brushess gimbals

Prijs is ook nog niet bekend, maar ze schrijven dat hij zelf voor 100% de RED camera kan dragen dus zijn zij er als een van de eerste in geslaagd om een brushless gimball te maken voor de zwaardere cameras.

Hij mag van mij part morgen in de shops liggen..)))

Ga er maar van uit dat hij onbetaalbaar wordt Freefly kennende, als je al een CS3 hebt zal wellicht een upgrade mogelijk zijn maar dan heb je wel al de eerste €1600,00 vooruit betaald ;)

Oke, maar waar zit het meeste werk dan in? Het maken van een goed gebalanceerde mount kan ik waarschijnlijk wel maken, en de brushless gimbal motoren worden kant en klaar verkocht bij rctimer. Dus dan blijft het programmeren van de controller over. Is dit niet te doen voor een beginner of is het toch mogelijk om gewoon de firmware op het board te installeren en klaar?

Het is best makkelijk om zelf te doen want het gaat meestal om arduino aangestuurde drivers. Zelf heb ik een tooltje gemaakt om het nog makkelijker te maken:
b-gimbal - Controller software for B-Gimbal (brushless gimbal). - Google Project Hosting

Ik heb een controller van Martinez en ben bezig met tunen. Eigenlijk moet ik een tilt motor (DT750) nog een keer winden ( 50 ohm is iets teveel tussen 2 fases). Daardoor nog teveel trillingen.
De gimbal is een verbouwde flyduino 2as gimbal:
2-Axis GF Gimbal V3.0 XL

Ik ploeg nog wat door...
Hans

Ga er maar van uit dat hij onbetaalbaar wordt Freefly kennende, als je al een CS3 hebt zal wellicht een upgrade mogelijk zijn maar dan heb je wel al de eerste €1600,00 vooruit betaald ;)

Er komt helaas geen upgrade dit is een totaal nieuwe gimball...

scherm.png

We wachten het wel af, hij gaat iig voorgesteld worden op de NAB in Las Vegas volgende week, denk dat de prijs dan ook bekent wordt.

Op het Freefly forum zelf wordt er iig nog geen bevestiging gegeven of er ook een upgrade komt.

We wachten het wel af, hij gaat iig voorgesteld worden op de NAB in Las Vegas volgende week, denk dat de prijs dan ook bekent wordt.

Op het Freefly forum zelf wordt er iig nog geen bevestiging gegeven of er ook een upgrade komt.

freefly kennende zal wel rond de 5000 of zo zitten.
ze zullen zeker niet onder DJI gaan zitten:rolleyes:

Denk zelf dat een te hoge prijsstelling nu erg moeilijk is met alles wat er aan staat te komen, DJI had het voordeel dat ze de enige waren maar met een paar maanden ziet dat er heel anders uit.

jammer dat hier geen zelf bouwers zijn want de motoren maken het geheel stabiel.
max vermogen uit een motor halen lijkt me het doel maar dat gaat hem hier niet worden jammer ander forum dus maar.

OMG... de Mövi van FreeFlight gaat het helemaal worden denk ik. Blaast de Zenmuse helemaal weg, alleen al door zijn standalone mogelijkheid. Geen verzameling aan kastjes, eigen controller, superieure resultaten en vooral; camera onafhankelijk! Zelfs te gebruiken voor de filmindustrie zonder drone, maar gewoon in de hand. Schokkend mooie filmpjes levert het op... Ben benieuwd naar de prijsstelling...

Dat is jammer, dan zullen er commerciële redenen zijn.

Als je er van moet leven ook wel een beetje begrijpelijk.

Binnen no-time komen er echt wel BETAALBARE goede kwaliteit ARF/RTF brushless gimbals op de markt.

Ondertussen maar alle forums goed in de gaten houden :)
Ik wacht in ieder geval voorlopig af.

Mvg,

Michel

Ik ken 2 mannen die hun kennis wel willen delen. 1 daarvan is ook bezig met de cameradragers. Alle twee zijn ze hier gebanned, veel informatie zal je niet van ze krijgen. Van 1 post ik af en toe wat informatie.

Back