Een tank moet 3 aansluitingen te hebben , dat Pilot dat nog steeds niet zo doet is geen goede image .
Ik begin te zeggen met dat ik het met je eens ben en dat ik in mijn benzinekisten ook altijd drie slangen naar de tank heb lopen:
-vulslang
-ontluchting
-slang naar de carburateur
De belangrijkste reden hiervoor vind ik de reden die D-J aanhaalt. Namelijk die van dat lekke tankdopje.
Bij mij zijn zowel de vulslang als de ontluchtingsslang 'open' en de motor merkt daar niets van. De brandstof wordt via een aparte slang uit de tank gezogen en die slang wordt nergens anders voor gebruikt en nergens door onderbroken. De kans dat er iets gaat lekken in die slang is heel klein.
Bij een systeem waarbij je tankt via een T-stukje in de slang naar de carburateur, MOET die tankopening 100% goed afsluiten. Als er daar lucht binnenkomt zal de motor lucht aanzuigen ipv benzine en dan slaat 'ie onmiddelijk af. En aangezien ik niet vertrouw op een tankdopje die je 10x per dag los/vast maakt en die dus langzaam slijt, heb ik geen T-stukje. Aan de andere kant vliegen er hele volksstammen met pilot-rc kisten met exact dezelfde onderdelen rond en daar lijkt het gewoon te (blijven) werken.
De reden die jij aanhaalt, het opzuigen van rotzooi uit je brandstoftank en dat ongefilterd in je carburateur dumpen, kun je heel eenvoudig oplossen. Ik heb een filt-clunk in mijn jerrycan zitten en ik zuig dus alle brandstof door die filtklunk mijn kist in. De filtklunk in het tankje in mijn kisten is na een seizoen of 4 flink vliegen nog steeds helemaal schoon. En ik vlieg gewoon zelf gemengde euro 95. Geen schone brandstof als aspen of een andere pre-mix ofzo.
En even de antennen van de 2.4 onvanger in buisjes schuifen .
De 3cm antenne wil er nog al eens aftrillen .
Dat is altijd verstandig. kost niets, weegt niets en het is toch weer een extra stukje zekerheid.