Bouwverslag Spansk Galeon Billing Boats 463

Jawel hoor Stephan! Dit is een prachtig bouwwerk geworden en leuk geweest om te volgen. Maar het is een indrukwekkend model geworden. Veel handigheidjes zijn voorbij gekomen. Ik blijf soms ietsie kritisch over al je toegepaste tuigage en de werkelijkheid.

Bedankt Hans. En kritisch mag altijd. Veel zaken zijn ook sier in de tuigage, dat deden de scheepsbouw ook, naast het schilderwerk en houtsnijwerk. Ook zitten er een paar fouten in, zoals de beklede wandtouwen, die waren pas 100 jaar later.
Maar leuke woorden :)

Tja dan ben je een tijdje niet aanwezig en dan is ze al klaar. Stephan hier mag je apetrots op zijn. Ze is bijzonder mooi geworden.
Mijn Complimenten:wave:wave:wave:wave

Ik zou nog een paar foto's uploaden bij daglicht. Maar dit geeft ook niet echt een mooi resultaat. Bij ons appartement is geen leuk plekje te vinden.

IMG_1715.JPG
IMG_1717.JPG
IMG_1718.JPG
IMG_1719.JPG
IMG_1721.JPG
IMG_1722.JPG
IMG_1723.JPG

Foto's van een model maken blijft heel erg lastig. Wat je eens kan proberen is het laken helemaal vlak te strijken (met de strijkbout dus) en dan in een ronding ophangen, zodat er geen knik in zit (daar heb je nu een houten lat liggen lijkt het).
Je krijgt zo een meer natuurlijke overgang van de ondergrond naar de achtergrond.
Het model is wel een goeie foto waard!

Deze is heel mooi Stephan. zitten heel wat uurtjes in dacht ik zo.
Dank je Dirk, ja bouw- en lees/studeer tijd

Foto's van een model maken blijft heel erg lastig. Wat je eens kan proberen is het laken helemaal vlak te strijken (met de strijkbout dus) en dan in een ronding ophangen, zodat er geen knik in zit (daar heb je nu een houten lat liggen lijkt het).
Je krijgt zo een meer natuurlijke overgang van de ondergrond naar de achtergrond.
Het model is wel een goeie foto waard!
Ja dat is zeker het proberen waard. Ook een echt wit laken kan ik eens proberen. Dit is een beetje ecru/beige. En dat is inderdaad een lat om hem strak te krijgen. Wat niet lukte.
Mijn fototoestel is eigenlijk ook maar geschikt om kiekjes te maken en dan ook nog eens alleen buiten. (Canon Digital Ixus 90IS) Dat zie je ook met het buitenlicht goed.

Back