Bouwverslag Witte Zee III 1:50

Jan, eigenlijk kan ik niet zo heel veel uitbrengen bij het zien van deze foto's
in 1 woord gewoon fantastisch!!
 
Paul, Bedankt;)
Stefan, Ook bedankt:)
Maulus, Jij ook bedankt he!:D

Brecht, bedankt!, mijn dekken zijn inderdaad wat donkerder, zoals op het potje staat heet het "grasgroen'

Sjoerd, Bedankt!
Ik heb mijn kraan al klaar!, gemaakt van printplaat, en als ik eerlijk moet zijn vind ik het erg leuk, een werkende kraan, vooral om het werksloepje te water teleggen.

Maar ik ben daar niet zo handig in als jou, met al die motortjes, en tandwieletjes, dat is erg moelijk voor mij om het te doen zonder draaibankje.

En die electronica om hem te laten werken, ben ik ook niet goed in:oops:


Jan
 
Bedankt Koen;)

Vrachtschepen hebben ook wel eens een reserveschroef aan boord, gewoon puur voor de gemakkelijkheid.
Als je noodzakelijke reden in dok moet, en je schroef blijft zodanig ongebruikbaar te zijn, dan halen ze de reserveschroef van boord, en zetten ze die eronder. Dat is weer goedkoper, dandat je in het buitenland in dok licht , en je moet de grote reserveschroef daar helemaal heen brengen , nu heb je altijd je schroef bij je.

Dat is wat ik gehoort heb over Vrachtschepen wat de preciese reden is dat de WZ en ZZ een reserveschroef aan boord hebben, zal denk ik ook wel ergens in die richting zijn.

Jan
 
Hallo Koen,

Zoals Jan al zei, het is een reserve schroef. Maar ik heb me ook laten vertellen dat het een schroef met een andere spoed is. Als ze joppen gaan varen heb je vooral een snelle sleper nodig om als eerste bij een schip die assistentie nodig heeft te zijn. De Witte Zee en ook de Zwarte Zee konden een snelheid van iets meer dan 20 kts halen, maar dat was alleen mogelijk met de "speedschroef", de schroef met de grootste spoed. Alleen met deze schroef kon je niet zo hard trekken als met de schroef met de kleinere spoed, dus de speedschroef heeft meestal op het voordek gelegen.

Jan, het wordt een erg mooie sleper :D Ga zo door !

Gr, Daan.
 
Hallo,

Ontluchters van het voordek + de 4 bolders

Uploaded with ImageShack.us

Ook bezig geweest met de kraan.

Uploaded with ImageShack.us

Ik was ergens in het begin bezig geweest met de steun van de kraan, maar verdorie, die paste niet!, dus moets ik hem helemaal opniew maken, alleen dan wat groter.

Uploaded with ImageShack.us

De werkbank in na een ander kleurtje nu ook klaar, en kan geplaatst worden.

Uploaded with ImageShack.us

En even een middag zitten solderen, nu heb ik 1 kant bijna klaar.

Uploaded with ImageShack.us

En nu het ijs weer is verdwenen, kon ik weer mooi varen.

Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us

Bootje vaart weer Toppie:D


Uploaded with ImageShack.us

Nu nog even de andere kant de reling erop knutselen, en dan vind ik het wel weer genoeg voor dit weekend, volgende week lekker 2 weken vrij, wie weet hoever ik ga komen;)


Jan
 
Hulde Jan,

Ze wordt steeds mooier. Keurige railing gemaakt en je schilderwerk ziet er heel goed uit. Jammer van je kraanvoet maar we weten allemaal dat er regelmatig iets niet goed gaat. Weer leuke details( de werkbank) En dat vaarbeeld is gewoon prachtig. Wat mij betreft weer een mooie up-date. Van FB krijg ik bericht dat je deze week jarig bent. Alvast gefeliciteerd Jan.

Groet
Sjoerd
 
Hulde Jan,

Ze wordt steeds mooier. Keurige railing gemaakt en je schilderwerk ziet er heel goed uit. Jammer van je kraanvoet maar we weten allemaal dat er regelmatig iets niet goed gaat. Weer leuke details( de werkbank) En dat vaarbeeld is gewoon prachtig. Wat mij betreft weer een mooie up-date. Van FB krijg ik bericht dat je deze week jarig bent. Alvast gefeliciteerd Jan.

Groet
Sjoerd


Weer bedankt voor de positieve reactie Sjoerd:thumbsup:

Varen doet ze inderdaad erg goed, relatief weinig golfen laat ze na, in vergelijking met de TS-61 Force of de Amsterdam.
En ze is niet bij te houden met een gemiddelde modelboot:mrgreen:

Het is alleen even wennen, je hebt toch wel even 20kg onder de knuppeltjes, en die ligt niet zomaar stil op een enkele schroef.


klopt ja, ben zondag jarig, heb al 4 nieuwe regelaars gekocht(moet nu ook wel met 10 schepen in de vloot), dus heb
mezelf al een kado gegeven:D



Jan
 
Het is alleen even wennen, 20kg , en die ligt niet zomaar stil

:p Heel bekend. :p

ik heb de voorsteven en het achterberghout ook al wat keren moeten bijplekken.
Net wat te laat bij afmeren of rondgaan.
Maar naarmate je langer vaart gaat het steeds beter, als je je schip leert kennen.
(45 kg blijft helemaal doorlopen.)

Ben nu ook heel voorzichtig geworden met brandweer of survey bootjes voor me.

krijg je net zoiets als dit:
(let op is erg kort fragment, meteen pauze drukken)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top