brushess gimbals

Ik vroeg die namelijk,omdat een forumlid deze gimbal op de site als rommel beschreef.
Had hem ook besteld,maar is nog niet verzonden.
bedankt voor de info;-)

Rommel .. ach, wat is rommel ? Waarmee vergelijkt deze persoon het mee ? Wanneer iemand 3.5K voor een zenmuse leerlegt (of nog meer voor de units die Peter hieronder beschreef) en optimale DSLR kwaliteit beeldmateriaal wenst, dan kán je dit als rommel beschouwen. Maar ikzelf zou nooit mijn DSLR onder een multirotor hangen. De gopro kwaliteit is prima voor mij en voor wat ik er mee wil doen. Als het beeld al 4x strakker is dan een direct servo drive gimbals, ben ik erg tevreden. De filmpjes zien er iig veelbelovend uit. Daarnaast lijkt het me erg leuk om er zelf eentje te bouwen met de kennis van deze. Ik heb nog zat CF tubes en motor mounts etc. Erg moeilijk is het niet volgend mij.

Michel, ik zal vanavond de maten voor je opmeten. Gelukking zag ik al wél in een filmpje dat wanneer de gopro lens in het midden zit, het geheel goed is gebalanceerd met deze motor (!) Nu nog even wachten op de controller, die zal een dezer dagen wel in de bus vallen.

Hoeveel weegt een 2212 rctimer motor?

Ik heb een berg HP2212-1000kv voor quads etc en deze zijn erg goed. Althans de lagers zijn veel beter dan de std RCTimer motoren. Nog niet zo goed als de Tiger MT2216-900, maar daar is de prijs dan ook naar. Een HP2212-1000 weegt 60gram. Als je wilt kan ik vanavond even goed wegen, ook de gimbal motor.

Ik heb een berg HP2212-1000kv voor quads etc en deze zijn erg goed. Althans de lagers zijn veel beter dan de std RCTimer motoren. Nog niet zo goed als de Tiger MT2216-900, maar daar is de prijs dan ook naar. Een HP2212-1000 weegt 60gram. Als je wilt kan ik vanavond even goed wegen, ook de gimbal motor.

Oke, als je dat zou willen doen zou dat perfect zijn!

Ik heb m toch maar besteld.
Voor mijn huidige budget en een non-standaard-hero-gimbal leek me dit wel een goede keus.
Ook meteen een plaat carbon bij besteld.
Die steuntjes kan ik zelf wel vervangen met een wat langere en verstelbare als het nodig is.

Hou jullie op de hoogte ;)

Okee, ik heb wat foto's gemaakt .. ik hoop dat deze wat meer details weggeven van de RCTimer gimbal. De gewichten en maten welke Flash1 en Michel72 vroegen staan er ook tussen.

Ik moet wel zeggen dat ik voorzichtig moest doen met alle schroefjes, zodat ik het aluminium niet dol draaide. De kleine inbusjes zijn vervangen door M2.5 schroefjes, ik wilde de gok niet nemen dat ik deze in de behuizing doldraaide. En de maat van de inbusjes was ook kleiner dan dat ik had (kleiner dan de std 1.5mm motor inbus).

Wanneer je de GoPro met de lens in het midden vd pan-motor zet, moet de verstelling op het uiteinde om de balans goed te krijgen.

http://youtu.be/b53_CS4tA6E

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Betekend dat dat de totale breedte beschikbaar voor een camera 60 (gopro2) + 11 + 11mm = 82mm is?

Mvg,

Michel

Ok, dank je wel. Ik had gehoopt dat een RX-100 er eventueel tussen zou passen en ik dan alleen de bovenkant zou moeten hoeven modificeren, maar de RX-100 is ruim 100mm breed dus dat gaat niet lukken...

Mvg,

Michel

Michel, je zou de camera-box ook zelf kunnen aanpassen door alleen een L-shape plaat aan de tilt-motor te maken. Het geheel kan nl best ver naar rechts geschoven worden voor de balans. Maar dan zou ik er eerder eentje helemaal zelf maken (heb ook 2 extra motoren en ga dit ook doen, maar dan heb ik iig iets werkend ;) ..)

Momenteel heb ik iets heel anders in bestelling staan bij 'goodluckbuy.com' maar gezien het feit dat de order al enige tijd in 'processed' status staat en er verder helemaal niets gebeurt denk ik dat ik niet zo heel veel goodluck heb :(

Daar past zeker die RX-100 in, maar nu dat ding eerst nog maar eens zien te ontvangen.

Mvg,

Michel

Momenteel heb ik iets heel anders in bestelling staan bij 'goodluckbuy.com' maar gezien het feit dat de order al enige tijd in 'processed' status staat en er verder helemaal niets gebeurt denk ik dat ik niet zo heel veel goodluck heb :(

Daar past zeker die RX-100 in, maar nu dat ding eerst nog maar eens zien te ontvangen.

Mvg,

Michel

GoodLuck:rolleyes: das het risico van china , maar goed ze leveren uiteindelijk wel , als je goodluck hebt.:cool:

Ik heb al aardig wat dingen bij GLB besteld. (landing gears, motor mounts, G10 buisjes, spare NAZA GPS mounts, etc). Het duurde even voordat het geleverd werd, maar nog nooit problemen met hen gehad.

Ze hebben de laatste tijd erg veel aanbod in brushless gimbals. Als je al motoren hebt of zelf wikkelt, hebben ze leuke setjes om te proberen:

USD 75
Brushless Two-axis Camera Mount/Gimbal for Hexacopter Octocopter Aerial Photography $74.59 Free Shipping @GoodLuckBuy.com

en USD 49
Two Axis Carbon Fiber Brushless Camera Gimbal PTZ Kit Suitable for Mini Digital Camera FPV Aerial Photography $48.36 Free Shipping @GoodLuckBuy.com

Heb ook maar eens een proefsetje besteld bij iFlight:
Multicopter,multirotor,quadcopter,hexacopter,FPV,flight controller,brushless gimbal,carbon fiber,gimbal controller,alexmos controller,martinez controller,gimbal motor,camera gimbal,gopro gimbal,landing gear,F550 combo kit,F450 combo kit_Shenzhen iFli

20130416184732591.jpg

Ziet er wel wat simpel/fragiel uit, maar daar is de prijs ook naar.
Voor dit combo setje (controller + gimbal + motoren) heb ik $ 145,- dollar betaald.
(de controller los kost $ 55,- dollar)

Indien je daar direct iets wild bestellen, dan kan dat via de mail !
Het contact verliep zeer soepel en ze reageren zeer snel op je vragen.
(heb er ook gelijk maar wat brushless motoren besteld)

Ik verwacht dit volgende week binnen te hebben en zal een kort verslag hier posten.

Ben benieuwd wat dat gaat wegen met al die clamps en bouten.
Den iets van 800 á 1000 gram incl. de motoren uiteaard.

Probleem is hoe kom je aan al die carbon of G10 verbindings stukjes,
of je moet zelf een CNC unit hebben.

Maar wel mooi hoor.

heb cnc machinen das geen probleem twijvel nog of ik die blokken zelf ga maken 30 stuks is wel veel kan alu blokken kopen voor 80 dollar nog ff bekijken.
carbon delen maak ik zelf dat scheur ik er zo uit met de cnc.

Hoeveel mm is die pijp?
Voor 32 kunstof clamps 16mm ben je €45 kwijt.
Geen idee wat dan nog een stuk of 60 bouten kosten.

Back