Bouwverslag Smit Nederland,1meter40 versie

• Topicstarter Topicstarter Wouter Voorberg
  • Startdatum Startdatum
Hoi;
Prachtig resultaat van die jongen(en papa) toch!
Iedereen heeft zijn eigen systeem,en de tijden veranderen he,nieuwe materialen en technieken,zo moet het ook zijn!
De romp zal nog meer dan licht genoeg zijn,arme rug :lol:
Dat is juist het mooie aan het forum,jong en minder jong kan nog altijd bijleren.
Doe zo maar rustig verder

Groetjes

Marc

@Wouter Voorberg

hey wouter: wat voor schepen [echte ] dus bouwd jou Vader dan
Jachten :?:
Binnenvaart :?:
Zeevaart :?:
mvg
Frederik :D :D

Mn vader bouwt jollen,12voetsjollen en hij gebruikt ook de tie-wrap techniek :)

okee ik ga dr wel rekening mee houden,een kar bijvoorbeeld.dr komt trouwens een auto accu in en die weegt zelf al meer dan 20 kilo dus ik heb me een beetje vergist :oops:

Groeten Wouter

@ zoef met die prikkertjes werkt absoluut niet,er staat @%#!! veel spanning op,dat houdt et niet

Dat met die Coctailstokjes werkt wel, hoe denk je dat ze Historische Schepen bouwen, waar de houten scheepshuid zichtbaar blijft.

Je kan ook beter TPG Post elastieken gebruiken die zijn in een goede kantoorhandel ook wel in zakjes te koop, of je vraagt een Postbode als je die ziet.

@Wouter Voorberg
Hoe dik heb je :je huidplankjes dan genomen :oops:
Want ze doen het ook, wel bij echte schepen he [nostalgie] dan wel te verstaan :roll:
bijv BATAVIA WERFT denk ik zo :roll:
mvg
Frederik :D :D
ps.
ik bedoel dus de coctailprikkers dan he. :|

Het begint hier al weer aardig op het ASD topic te lijken.
Heeft weinig meer van doen met een verslag. Lijkt meer op een wedstrijd " ik weet het beter"
En hele berg gehouwehoer over hoe het beter en anders had gemoeten.
Te dik, te dun, houten prikkers, tyraps, en weet ik het allemaal.

Laat die jongen toch rustig z'n gang gaan. Volgens mij is hij mans zat om iets te vragen als hij wat weten wil.
Het is zijn bouwverslag!
Hij laat zien hoe hij het gedaan heeft. Iedereen doet het op z'n eigen manier.
Dit soort oeverloos gelul houd mij tegen om een topic te starten over het bouwen van mijn schip.
Voor je het weet ben je avonden bezig om je te verdedigen over jouw manier van bouwen.

En ga nu niet allemaal in dit topic reageren op deze bijdrage, stuur maar een PB-tje als je wil reageren.
Laten we het niet verder vervuilen dan dat nu al gebeurd is, en laat Wouter lekker door bouwen en er leuk en leesbaar verslag van laten bij houden.

Zo, en nou een Bavaria.

Neem niet te veel Bavaria, want dan gaat iemand onzin praten.
Niks beter weten, niks kritiek niks om een enthousiasme de grond in boren, maar gewoon nuttige aanwijzingen waar een beginner iets mee kan voor de toekomst. Natuurlijk heeft een ieder zijn eigen methoden, maar er zijn altijd dingen die voor een ander misschien nieuw zijn en toepasbaar.
Zelf heb ik ook wel dingen gemaakt en later dacht ik, als ik dat zo had gedaan, dan was het veel simpeler geweest, waarom ben ik niet eerder op dat idee gekomen?
We zijn hier met modelbouwers bezig om ervaringen uit te wisselen waar een ander zijn voordeel mee kan doen, en ik vind het enthousiasme voor een dergelijk project grandioos en wie ben ik om dat af te kraken?
Als iedere nuttige tip als kritiek wordt ervaren, dan kunnen wij dit forum wel opheffen.
Zo, nu eerst een Heineken!

Groetjes Hans.

Kan er niks aan doen, maar ik moet Adam groot gelijk geven, Het is die jongen zijn topic om zijn bouwverslag te doen.
Van de op het moment nu 4 paginas groot zijnde topic staat er misschien 1/4 pagina over zijn bouwverslag.
De rest word opgevuld met niks anders als commentaar .
Dit door enkele figuren die je in elk topic tegenkom en niks anders als commentaar geven, laat iedereen in zijn waarde en ieder heeft zijn eigen manier van bouwen.
Dat maakt het spannend, en interessant hoe zo iemand zijn model bouwt
Laat het voor die jongen zijn bouwverslag zijn deze topic

En nu eerst een PALM

okee wis even de berichten waar kritiek in staat :wink:

Zoef de Haas. zei:
Neem niet te veel Bavaria, want dan gaat iemand onzin praten.
Niks beter weten, niks kritiek niks om een enthousiasme de grond in boren, maar gewoon nuttige aanwijzingen waar een beginner iets mee kan voor de toekomst. Natuurlijk heeft een ieder zijn eigen methoden, maar er zijn altijd dingen die voor een ander misschien nieuw zijn en toepasbaar.
Zelf heb ik ook wel dingen gemaakt en later dacht ik, als ik dat zo had gedaan, dan was het veel simpeler geweest, waarom ben ik niet eerder op dat idee gekomen?
We zijn hier met modelbouwers bezig om ervaringen uit te wisselen waar een ander zijn voordeel mee kan doen, en ik vind het enthousiasme voor een dergelijk project grandioos en wie ben ik om dat af te kraken?
Als iedere nuttige tip als kritiek wordt ervaren, dan kunnen wij dit forum wel opheffen.
Zo, nu eerst een Heineken!

Groetjes Hans.

Daar ben ik het dan weer volledig mee eens.

Ik stop dus maar om opbouwende kritiek te leveren. Lees maar eens aandachtig mijn reacties dan zul je zien dat het geen kritiek is.
Zal dus mijn kennis en ervaring maar voor mezelf gaan houden en niet meer met anderen gaan delen.

Natuurlijk is het ZIJN bouwverslag maar je maakt ook meestal een bouwverslag in de hoop reacties te krijgen en daar zitten vaak ook minder positieve reacties bij. Die zijn alleen maar bedoeld om je te helpen en niet om iemands zijn of haar werk te grond in te boren.
Een forum is er ook voor uitwisseling van ervaringen.

Persoonlijk wind ik het ook flauw om te zeggen dat het altijd dezelfde personen zijn die krtiek leveren.
Met 13 berichten zal dat ook een beetje moeillijk gaan............

En toch kijk ik verlangend uit naar het vervolg van dit project daar het best een hele uidaging is en het best een mooi bootje kan worden.

Pendelaar

Ik ben het helemaal eens met pendelaar.
Maar nu weer :ontopic:

Mijn digitale camera is kapot en meldt dat de batterijen op zijn terwijl ik er net nieuwe in heb gestopt,oftewel even geen foto's :(

We hebben de neus en de kont erop gezet en geschuurd,vandaag nog een glasvezelmat met epoxy..morgen schuren...romp klaar :banana:
Nu is het mn vaders idee om eerst de opbouw te maken,maar je hoort toch eerst de roeren,schroefas,motoren etc. in te bouwen ?

gr wouter

Nu is het mn vaders idee om eerst de opbouw te maken,maar je hoort toch eerst de roeren,schroefas,motoren etc. in te bouwen ?

Ja je hebt helemaal gelijk. Als het dek er namelijk op zit word het moeilijk om alles goed in te bouwen en af te stellen. Meestal kun je namelijk niet goed meer bij de roeren en de assen.

Eerlijk is eerlijk: de lijnen van de romp zijn goed, het is nu wel
een stevige romp, en het is weer eens wat anders dan de
standaard boot van Billing Boats.

Dus : Ga zo door, Vader en Zoon !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gerwin

@solex : :D

ik heb even een paar vraagjes :

Als aandrijving gebruiken we motoren van de ventilator van de radiator uit een auto;een langzaam loper.Als ik dit vergelijk met de robbe power 1000 trekken dit soort motoren niet meer dan 10amp(vollast).Nou lijkt het me erg raar er bijv. een rokraft 100 in te zetten.Wat voor soort regelaar past hier nou goed bij ???

2e vraag :Is een standaard servo die 13kilo aankan genoeg voor de 2 roeren ?

Hoi Wouter,

voor de roeren kun je beter een zwaardere versie nemen, in mijn Siberie zit een Hitec die 25 kilo trekt. Had er eerst een powerservo van Multiplex in ( eerst als zeilservo gebruikt ) maar die had niet genoeg kracht om de roeren goed om te krijgen.

Wat betreft die motoren, ik heb altijd begrepen dat die erg weinig stroom trokken en 10 A vind ik nogal veel moet ik eerlijk zeggen. Hoe heb je dit gemeten? door de blokkeerstroom te meten of door de stroom te meten met een lopende motor zonder iets op de as?

Voor regelaars zijn een paar zaken van belang: Spanning van de te gebruiken motors, het max Amperes die de motoren kunnen trekken over een langere periode en de piek amperes bij blokkeren.

André

Ik heb die stroom niet gemeten maar ik bedoel dat die motoren nooit meer zullen trekken dan 10 amp, als ik nou een regelaar gebruik die 12volt en 20ampere aan kan lijkt het me geen probleem.Maar dan nog :? lijkt me zo vreemd,grote motoren,klein regelaartje.

Bedankt,ik zal een sterke(jumbo) servo gebruiken

@Wouter Voorberg
Bij Robbe kijken en het nummer8390 intypen bij zoeken :P
Regelaars van 4x5 x2.5 continu 20 ampere hoor :roll:
En kortstondig 40 ampere :oops:
mvg
Frederik :D

Back