
Kijk eens naar deze, ook in andere maten verkrijgbaar
Mantua 42690 Grating Kit 42mm | Cornwall Model Boats Fittings
Bestellen in Engeland is niet meer interessant wegens invoerheffingen, declaratiekosten en BTW, maar als je weet wat er te koop is, kan je kijken of je dat in Nederland kan vinden.

Mvg

Laatst bewerkt:
Back