Brandstof diesel vintage motoren...?!

Discussie in 'Motoren' gestart door koMachine, 10 mrt 2024.

1. tjarko

tjarko

Lid geworden:
    2 nov 2008
    W&W modelbau heeft model technics diesel peut. Daar loopt mijn Oliver tiger prima op.
    Ik zag net dat ze het nog steeds hebben.
    Als je in het zuiden woont een optie..

2. koMachine

koMachine

Lid geworden:
    10 mrt 2024
    Ik ga komende periode fuel maken voor m’n dieselmotoren. Wat is de beste manier om het aangemaakte spul te bewaren? Ik begrijp dat je daar metalen containers of gekleurde-glazen-flessen voor moet gebruiken om het ‘verdampen / verdwijnen’ van de ether te voorkomen. Ik overweeg om een aluminium fles bij een outdoor winkel te komen, maar twijfel nog een beetje. Zou graag weten hoe jullie hier mee omgaan.

3. janhein

janhein PH-SAM

Lid geworden:
    10 aug 2003
    ik gebruik wijnflessen met een schroefdop , die staan donker opgeslagen en een gemende fles brandstof van vorig seizoen had ik de afgelopen week geen start problemen mee, anders dan een beetje opgedroogde olie in de sproeier .

4. jef

jef PH-SAM

Lid geworden:
    14 jan 2011
    Ik gebruik een donker bruine liter fles van bij de apotheek waar mijn ether heeft ingezeten , en kleef op de fles ter hoogte van het niveau een stuk plakband , zo kan ik zien of er eventueel ether is vervlogen , de ether gewoon terug bijvullen tot het niveau en de peut is terug oké .

Groeten Jef

Bruno van Hoek vindt dit leuk.
  5. JaapDMC

JaapDMC PH-SAM

Lid geworden:
    12 aug 2012
    Ik gebruik de 1.2 liter versie van https://www.laboratoriumdiscounter.nl/nl/aluminiumflessen-met-un-keur.html en doe daar maximaal 1 liter in.

Laatst bewerkt: 10 mei 2024

Deel Deze Pagina