Bouwverslag van 2,4m Wilga

• Topicstarter Topicstarter mc-24
  • Startdatum Startdatum
M

mc-24

Guest
Hallo,

heb nu een beetje tijd om met het bouwen te beginnen. Ik heb mijn Do27 verkocht en me op October 2006 een nieuw model gekocht. Ik heb lang gezoekt en me dan voor de Pollack Wilga besloten. Goedkoop en ik vindt en echt goede kwaliteit. Het is een ARF model en ik hoop dat het niet zo lang duurt, tot het klaar is omdat ik snel kan vliegen. Ik hoop het is een beetje interessant, als niet moet je het zeggen dan maak ik geen bouwverslag :) het zal langer duuren tot ik verder kan bouwen, zo kijk altijd weer een beetje op deze site hier...

ik wil graag fotos uploaden, maar sorry, ik snap het echt niet... ik ben aangemeld op het foto.modelbouwforum.nl...maar ik snap het niet... ik wil HIER een foto hebben... en als ik het wil uploaden kom ik altijd naar "imageshack toolbar"...HELP

Hoi Marcel,

ik gebruik nooit de upload functionaliteit van het modelbouwforum, dus daar kan ik je niet mee helpen. Wel heb ik bij deze een abootje, ben wel benieuwd naar je bouwontwikkelingen. Nu alleen nog de foto's online krijgen :D

ZOOOOOO hier heb je nu fotos! :)

Als je ziet is het een ARF model... goed zo, omdat ik niet zo veel tijd heb te bouwen...

DSC00201.jpg

zo heb ik het gekocht, vond het echt groot :)

snel aankijken:
hier zie je den vleugels en de motorkap,SLW, HLW ... super kwaliteit!!!
DSC00202.jpg

hier de romp met motorkap:
DSC00213.jpg

ik wilde niet wachten en heb het snel samen gedaan om de grootste te zien...leuk vind ik..niet te groot en niet te klein... passt goed in mijn auto, en als het klaar is niet zo duur als een 3 meter model....

DSC00209.jpg

snel de Technische Daten:

2,4m wingspan
9kg klaar een zonder alles 3,5kg ....sorry ik vindt geen Nederlandse worden voor...
38-70 cc Motor

Ik zal een ZG62 met Hydromout met Reso inbouwen - zo heeft de motor cerca 15kg stuwkracht..dat is voor 4-5kg (4meter) swevers genoeg! Ik zal sowieso liever "Fallschirmspringer" op hoogte brengen...
en de groote voordeel is, dat deze motor onder de motorkap passt, vindt ik ook belangrijk!

Misschien bouw ik een 3W 70i in, maar ik denk ZG is leuker...

Ik heb nur eindelijk met het bouwen begonnen....

Het SLW en deele van de Vleugels zijn bespannt met oratex, ik wil het later lakken...
Ik heb nog geen fotos, maar je krijgt welke als ik weer thuis ben... vanaf 15. Maart

De "gear" is voor 3 weeken ook met de Post (PTG gelof ik) gekomen... uit Alu, goed gemaakt... zal ik ook fotos van maken, en dan inbouwen...

ah hier nog twee fotos.... ik wil het zo lakken, vindt ik echt leuk, maar dan heb ik nog de geele gezien, ook niet slecht.... ma kijken... iets van deze twee...

normal_wilga-1.jpg

zo zal het worden of zo...
normal_dm-wbi.JPG

ok ik zal dan weer schrijven... tot gauw

bouwdraadjes zijn altijd leuk om te volgen
ik ben zelf ook bezig met een benzine kist van 2,5 mtr en heb er hier een draadje van staan.
veel mensen volgen de bouwdraadjes wel, dat kun je wel zien aan de bekeken aantallen, maar ze reageren niet veel (wat ik best wel jammer vind) ,want kritiek hoeft niet negatief te zijn, sterker nog ik vind het juist leuk dat een ander meedenkt.
ga vooral door met het draadje , ik zal het zeker volgen.
groeten Gertjan

jaa dat vindt ik ook - ik heb jouw bouwverslaag ook al gelezen.... leuke kist!!

Marcel,

waar ergens vlieg jij?
Op onze club word er nogal veel met rc-parachutisten gedaan en een sleper is altijd welkom :lol:

ohhhhh bedankt ...leuk, maar ik ben niet van Nederland, heb je dat niet gezien, ik schrijf zo veel fout :P
ben uit Hannover omdat ik daar studeer, en darnaa weer in Stuttgart, Duitsland :) maar misschien kunt u me zeggen waar ik een goedkoope goede springer kan kopen???? hier in D zijn nur twee te kopen, en ZOOOO duuur..... komplett cerca 700-800 Euro...

Marcel,
kijk eens op www.rc-parachute.nl en dan op tv products.
Tv-products is een bedrijf van een Belgische rc-parachutist die zelf zijn chutes maakt en ook voor de verkoop.
Enkele leden van onze club springen met zijn chutes en zijn er erg tevreden over, misschien ook iets voor jou?

MvG
Henry

ah prima....kunt u mij zeggen wat zo een springer kost? als het klaar is...?

en nog iets, ik heb nooit zo iets gedaan... heb je fotos, of kunt u me zeggen wie het beste system uitziet? ik moet de springers ja met de vliegtuig in de lucht bekomen... ik heb al en beetje wat gezien maar dat was vaak en kleine box war de scherm afgeschermd was omdat het niet in de lucht "op gaat" verstaa je? hoe heb je dat gedaan, en wat moet je doen als je 2 en meer samen in de lucht wil doen?

hier het systeem op mijn oha...
ik heb hier een cockpit sluiting gebruikt.
voordeel is dat je de servo niet hoeft te bewegen om de para in de bak vast te hangen.
gewoon de sluiting open, elastiek inhaken, sluiting dicht en gaan....

bak1.JPG

bak2.JPG

bak3.JPG

bak4.JPG

mc-24 zei:
ah prima....kunt u mij zeggen wat zo een springer kost? als het klaar is...?

tja met die 400 a 500 euro zit je aardig in de richting....
kan goedkoper maar dan moet je de chute zelf maken.

pop maak je zelf van een plaat triplex...
2 x servo bijv hitec 645 mg
1x servo standaard voor het openen van de chute
1 ontvanger
1 accupakket
1 schakelaar
en als aanrader een model finder (bijv van gws of graupner, zijn exact dezelfde alleen ander stickertje) voor als je eens buiten het veld land.. is een stuk makkelijker zoeken als er iets piept.

heel veel dank, pietervisser! goede fotos! nu kan ik me alles voorstellen...bedankt!
geeft het in het internet een bouwverslag van en pop uit hout? tekeningen etc??

zooooooooo ..... ik heb nu een beetje tijd..... en kan verder bouwen...sorry, dat ik zo lang niks meer heb geschreven! Gisteren en vandaag heb ik de vleugels bjjna kompleet klaar bespannt?! ik hoop ik kan dat zo zeggen... nu wil ik servos kopen om met de elektronic te kunnen beginnen...

heb je daar een idee? ik zou graag de nieuwe lipo servos van toniclark nemen....veel kracht! wat denk je?

Tot gauw, ik bespann verder.... fotos zullen komen!!!

Ik vroeg me al af wat er gebeurt was :P Veel succes met het afbouwen.

vleugels bjjna kompleet klaar bespannt
Typotje iig, het is bijna, met een I. En ik geloof dat de juiste vorm van verleden tijd gewoon bespannen is. Ik kan het natuurlijk verkeerd hebben, ik ben altijd al slecht geweest in nederlandse grammatica.

HIHI

Ik heb jullie niet vergeten, maar op het moment heb ik jammer geen tijd om verder te bouwen! Als ik meer tijd heb, schrijf ik natuurlijk...

Groeten
Marcel (wens jullie een goede "Rutsch" in het nieuwe jaar... (hoe zeg men dat in NL?)

Back