Bouwverslag van een "Lavochkin La-7" met stermotor.

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door corvl, 4 mrt 2012.

1. Stevo

Stevo Forum veteraan

Lid geworden:
    22 jan 2004
    Cor

Staat er een deadline op die poll? ;)

Stevo

2. corvl

corvl verslagschrijvers

Lid geworden:
    6 sep 2002
    @ Stevo ... tja , er beginnen idd de gekste dingen voorbij te komen.
    Einde van de pol .... nog niet over nagedacht ... ben nieuwsgierig wat er allemaal nog meer voorbij gaat komen ...

3. serge pot

serge pot Forum veteraan

Lid geworden:
    20 feb 2009
    Okee dan een leuke

Zie je niet veel die 152 ,maar ik heb er een tekening van .

Maar om je nog lekkerder te maken ,de duitse luftwaffe had meerdere projecten waarvan er niet echt wat van bekend is .

Focke-Wulf FW Fighter Project w/ BMW 802 engine Luft '46 entry

jups twinprop counter rotating met 2 stermotoren in de neus .

4. Johaver

Johaver

Lid geworden:
    19 aug 2011
    Laat mij nu opvallen dat de foto helemaal niet strookt met de tekening.
    Buiten dat hij een dubbele stermotor heeft komt de tekening gewoon niet overeen met het toestel op de foto, op tekening is de vleugel veel breder.
    Was dit ook zo een eenmalig produkt dat het nooit verder gebracht heeft op de tekentafel, of is het werkelijk gebouwd geweest.

Johan.

5. serge pot

serge pot Forum veteraan

Lid geworden:
    20 feb 2009
    Ik heb het ook over 2 toestellen .dus dat ze verschillen klopt .;)

6. Jasper-daniel

Jasper-daniel

Lid geworden:
    9 nov 2010
    Wauw! Die "The Focke Wulf 152" is best een mooie kist. Iets minder slank dan de Hughes H1 Racer, intrekbaar landingsgestel, stermotor.
    Ik vind het best een mooi exemplaar Serge!

Cor zal onderhand iets hebben van:help:

Dat afvalsysteem voor de toestellen, (PvdA) is op zich niet eens zo'n slecht idee! Cor?? Stevo?? Is dat eventueel mogelijk?

Groetjes.

7. corvl

corvl verslagschrijvers

Lid geworden:
    6 sep 2002
    Die FW met counter rotating props is wel erg cool ... gaat een leuk projekt zijn voor ....... *zucht* ...tijd dat ik met pensioen ga :-/

@ Jasper-D .... Huh what!! afvalsysteem??

8. Jasper-daniel

Jasper-daniel

Lid geworden:
    9 nov 2010
    Ja..
    Zeg de laatste vier. Op dit moment:
    - Kawasaki KI 100. 2 stemmen. 3.45%
    - Pitts Python. 2 stemmen. 3.45%
    - F8F Bearcat "rare bear". 3 stemmen. 5.17%
    - Yak 11 (reno uitvoering). 4 stemmen. 6.90%

Zeg dat we deze vier laten afvallen.
    Kunnen we opnieuw de mening laten gelden. Mocht je vorige keer verkeerd gekozen hebben, (lees: mocht je je bedacht hebben) kun je nu opnieuw op jouw favoriet stemmen.

En omdat Stevo dan opnieuw 5 keer op de Hughes H1 mag stemmen, weet ik zeker dat, als jij dat ook wilt Cor, hij met alle plezier de poll opnieuw instelt. (indien mogelijk natuurlijk)

Mocht je het geen goed idee vinden, jouw keus, het wordt immers jouw kist.

Groet.

Jasper

9. Stevo

Stevo Forum veteraan

Lid geworden:
    22 jan 2004
    12 voor de H1, gaat het met de vinger in de neus winnen (daar heeft ie mijn 5 stemmen niet voor nodig;))

Misschien is Cor gewoon lekker dwars en neemt hij wel degene die de minste stemmen heeft verzameld:D

Stevo

10. Jasper-daniel

Jasper-daniel

Lid geworden:
    9 nov 2010
    Misschien komt Cor wel met een heel andere kist aanzetten, die helemaal niet in de poll staat. Dan kan de H1 winnen wat hij wil, en de Pitts verliezen wat hij wil... :twisted:

11. Ton.nl

Ton.nl

Lid geworden:
    5 mei 2007
    Hey Cor,
    Zoals beloofd toch maar even gekeken en gestemd. Erg jammer dat je de Staggerwing niet mooi vind. Persoonlijk vind ik dat echt een elegant vliegmachien.
    Voor mij favoriet in je lijstje de Seafury of de Hughes Racer. Die laatste heeft mijn stem gekregen.
    Groeten,
    Ton

PS: uiteraard vielen alle Japanse kisten voor mij af... daar heb ik niks (meer) mee :)
    PS2: wat een vreemde verhoudingen in die Polikarpov (of zoiets)

12. Voodoo

Voodoo

Lid geworden:
    20 apr 2008
    Cor,

Het zal nog niet mee vallen om een keus te maken tussen al deze uitdagende kisten,

Ik ben zelf onlangs gestart met de bouw van 101" Sea fury van een tekening van Jerry Bates.
    Sind ik in Reno enkele van die kisten rond heb zien racen, altijd al willen bouwen.

Ik heb in 2002 de replica van de H1 racer in Reno zien vliegen, hij heeft daar sneller gevlogen dan het origineel ooit gedaan had. Ook een erg mooie kist, maar ik heb er helaas geen (digitale) foto's van. Was nog in het, voor mij, analoge spiegelreflextijdperk.

Maar ook de behoorlijk gemodificeerde Yak 11 met zijn (niet echt originele) P&W R 2800, is behoorlijk indrukwekkend, heb er een paar plaatjes voor je bijgvoegd, ook van de F8F Bearcat "Rare Bear". , allemaal ter inspiratie.
    Ik ga niet stemmen wat je moet gaan bouwen, dat moet je helemaal zelf weten...

Succes met het maken van de goede keus!!

Mario

13. corvl

corvl verslagschrijvers

Lid geworden:
    6 sep 2002
    @ Voodoo: hmm, duidelijk is te zien ....... nou ja .. niet te zien hoe mooi verborgen de motor is in die YAK 11 :-/

@ Ton: die Staggerwing, ik vind dat zeker ook een mooi vliegtuig , maar niet echt mijn smaak om te bouwen.... (moet jij je avatar niet aanpassen ?!? )

@ Jasper: niets opnieuw stemmen , het is geen wedstrijd. De pol is er alleen maar voor om te kijken wat de algehele mening is , wat de meeste mensen het mooist vinden... ik hoop meer om dan reacties los te krijgen waarom een bepaald model juist wel of juist niet te bouwen... Een goed voorbeeld is het "verbergen" van zo'n mooie motor, daar had ik in het begin zelf niet bij stilgestaan, of hoe kritisch een bepaald model kan zijn (Polarnikov)

14. ron van sommeren

ron van sommeren Forum veteraan

Lid geworden:
    31 aug 2002
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Cor heeft de poll juist geplaatst opdat wij op de H1 kunnen stemmen. Geneer je niet.

15. Han

Han

Lid geworden:
    3 sep 2002
    He die H1 is net een rioolpijp.

Han.

16. lucbra

lucbra

Lid geworden:
    5 sep 2006
    Maar dan wel een zeer gladde...

Om toch maar mijn reactie neer te pennen, de H1 is wel gestroomlijnd, maar vind het toch niet zo'n mooi model. Geef mij maar een WW2 modelletje

17. Henri Kaper

Henri Kaper verslagschrijvers

Lid geworden:
    25 nov 2006
    Nog een suggestie

De Roemeense IAR 80 is ook nog een idee. Deze jager was gelijkwaardig aan de Me109 en de Hurricane. (Hij heeft ook een beetje een gestrekte romp als de Hughes.) En er zijn mooie kleurige camo-schemes van.

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  18. Han

Han

Lid geworden:
    3 sep 2002
  19. corvl

corvl verslagschrijvers

Lid geworden:
    6 sep 2002
    @ Henri & Han ; Dat zijn 2 leuke modellen.

Weinig reacties meer... betekend dat er wat gezegd moet worden gezegd is.. Tijd om dan maar een keuze te maken .... het is erg moeilijk. Als de ene klaar is zal wellicht de andere gemaakt worden :)

Mijn persoonlijke voorkeur (geen specifieke volgorde is)
    H1 Racer, Hawker Sea fury en de FW190. Dat Polikarpov ding wat op #2 staat volgens de pol..... erg interessant, maar het gaat hem (voorlopig) niet worden.

Ik laat de keuze tussen bovenstaande 3 nog eventjes open.... is geheel afhankelijk welke tekeningen beschikbaar zijn (als er al tekeningen van beschikbaar zijn). Als iemand links heeft van tekeningen van bovenstaande modellen , dan hoor ik het het graag.

De motor, zoals bekend , wordt een stermotor. Ik wil een stermotor op benzine, methanol komt niet meer bij mij in huis. Ik heb begrepen dat Moki benzine stermotoren maakt, zijn er nog andere merken op benzine?

Ik zie op deze website dat er een 150, 180, 215, 250 en 400 CC versies beschikbaar is. Aan welk formaat toestel moet ik denken bij de verschillende grote motoren? Zelf zit ik te denken aan een toestel tussen de 2 en 2,8 meter spanwijdte.

Cor

20. Sukhoi

Sukhoi

Lid geworden:
    15 nov 2008
    Van de Hughes racer zijn er tekeningen beschikbaar, ik ben er ooit aan begonnen, en was voorzien om een seidel 7 cylinder te monteren.. Tekening kwam van vth.de , redelijk groot toestel, een en al motorkap :D .

Deel Deze Pagina