Bouwverslag Yak 54 ( 185 cm) Pilot Rc

• Topicstarter Topicstarter André F
  • Startdatum Startdatum
Wordt mooi Andre!!

Ik ben wel benieuwd naar de combinatie Pits style muffler en DLE30. Is het geluid een beetje oké?

Ik wil misschien een dle30 op een big lift zetten.

Frank.

Hoi Frank .

Het geluid is perfect, André zijn kleine broertje heeft de zelfde combinatie .
En dat gaat perfect.

Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi toestel, heel veel plezier ermee!!!

Heb ik het goed gezien dat er een T-stuk zit tussen de tankslang en die naar de motor? Mocht dit zo zijn is het raadzaam om het aan te passen.

Hallo Andre ik zie nu pas het draadje blunder :Fade-color:Fade-color:Fade-color maar beter laat dan nooit ziet er zeer goed uit
gr
Dickie:cool::cool:

Klopt het dat er een T-Stuk zit tussen de slang om te tanken en de slang vanuit de tank naar de motor?

Mocht dit zo zijn is het raadzaam om dit aan te passen. Mocht de tankdop niet goed afsluiten of als er een lek is bij het T-Stuk dan kan je motor afslaan tijdens de vlucht in verband met lucht aanzuigen naar de carburateur.

En bij het optanken filter je de benzine door je klunk vanuit de verkeerde richting .
De werking van je filter zet je daar door buiten werking .

Dus alles wat je hierbij filtert kan direkt de carburateur in .
En daar zit een heel klein haarfilter wat snel verstopt is en je zomaar de motor laat uitgaan.

Een tank moet 3 aansluitingen te hebben , dat Pilot dat nog steeds niet zo doet is geen goede image .
(net als de veel te korte alu driehoek stukken van het landingsgestell)
(HvH zijn 2de gestel lag er ook al onderuit hat ik gezien)

En even de antennen van de 2.4 onvanger in buisjes schuifen .
De 3cm antenne wil er nog al eens aftrillen .

Verder een mooie kist.

Mag je wel komen showen op onze meeting in augustus .:mrgreen:

Mvg Johan

Een tank moet 3 aansluitingen te hebben , dat Pilot dat nog steeds niet zo doet is geen goede image .

Ik begin te zeggen met dat ik het met je eens ben en dat ik in mijn benzinekisten ook altijd drie slangen naar de tank heb lopen:

-vulslang
-ontluchting
-slang naar de carburateur

De belangrijkste reden hiervoor vind ik de reden die D-J aanhaalt. Namelijk die van dat lekke tankdopje.

Bij mij zijn zowel de vulslang als de ontluchtingsslang 'open' en de motor merkt daar niets van. De brandstof wordt via een aparte slang uit de tank gezogen en die slang wordt nergens anders voor gebruikt en nergens door onderbroken. De kans dat er iets gaat lekken in die slang is heel klein.

Bij een systeem waarbij je tankt via een T-stukje in de slang naar de carburateur, MOET die tankopening 100% goed afsluiten. Als er daar lucht binnenkomt zal de motor lucht aanzuigen ipv benzine en dan slaat 'ie onmiddelijk af. En aangezien ik niet vertrouw op een tankdopje die je 10x per dag los/vast maakt en die dus langzaam slijt, heb ik geen T-stukje. Aan de andere kant vliegen er hele volksstammen met pilot-rc kisten met exact dezelfde onderdelen rond en daar lijkt het gewoon te (blijven) werken.

De reden die jij aanhaalt, het opzuigen van rotzooi uit je brandstoftank en dat ongefilterd in je carburateur dumpen, kun je heel eenvoudig oplossen. Ik heb een filt-clunk in mijn jerrycan zitten en ik zuig dus alle brandstof door die filtklunk mijn kist in. De filtklunk in het tankje in mijn kisten is na een seizoen of 4 flink vliegen nog steeds helemaal schoon. En ik vlieg gewoon zelf gemengde euro 95. Geen schone brandstof als aspen of een andere pre-mix ofzo.

En even de antennen van de 2.4 onvanger in buisjes schuifen .
De 3cm antenne wil er nog al eens aftrillen .

Dat is altijd verstandig. kost niets, weegt niets en het is toch weer een extra stukje zekerheid.

Ik denk dat het merendeel van de ervaren benzine vliegers dit direct aanpast zonder hier iets over te melden!

Wellicht ook een idee om het gelijk aan te passen bij je broertje, zal helemaal vervelend zijn als dit zorgt voor een crash van beide modellen.

Beste Modelbouwers.

Hartelijk bedankt voor alle tips in dit draadje.
We gaan nog enkele tips aanpassen .
We hebben vandaag wat foto's gemaakt samen met de yak van mijn kleine broertje .
onze planning is dat de yak woensdag avond zijn maiden gaat maken .

vriendelijke groeten Andre

full

full

full

full

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Back