Ik heb inderdaad gas rechts, samen met de rolroeren (die dit toestel niet heeft). Hoogte en richting dus links. Geen idee welke mode dit is, maar ik ben net lid geworden van een club waar iedereen zo vliegt, dus ik ook. Ik vloog vroeger met rol en richting omgewisseld, maar dat wil ik niet meer i.v.m. de 'clubstandaard'.
Maar ja, het vliegen: De eerste vlucht was een meter of 5, in 0,5 seconde. Ik had het gas vol open en gooide, maar het ding ging veel te hard en ik reageerde te laat met wat up en gas terug. Resultaat: gescheurde romp, prop stuk en accuschot verdwenen. Dus weer naar huis voor de 5-min epoxy...
Na reparatie poging 2. Nu op half gas weg, en dat gaat goed. Helaas knikt het rechter vleugelpaar omhoog. Niet helemaal, maar bij iedere beweging een beetje. Ik houd het ding op hoogte en doe twee bochten naar links, zodat hij weer op mij af vliegt. Nu is de knik duidelijk te zien en ik besluit te landen. Gas terug, en uit laten glijden. Dat gaat redelijk, vlak voor de grond heb ik nog een helder moment en zet ik het gas helemaal dicht. Toch is de landing wat abrubt, zo op de harde grond. Weer een prop aan gort.
Thuis heb ik het ding meteen van spandraden voorzien, en dat lijkt wat vleugel-stevigheid te geven. Ik heb nog maar 1 propje, dus ik twijfel of ik nog ga vliegen de komende dagen. De rubberen ring van de propsaver is kennelijk veel te sterk, er moeten lichte elastiekjes op en die heb ik niet. Hmmm, afwachten maar, en meteen propjes bijbestellen.
Maar: hij vliegt dus, en ik kan het ook nog wel een beetje. Dank aan de topicstarter en de andere bijdragers uit dit topic, ik heb er echt lol in. Vanmorgen na de crash iets minder, maar nu zeker weer.