Brushless 1/8 HPI Savage

had m destijds op m'n Flux XL (TCS 5mm XL conversie)

Kap is mooi, in het wit beetje "Beverly Hills Rodeo Drive pimpsloep look "

Nadeel, kap is echt ZWAAR! Ik had er destijds weinig gekke dingen mee gedaan wat betreft springen en stuiteren. Wel werden er door meerdere gebruikers (incl mezelf) problemen gemeld rond de mounting holes. Daar brokkelde het steeds verder af en sommigen hadden ook scheuren.
Als je op safe wilt gaan koop je een originele XL kap van een ebay chop-shop. Of in Nederland als je er pak m beet 80 euronen voor over hebt:rolleyes:

Goliath3.jpg

Komop michael, dit was weer 1:27 van m'n leven weggegooid.
Wat een in slechte video zeg:D

Volgende keer maar geen onboard met die camera:D

Maar geen trillen
vanaf 3:02 is er achter de auto aangehold met de camera in de hand.

Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn 2e overleden blur esc is al weer een feit. De 1e deed na het aansluiten van de lipo's helemaal niks meer. De 2e is vorige week op een meeting de fik in gegaan. Gelukkig wel beide keren netjes onder garantie een nieuwe gekregen.

Dat zijn minder mooie dingen. Enig idee waarom ze niet meer werken? Kort sluiting / water / te zware gearing / te hoge temps ?

Bij de 1e was er geen rede toe. Gewoon na wat onderhoud lipo's aangesloten en gaan. Maar niet dus. alle lampjes gingen branden direct uitgezet en er kwam een verbrande lucht uit.

en de 2e keer na wat zal het zijn? 5 a 10 min gereden te hebben ging mijn telefoon af. Terwijl ik stond te bellen kwam bij stilstand er rook met bijbehorende licht effecten uit.

temp was (nog) niet gemeten omdat ik nog niet lang bezig was. Water was er niet te bekennen met dat heerlijke weer. Misschien de vertanding..

Hoeveel tands pinion gebruiken de XL conversie mensen hier?

Laatst bewerkt:
Bij de 1e was er geen rede toe. Gewoon na wat onderhoud lipo's aangesloten en gaan. Maar niet dus. alle lampjes gingen branden direct uitgezet en er kwam een verbrande lucht uit.

en de 2e keer na wat zal het zijn? 5 a 10 min gereden te hebben ging mijn telefoon af. Terwijl ik stond te bellen kwam bij stilstand er rook met bijbehorende licht effecten uit.

temp was (nog) niet gemeten omdat ik nog niet lang bezig was. Water was er niet te bekennen met dat heerlijke weer. Misschien de vertanding..

Hoeveel tands pinion gebruiken de XL conversie mensen hier?

Mijne is nog standaart size (bedankt RCmonster.com:bad-words:). Gebruik nu weer stock gear 20/44. Had 18/44 uitgeprobeerd, maar das een beetje te laag (wel rond 35 graden). auto ging nie harder dan 60km en kon amper standing back flips maken op 5s. Voor een XL met stock wielen zal 19/44 denk ik goed zijn. Ik heb badlands erop, die zijn wat kleiner dan de stock.

fun, dat eerst is me ook een keer overkomen op Mach One in Helmond met mijn truggy, heel bizar.

Gearing heb ik op altijd op 18/44 gehad met standaard motor op 4S op een XL conversie met BadLands/Mashers.

zo mijn savage is ook weer klaar voor de zomer.nieuwe ontvanger erin en alles weer nagekeken.eens kijken hoe het rijd met flm xl conversie :D

Hebben jullie trouwens een alternatief of een tip voor de wielmoeren?

Het is algemeen bekend dat er nogal wat hexen gestript worden door t loskomen van de wielmoeren bij de flux.. maar naar een aantal keer strak draaien is bij mij het profiel van de moer versleten...

Back