Bruder CAT D5

hey,
waarom plaatsje jouw topic niet bij onze modeltrucks,
ik sta er ook met mijn shovels en graafmachiene .

Jou Cat past beter bij ons hoor dan bij de tanks en
is heel geliefd bij onze grondverzet kerels, in de toekomst wil ik er ook nog wel eentje ombouwen. Trouwens het ziet er knap uit.

De platte servo's wil ik ook wel eens gaan gebruiken.

hey zoals fabi zegt plaats dit topic maar eens bij de truckers
ik ga zelf ook een bruder ombouwen maar dan de 963 de rupsbull
u cat ziet er goed en sterk uit

hey,
waarom plaatsje jouw topic niet bij onze modeltrucks,
ik sta er ook met mijn shovels en graafmachiene .

Jou Cat past beter bij ons hoor dan bij de tanks en
is heel geliefd bij onze grondverzet kerels, in de toekomst wil ik er ook nog wel eentje ombouwen. Trouwens het ziet er knap uit.

De platte servo's wil ik ook wel eens gaan gebruiken.

hallo
wel grappig om weer wat te zien/horen,
spuit de rupsen eens in met silliconenspray
of teflon hopelijk bevriest het dan niet meer,
groeten markioo

:oops: Dat ik dit topic toch even gemist heb. :mrgreen:

Blij dat ik dit door het verplaatsen heb kunnen goed maken.

Kon het niet laten even een paar sterretjes achter de topic naam te plaatsen.

Ook hier geld weer, perfect stukje modelbouw werk. :worship:

Christiaan ook jou blijf ik verder volgen bij je bouwkunsten.

Dit soort modelbouw inspireert, denk ik, vele onder ons en help ze zeker over de drempel heen om ook zelf eens te gaan bouwen.

Ga zo door.:thumbsup:

:oops: Dat ik dit topic toch even gemist heb. :mrgreen:

Blij dat ik dit door het verplaatsen heb kunnen goed maken.

Kon het niet laten even een paar sterretjes achter de topic naam te plaatsen.

Ook hier geld weer, perfect stukje modelbouw werk. :worship:

Christiaan ook jou blijf ik verder volgen bij je bouwkunsten.

Dit soort modelbouw inspireert, denk ik, vele onder ons en help ze zeker over de drempel heen om ook zelf eens te gaan bouwen.

Ga zo door.:thumbsup:

bedankt voor de complimenten, en wat ik al zei deze was heel simpel en zonder dure gereedschap te bouwen.
ik zit al met smart te wachten tot buiten de grond weer wat losser wordt zodat ik weer kan spelen ;)
gr christiaan

Hallo Christiaan,

Wat een leuk filmpje zeg !!

De CAT. D5 is best sterk zeg !!

Ik denk dat in het zand schuiven nog beter gaat, nog meer zand kan verplaatsen dan nu in de modder.

Krijg je trouwens geen water in de elektronica ???

hallo
leuk filmpie
is dit voor bereiden voor het strand zand opspuiten aan de kust??!!
of is dit het modderbad voor de olympisch kampioenschappen blondedamesmodderworstelen
mvg markioo

@piet, de elektronica van de servo's zit hoger in de bulldozer maar ik was wel wat bang voor de motortjes maar als het leuk gaat ga je steeds verder he.;)
En tot nu toe doen ze het nog.

en @markioo als jij blonde meiden hebt mogen die er best in komen worstelen hoor, dan haal ik de bulldozer eruit haha :D

Omdat ik niet tevreden was over de ripper heb ik de bulldozer eens opengemaakt om te kijken hoe ik het kon verbeteren.
De ripper gaat niet diep genoeg als ik de grond wil "rippen"?? en niet hoog genoeg in de hoogste stand waardoor die "hapt" als ik een heuvel opga.
Ik dacht als ik de servo nu eens een kwartslag draai en de servoarm anders aan de ripper vastmaak moet het beter gaan.

Alle overbodige plastic verwijdert en weer geprobeert en nu gaat het al stukken beter.
Alleen nu is de stand van de rippers niet goed en heb ik maar nieuwe langere gemaakt van draadeind en een aluminium buis eromheen.

Maar weer niet goed genoeg, de servo is niet sterk genoeg om hem stevig in de grond te duwen, dus hier moet ook een high-torque servo op.

Maar ik heb toch al besloten dat dit een prototype wordt en ik een nieuwe ga bouwen, die dan beter wordt.
Een ervaren machinist heb ik ook eindelijk gevonden :cool:

Ik wil bij de volgende bulldozer ook proberen om het rijwerk te verbeteren want die slijt nu wel snel.
Misschien iets van messing of aluminium proberen om daar kogelgelagerde loopwielen aan te maken.
En ook met een spanner of spanveer omdat ik nu van elke rups al drie schakels ertussen uit gehaald heb.
gr. Christiaan

http://nl.picturepush.com/public/3005323

http://nl.picturepush.com/public/3005052

http://nl.picturepush.com/public/3005501

Ik wil bij de volgende bulldozer ook proberen om het rijwerk te verbeteren want die slijt nu wel snel.
Misschien iets van messing of aluminium proberen om daar kogelgelagerde loopwielen aan te maken.
En ook met een spanner of spanveer omdat ik nu van elke rups al drie schakels ertussen uit gehaald heb.
gr. Christiaan

Hallo Crisstiaan,

Ja, wat wil je, er is niets wat sneller slijt dan water zand !!

Zet maar eens een bulldozer op een zandstort, waar hij steeds door het water en zand moet rijden, de sprockets, de kettingen en de voorwielen slijten als een gek !!

Zet maar eens een bulldozer op een zandstort, waar hij steeds door het water en zand moet rijden, de sprockets, de kettingen en de voorwielen slijten als een gek !!

Dat klopt Piet, daar weet ik alles van, ik heb 9 jaar bij een zandwinbedrijf gewerkt.
De imitatieloopwielen zijn al half weggesleten.
zender002.jpg

En een bulldozer poetsen????
Neee, bij een bulldozer moet alleen het blad glimmen vind ik :D.
Niks is mooier dan een dikke laag vuil.
gr. Christiaan

Laatst bewerkt:
Dat is waar, maar hij komt daarom ook niet verder dan de schuur.
Ik heb ook de zender verandert, en om in de stijl van bouwmachines te blijven evergreen traanplaat gebruikt.

Ook de tanden van de ripper nog iets verandert. (dit is de onderkant)

Gr. Christiaan

Na +/_ 80 draaiuren zijn de rupsen wel erg uitgerekt en werd het tijd voor een revisie.
Nu gaat dat met plastic lastig, dus maar een nieuwe shovel erbij gekocht voor zn rupsen.
Ik weet wel dat je onderdelen ook los kan bestellen maar dit model is ook niet duur en nu had ik hem meteen.
p1050675jy.jpg
[/URL]

Ook weer evergreen strips op elke rups geplakt en ze gespoten

p1050676.jpg
[/URL]

Uploaded with ImageShack.us[/img]

p1050679f.jpg
[/URL]

zo kan hij weer even mee

Uploaded with ImageShack.us[/img]

Laatst bewerkt:
Back